Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Wzrost możliwości składowych w Gdyni

Utworzona: 2023-03-10


Magazyn C. Hartwig Gdynia, zlokalizowany w sąsiedztwie Portu Gdynia, wzbogacił się o suwnicę do rozładunku i załadunku stali oraz zmodernizowany został plac przeładunkowy.

Dziesięciokrotny wzrost możliwości składowych w gdyńskim magazynie oznacza, że można w nim jednorazowo składować nawet 15 000 ton stali – przy czym do każdego towaru jest bezpośredni dostęp.
Zainstalowana w magazynie dwudźwigarowa, natorowa suwnica o udźwigu 12,5 tony została wyprodukowana we Włoszech.

Tego typu suwnice spotyka się zwykle w halach produkcyjnych lub magazynach przedsiębiorstw specjalizujących się w obrocie stalą. Nasza firma, jako doświadczony operator w spedycji towarów salowych, zdecydowała się na tę inwestycję, by jeszcze efektywniej obsługiwać klientów z tego sektora. Dzięki suwnicy w naszym magazynie w Gdyni będziemy mogli sprawniej przeładowywać nie tylko różnego rodzaju materiały stalowe, np. kręgi, pręty, rury, ale także produkty w Big Bagach, maszyny produkcyjne, agregaty i inne towary, które mieszczą się w ramach wagowych urządzenia mówi Arkadiusz Żebrowski, Kierownik ds. Logistyki Magazynowej w C. Hartwig Gdynia.
Na zapleczu gdyńskiego portu C. Hartwig Gdynia dysponuje magazynem o powierzchni 4 tys. mkw. oraz utwardzonym placem CFS (ang. Container Freight Station) o powierzchni 1,4 ha przeznaczonym do obsługi gabarytów i ładunków stalowych oraz do składowania kontenerów.

Magazyn i plac zostały zmodernizowane. Wyburzono stary, nieużywany budynek biurowy, dzięki czemu zyskaliśmy 800 mkw. dodatkowej powierzchni składowej. Aby zwiększyć możliwości przeładunkowe i składowe, utwardzono również niewykorzystywane do tej pory, przyległe tereny o powierzchni 1500 mkw. Biuro przeniesione zostało do zmodyfikowanych na nasze potrzeby 40-stopowych kontenerów morskich mówi Arkadiusz Żebrowski z C. Hartwig Gdynia.
Do przeładunku na placu i w magazynie wykorzystywany jest ciężki sprzęt, m.in. wózki 5-, 8-, 12- i 16-tonowe oraz Reach Stacker 42 tony do obsługi kontenerów z poziomu „zero”, a także specjalistyczny osprzęt do przeładunku niestandardowych towarów, takich jak dłużyca, gabaryty, sztuki ciężkie, pojazdy. Znajdują się tu również: wydzielony magazyn czasowego składowania dla ładunków ponadnormatywnych, pojazdów, maszyn itp., miejsce uznane oraz skład celny.

Źródło: C. Hartwig Gdynia
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels