Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kluczowy sposób na zadowolenie kierowców i... klienta

Utworzona: 2022-08-08


Kiedy duża skandynawska firma produkująca stal wdrożyła nową platformę widoczności łańcucha dostaw w 2021 r., jej głównym celem było usatysfakcjonowanie klientów dzięki informacjom o dostawach w czasie rzeczywistym.

Szybko okazało się jednak, że na wdrożeniu visibility zyskał także przewoźnik, wykonujący dla niej transporty. Zwłaszcza jego kierowcy byli zachwyceni. Polska firma transportowa Mexem Sp. z o.o. szybko dostrzegła te korzyści. Na stanie ma około 100 własnych ciężarówek i około 450 samochodów należących do podwykonawców. Niemal codziennie jedna z tych ciężarówek przewozi rudę żelaza z hut w Szwecji do Polski.

Trzeba być na czas. Stalownia nie może wyłączyć pieca tylko dlatego, że zatrzymała się ciężarówka – mówi Marcin Kamiński z firmy Mexem Sp. z o.o.
Nie bez powodu firma jest dumna ze swoich wyników, osiągniętych dzięki relacjom opartym na zaufaniu z kierowcami i podwykonawcami, których zatrudnia. Ale bycie na czas to zadanie, które w ostatnich latach było trudne do wykonania.

W całej Europie brakuje kierowców. Ta sytuacja może poważnie wpłynąć na działalność naszą oraz naszych klientów. Jeśli chcesz mieć dobry biznes w branży transportowej, musisz mieć najlepszych kierowców – mówi Marcin.

Irytujące rozmowy telefoniczne

Aby zapewnić optymalne działanie hut stali, jej spedytorzy często dzwonili do kierowców, aby śledzić ich lokalizację.

To było niezwykle czasochłonne i szczerze mówiąc, kierowcy uznali te telefony za nieco irytujące. Teraz nasi klienci mogą znacznie lepiej śledzić swoje dostawy. Mogą to robić w czasie rzeczywistym. A kierowcy mogą skoncentrować się na jeździe bez zbędnych przerw– mówi Marcin.
W czasach ograniczonej liczby kierowców ważne jest, aby kierowcy byli zadowoleni. Wyłączenie telefonu i włączenie widoczności łańcucha dostaw to kluczowy sposób, aby to zrobić.

Firma Mexem Sp. z o.o. wdrożyła NIC-Place, rozwiązanie w zakresie widoczności dla przewoźników firmy FourKites. Dzięki Centrum Kontroli Danych (z ang. Data Control Center) NIC-Place oferuje bezpieczną wymianę danych z innymi rozwiązaniami, zapewniającymi widoczność w czasie rzeczywistym, w tym stosowanymi przez wspomnianego zleceniodawcę firm. Umożliwia to przewoźnikom takim jak Mexem Sp. z o.o. uczestnictwo w połączonym ekosystemie logistycznym, jednocześnie pozwalając im zachować kontrolę nad danymi, które udostępniają klientom, takim jak huta stali.

Firma NIC-Place z siedzibą w Niemczech została przejęta przez FourKites w styczniu 2022 roku. Razem obie platformy utworzyły największą sieć przewoźników multimodalnych w Europie.

Wielki biznes dla podwykonawców

Kiedy firma stalowa — duży klient firmy Mexem Sp. z o.o. — wdrożyła oprogramowanie FourKites, zrobiła to, aby zapewnić lepszą widoczność swoim klientom. FourKites dostarcza dane z ciężarówek w czasie rzeczywistym i zapewnia klientom pulpit nawigacyjny, na którym mogą śledzić swoje ładunki na każdym etapie łańcucha dostaw.

Ważną częścią tego projektu było zaangażowanie jak największej liczby przewoźników. A ze względu na możliwości integracji jakie daje NIC-Place, firma była w stanie szybko i łatwo zautomatyzować widoczność swojego łańcucha dostaw. Pomogło to, że NIC-Place jest prosty i łatwy w użyciu dla przewoźników.

Angażowanie małych przewoźników

Mexem Sp. z o.o. to duża firma przewozowa, jak na standardy europejskie. Jednak znaczna część jej floty w Polsce jest obsługiwana przez podwykonawców — małe firmy rodzinne, każda z zaledwie kilkoma ciężarówkami. I chociaż Mexem Sp. z o.o. posiada około 100 własnych ciężarówek, stanowią one tylko około 30% jej działalności. Aby uzyskać potrzebną wydajność, firma zleca pracę mniejszym przewoźnikom.

Pytanie brzmiało, czy moglibyśmy przekonać naszych podwykonawców do wejścia na pokład z platformą visibility NIC-Place. Wielu jest zdenerwowanych, że ktoś będzie śledził ich ciężarówki. Niektórzy martwią się o obciążenie pracą. Ale odpowiedź brzmi tak – przekonaliśmy już pierwszego z naszych małych podwykonawców. Wdrażanie było dla nich bardzo łatwe, a już po kilku tygodniach przekonali się, że platforma pozwala oferować dodatkowe usługi swoim klientom dzięki widoczności w czasie rzeczywistym- mówi Marcin.
I oczywiście ich kierowcy widzą korzyści z trzymania się z dala od swoich telefonów, gdy pokonują trudne skrzyżowania.

Źródło: Mexem Sp. z o.o.
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels