Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Uniwersalny – w sam raz do miasta

Utworzona: 2022-10-21


Lepsze osiągi, większa wydajność i zasięg w porówniu z poprzednikiem, a do tego szeroka gama zastosowań: to najkrótsza charakterystyka eCantera Next Generation marki FUSO, zaprezentowanego na niedawno zakończonych targach IAA Transportation 2022.

Światowa flota eCanterów – wprowadzonych na rynek w 2017 roku – liczy ok. 450 pojazdów, które przejechały łącznie ponad 6 mln km na kilku kontynentach. Samochód nowej generacji został poddany gruntownej modernizacji – jest znakomicie dostosowany do miejskiego ruchu dystrybucyjnego i spełnia wymogi ostatniego odcinka dostawy. Oferowane są trzy pakiety akumulatorowe, które dają pojazdowi zasięg od 70 do 200 km.


Od czasu wprowadzenia na rynek niewielkiej serii FUSO eCantera pięć lat temu zebraliśmy od klientów cenne opinie z jego codziennej eksploatacji. Obecnie nasz eCanter Next Generation przynosi klientom w zakresie elektromobilności zindywidualizowane rozwiązania do szerokiego wachlarza zastosowań. Uczyniwszy następny krok, którym będzie rozszerzenie naszego portfolio i produkcja wielkoseryjna, zamierzamy pozostać liderem w zrównoważonym transporcie przyszłości. Nasza aktualna oferta mocno wychodzi poza dotychczasowego eCantera – pokrywa ona większość spotykanych współcześnie zastosowań i jeszcze mocniej przyczynia się do rozwoju lokalnie bezemisyjnego transportu w centrach miast
– powiedział Karl Deppen, prezes zarządu Daimler Truck Asia.

42 warianty, DMC w zakresie 4,25-8,55 t

O ile dotychczasowy model miał masę 7,49 tony oraz rozstaw osi 3400 mm, to obecnie klienci mogą wybierać między sześcioma rozstawami osi, od 2500 do 4750 mm, oraz DMC w zakresie 4,25-8,55 t. W sumie oferowane są 42 warianty pojazdu, a nośność podwozi wynosi do 5 ton. Jeśli chodzi o napęd, do wyboru jest silnik elektryczny o mocy 110 kW (warianty o masie całkowitej 4,25 i 6 t) oraz 129 kW (DMC 7,49 i 8,55 t) – z udoskonalonym układem przeniesienia napędu i momentem obrotowym 430 Nm, przy czym maksymalna prędkość jazdy wynosi 89 km/h. Kabina oferowana jest w dwóch wariantach, standardowym o szerokości 1,7 m i komfortowym o 30 cm szerszym.


Trzy pakiety akumulatorów

Zależnie od żądanego rozstawu osi, do wyboru są 3 pakiety akumulatorowe: S, M i L. Zastosowano w nich ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), które odznaczają się przede wszystkim długą trwałością i zwiększoną energią użyteczną. Pakiet w wersji S ma pojemność znamionową 41 kWh, co pozwala przejechać maksymalnie 70 km, a w przypadku wersji M przy pojemności 83 kWh zasięg wynosi 140 km. Najmocniejszy pakiet L oddaje do dyspozycji użytkownika poj. znamionową 124 kWh, a zasięg dochodzi do 200 km. Przy zastosowaniu rekuperacji zasięg się wydłuża i równocześnie skracają się przerwy na ładowanie akumulatorów.


Moduł ładowania działa zarówno na prąd stały (DC), jak i przemienny (AC). Jako standard ładowania zastosowano Combined Charging System CCS, który umożliwia ładowanie z mocą do 104 kW. Szybkie doładowanie prądem stałym do 90% pojemności trwa, zależnie od pakietu akumulatorowego, około: 36 minut (S), 44 min (M) lub 75 min (L), natomiast ładowanie prądem przemiennym (11 i 22 kW) zajmuje od ok. czterech do sześciu godzin, zależnie od pakietu baterii.

Akumulatory są zamocowane pod ramą podwozia za pomocą stalowego wspornika o dużej sztywności, który jednocześnie chroni je przed skutkami czołowego lub bocznego zderzenia. W razie kolizji instalacja wysokiego napięcia zostaje automatycznie wyłączona przez czujnik zderzeniowy.

Bezpieczny w standardzie

W standardowym wyposażeniu oferowane są m.in.: kierownica wielofunkcyjna z przyciskami do obsługi tablicy wskaźników z ekranem LCD, reflektory LED świecące o 30% jaśniej niż halogenowe, funkcja Autolight sterującą światłami do jazdy odpowiednio do warunków oświetleniowych, czy asystent świateł drogowych. Auto wyposażono standardowo w zewnętrzny dźwiękowy system ostrzegawczy AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System). Ponadto, z myślą o większym bezpieczeństwie przy skręcaniu w prawo, pojazd ma standardowego asystenta martwego pola – Active Side Guard Assist. Standardowo jest montowany również asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji z funkcją rozpoznawania pieszych.


Specjalistyczne doradztwo

Biznesowy „ekosystem” obejmuje, oprócz samochodu, także narzędzia cyfrowe i doradztwo służące lepszemu wykorzystaniu pojazdu oraz optymalizacji TCO . Poddając całkowite koszty posiadania specjalnej analizie, dealerzy FUSO mogą wykonać indywidualną kalkulację związaną z eksploatacją samochodu. Co więcej, za pomocą Daimler Truck Incentive Tool można ustalić przysługujące zachęty i korzyści, takie jak konkretne dotacje państwowe na samochody lub infrastrukturę ładowania, a także ulgi podatkowe czy zwolnienia z opłat drogowych.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels