Chłodnie firm CHEREAU, KÖGEL i MTTE wyposażone są w niestandardowe rozwiązania solarne, które pomagają częściowo pokryć zapotrzebowanie przyczepy w zakresie zasilania i chłodzenia za pomocą energii odnawialnej. Oczekuje się, że pełne pokrycie powierzchni dachu i boków 40-tonowej naczepy siodłowej panelami fotowoltaicznymi zapewni dość energii, aby zaspokoić 50% średniego rocznego zapotrzebowania na energię agregatów chłodniczych. Czwarta przyczepa solarna z hydraulicznie składanymi ścianami bocznymi dla austriackiego producenta przyczep Wingliner została zbudowana specjalnie na targi IAA, a później zostanie przekształcona w pojazd funkcjonalny.
Solar Bus Kit: rozwiązanie modernizacyjne dla flot autobusowych
To kompletne i wydajne rozwiązanie modernizacyjne, zoptymalizowane pod kątem najpopularniejszych 12-metrowych autobusów na rynku europejskim, takich jak Mercedes-Benz Citaro i MAN Lion’s City.Zestaw umożliwia częściowe zasilanie podsystemów, takich jak ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja energią słoneczną, co pozwala zmniejszyć roczne zużycie paliwa (do 1500 litrów), emisję CO2 (do 4 ton) i koszty. Instalacja składająca się z paneli słonecznych o powierzchni ok 8 m2 zapewnia moc szczytową wynoszącą ok. 1,4 kW. Potencjalny okres zwrotu nakładów wynosi około 3-4 lata, w zależności od liczby dni eksploatacji i cen paliwa.
W dniach od 20 do 23 września zespół Sono Solar zaprezentuje Solar Bus Kit i jego rozwiązania autobusowe podczas targów Innotrans w Berlinie.
Źródło: Sono Motors