Prace nad stworzeniem pierwszego prototypu modelu 793 z napędem akumulatorowym odbyły się w ramach programu Early Learner przy wsparciu kluczowych klientów z branży przemysłu górniczego, takich jak BHP, Freeport-McMoRan, Newmont Corporation, Rio Tinto i Teck Resources Limited. Program uruchomiony w 2021 r. ma na celu przyspieszenie prac rozwojowych i testów akumulatorowych wozideł Caterpillar na terenie kopalni uczestniczących w projekcie.
Pierwsza prezentacja prototypu elektrycznego wozidła sztywnoramowego odbyła się na 7-kilometrowej trasie. W czasie przejazdu śledzono ponad 1100 kanałów danych, zbierając 110 tys. odczytów na sekundę, aby zweryfikować możliwości symulacji i modelowania inżynierskiego. W pełni załadowane wozidło osiągnęło maksymalną prędkość 60 km/h, przejechało ok. kilometr trasy o nachyleniu 10% z prędkością 12 km/h. Test obejmował też zjazd drogą o nachyleniu 10%, w czasie którego energia hamowania była wykorzystana do uzupełnienia akumulatora. Po zakończeniu całego przejazdu w akumulatorze pozostało dość energii, aby wykonać dodatkowe pełne cykle pracy.
Prototyp wozidła powstał na terenie poligonu doświadczalnego Tucson Proving Ground w Green Valley w Arizonie. Firma zamierza przekształcić go w zrównoważoną „kopalnię przyszłości”, instalując i wykorzystując różnorodne odnawialne źródła energii. Celem jest wdrożenie zrównoważonych rozwiązań, które firmy wydobywcze będą wykorzystywać w ramach własnej działalności. Dzięki temu specjaliści Caterpillar dowiedzą się, co jest potrzebne do prowadzenia zelektryfikowanej kopalni i będą skutecznie wspierać klientów w transformacji energetycznej.
Caterpillar zamierza m.in. uruchomić produkcję ekologicznego wodoru, wytwarzać energię przy użyciu silnika tłokowego zasilanego gazem ziemnym i wodorem, wytwarzać energię z ogniw paliwowych oraz rozbudować systemy magazynowania energii. Odnawialne źródła energii, w tym wiatrową, słoneczną i wodór, będą wykorzystywane do zasilania obiektu.
Źródło: Caterpillar
Utworzona: 2022-12-01