Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Opony klasy B zamiast C to konkretne oszczędności, także środowiskowe

Utworzona: 2023-01-09


Aby w tak skomplikowanym środowisku, jakim jest transport drogowy, rzeczywiście dążyć do neutralnej dla klimatu przyszłości, działania ekologiczne i podnoszące wydajność muszą iść w parze.

Do tej pory operatorzy transportowi przy wyborze ogumienia dla swojej floty często musieli wybierać pomiędzy trwałością, dużym przebiegiem a doskonałą wydajnością paliwową, a to wszystko w połączeniu z pytaniem o wpływ na środowisko naturalne. Do tego dochodziło trudne wyzwanie przeliczenia faktycznych korzyści dla firmy i środowiska.

Wprowadzenie na rynek nowej linii opon Goodyear Fuelmax Endurance sprawiło, że wybór ten stał się nie tylko łatwiejszy, ale też uzasadniony, o czym świadczą konkretne dane. Zmniejszenie emisji CO2 o 2% przekłada się na oszczędność około 1 tony CO2 i 400 litrów paliwa na pojedynczy samochód ciężarowy rocznie. Gdyby flota składająca się ze 100 pojazdów zmieniła opony klasy C na paliwooszczędne klasy B, oznaczałoby to potencjalne oszczędności rzędu 100 ton CO2 i 40 tys. litrów paliwa rocznie. Możemy sobie wyobrazić potencjał oszczędności, w tym także środowiskowych, gdy zaczniemy mnożyć liczbę pojazdów i flot.

W drodze do bardziej zielonej rzeczywistości może pomóc nie tylko wymiana opon na produkty o zwiększonej efektywności paliwowej, ale również konsekwentne przestrzeganie zasad właściwego ich użytkowania oraz korzystanie z możliwości bieżnikowania. Warto pamiętać, że dążenie do maksymalnego, a przy tym optymalnego sposobu wykorzystania zasobów, to kolejny ważny czynnik, nie tylko minimalizujący koszty, ale również znacząco wpływający na emisję CO2. Dlatego tak ważne jest stałe monitorowanie stanu ogumienia, a zwłaszcza poziomu ciśnienia.

Statystycznie rzecz ujmując, zdecydowana większość opon w polskich flotach transportowych jest niedopompowana, co przekłada się na ich szybsze zużycie, ale także wyższe koszty paliwowe, co jest szczególnie dotkliwe teraz, gdy cena litra jest tak wysoka. Z pomocą przychodzą nowoczesne rozwiązania pozwalające stale i w czasie rzeczywistym monitorować najważniejsze parametry użytkowe opon, w tym poziom ciśnienia. Dzięki systemom i czujnikom takim jak Goodyear TPMS operatorzy flot mają możliwość szybkiej reakcji w razie wykrycia spadku poziomu powietrza, co pozwala uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze oraz przestojów floty, z którymi zazwyczaj wiążą się też wysokie koszty.

Odpowiednia konserwacja i dbanie o karkas są ważne również z punktu widzenia przydatności opon do pogłębiania i bieżnikowania. Dzięki tej usłudze floty mogą zmniejszyć rachunki za opony o 10% i wydłużyć ich trwałość o dodatkowe 150%, czyli ponad dwukrotnie w stosunku do pierwszego okresu eksploatacji nowej opony. Co ważne, opony bieżnikowane oferują takie same właściwości, jak nowe.

Źródło: Goodyear
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels