Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

REKLAMA

Niemcy składają skargę do KE
Utworzona: 2022-08-04

BGL i wiele innych europejskich stowarzyszeń logistycznych i izb handlowych złożyło formalną skargę do Komisji Europejskiej przeciwko nocnemu zakazowi jazdy ciężarówkami po autostradzie Inn.

Ograniczenie obowiązuje od 1 stycznia 2021 r. i narusza wolności gwarantowaną przez traktaty UE dotyczące przepływ towarów. BGL bada również i planuje złożyć formalną skargę do Komisji Europejskiej przeciwko innym istniejącym w Tyrolu środkom, takim jak sektorowy zakaz prowadzenia pojazdów i opomiarowanie (przetwarzanie blokowe).

Dotknięty zakazami odcinek Inntalautobahn jest najważniejszym połączeniem drogowym między Niemcami a Włochami. Zakaz jazdy w nocy jest środkiem nieproporcjonalnym, który znacząco wpływa na interesy gospodarki. Zakaz jazdy w nocy został wprowadzony i uzasadniony w celu poprawy jakości powietrza. Osiąga się jednak coś odwrotnego: drastyczne skrócenie okna czasowego otwartego dla drogowego transportu towarowego do godzin dziennych prowadzi do niepotrzebnego zatłoczenia ruchu i ma negatywny wpływ na zużycie paliwa i jakość powietrza z powodu sztucznych korków. Ponadto zakaz jazdy w nocy dyskryminuje firmy transportowe, które mają siedzibę poza centralną strefą Tyrolu, ponieważ firmy, które ładują lub rozładowują w centralnej strefie Tyrolu, są zwolnione z zakazu jazdy w nocy.

Komisja Europejska rozpatruje formalną skargę w ciągu 12 miesięcy i decyduje, czy wszcząć formalne postępowanie w sprawie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego przeciwko danemu państwu członkowskiemu.
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels