Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Prezes podsumował burzliwy rok

Utworzona: 2022-04-06


Christian Levin, prezes i dyrektor generalny Scanii, podsumował ubiegły rok, który charakteryzował się rekordowo dużym popytem na ciężarówki szwedzkiej marki, trudnym do zaspokojenia z powodu niedostatku komponentów.

Rok 2021 charakteryzował się rekordowo dużym popytem na samochody ciężarowe naszej marki i wiązał się dla nas z ogromnym wyzwaniem jego zaspokojenia ze względu na brak komponentów w łańcuchu dostaw. Wspólnie z naszymi dostawcami podjęliśmy wiele wysiłków, aby w tak trudnej sytuacji dostarczyć klientom znaczną liczbę ciężarówek. Niedobór komponentów, w szczególności półprzewodników, spowodował, że w trzecim i czwartym kwartale ubiegłego roku byliśmy zmuszeni ograniczyć wielkość produkcji. Przerwy w produkcji doprowadziły do spadku wolumenu ciężarówek i wzrostu kosztów. Od pewnego czasu mamy również do czynienia ze zwiększonymi kosztami materiałów i usług transportowych w ramach dostaw zaopatrzenia. Mimo to, zarówno wielkość sprzedaży, jak i zyski osiągnięte w roku 2021 wzrosły w porównaniu z rokiem poprzednim.

Duży popyt na samochody ciężarowe nie znajduje pełnego odzwierciedlenia w liczbie przyjmowanych zamówień. W czwartym kwartale byliśmy dość restrykcyjni jeśli chodzi o przyjmowanie nowych zamówień ze względu dużą liczbę zamówień już wcześniej przyjętych oraz rozpoczęcie produkcji nowej serii układów napędowych. W związku z tym, w czwartym kwartale spadła liczba dostarczanych pojazdów, natomiast dochody z działalności serwisowej wzrosły o 16%. W tym samym czasie wielkość sprzedaży oraz zyski ze sprzedaży pojazdów i usług wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem. Wysoka aktywność naszych klientów znajduje również odzwierciedlenie w rosnącym portfelu zamówień i niskich stratach kredytowych w usługach finansowych.

W burzliwym roku 2021 nadal skupialiśmy się na realizacji naszych zobowiązań w zakresie dekarbonizacji. Podjęliśmy kilka ważnych kroków w kierunku zrównoważonego transportu. W czwartym kwartale wprowadziliśmy na rynek Scanię Super z układem napędowym wykorzystującym naszą nową platformę silnikową, która zapewnia oszczędność paliwa na poziomie co najmniej 8%. Jak wszystkie nasze pojazdy, model ten jest również przystosowany do pracy z wykorzystaniem paliw odnawialnych.

W czwartym kwartale miała również miejsce rynkowa premiera drugiej generacji hybryd i hybryd typu plug-in. W ramach innowacyjnych partnerstw z klientami stworzyliśmy również elektryczne ciężarówki do najcięższych zastosowań, udowadniając, że elektryfikacja jest możliwa we wszystkich obszarach zastosowań. Ruszyła seryjna produkcja wszystkich oferowanych przez nas pojazdów z napędem elektrycznym. To znaczy, że równolegle z pojazdami napędzanymi silnikami spalinowymi produkowane są ciężarówki hybrydowe, hybrydowe typu plug-in oraz pojazdy z napędem elektryczno-akumulatorowym.

W 2021 roku zwiększyliśmy nakłady na badania i rozwój - obecnie inwestujemy więcej w rozwiązania związane z elektryfikacją niż w konwencjonalną technologię silników spalinowych. Zobowiązaliśmy się, aby co roku dostarczać naszym klientom co najmniej jeden nowy pojazd z napędem elektrycznym w segmencie autobusów i samochodów ciężarowych
- podkreślił Christian Levin.
Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels