Realizacja projektu rozwojowego przebiegała pod hasłem: „Po co wozić dodatkowe paliwo, które zwiększa masę własną pojazdu, skoro zamiast tego można zwiększyć jego ładowność”. Nasz nowy system obejmuje zbiorniki paliwa w kształcie litery D, wykonane z aluminium. Są one solidniejsze, a jednocześnie lżejsze od poprzedników, a ich kształt poprawia efektywność paliwową. Całość systemu dopełniają nowe, montowane z boku, zbiorniki AdBlue. Jednocześnie nasi projektanci poprawili możliwości wykorzystania ramy i konstrukcję podwoziaDaje to większy wybór miejsca montażu zbiorników na ramie, co znacznie ułatwia życie zarówno użytkownikowi pojazdu, jak i producentom nadwozi, ponieważ stwarza możliwości bardziej wydajnego rozmieszczenia ładunku.
— wyjaśnia Aline Ferraz Larsson, inżynier projektu w Scania R&D.

Jednym z kluczowych czynników zapewniających wysoką wydajność układu napędowego Scania Super jest nowa, inteligentna jednostka sterująca optymalizacją paliwa. Jest ona podłączona do zbiornika podstawowego i pełni funkcję separatora odmy olejowej.
Sposób, w jaki zbiornik jest połączony z pompami elektrycznymi umożliwia użytkownikowi dawkowanie „paliwa na żądanie” - otrzymujemy dokładnie taką ilość paliwa, jakiej potrzebuje silnik, i nic ponadto. Minimalizuje to straty w systemieJednostka optymalizacji paliwa zapewnia użytkownikom ciężarówek szereg innych korzyści, a także poprawia ogólne osiągi układu napędowego. Pozwala np. na wydłużenie okresów międzyobsługowych dla dwóch ciśnieniowych filtrów paliwa. Okresy serwisowe zostały dostosowane do okresów wymiany oleju, co oznacza mniej wizyt w warsztacie.
— tłumaczy Alex Elofsson Alenius, inżynier ds. rozwoju, który pracował nad projektem.
Udoskonalono również proces separacji wody. Wraz ze zwiększoną wydajnością filtrów oznacza to lepszą ochronę elementów wysokociśnieniowych w silniku, a tym samym zmniejszenie kosztów napraw i konserwacji.

Udoskonalenia, które klienci z pewnością zauważą, to zminimalizowany automatyczny upust powietrza oraz większa łatwość rozruchu. Zawdzięczamy to właśnie jednostce optymalizacji paliwa. Pamiętam, kiedy po raz pierwszy wypróbowaliśmy system podczas zimowych testów w szwedzkiej Laponii. Było minus 40 stopni, ale silnik odpalił w dwie sekundy. To ogromne osiągnięcieZobacz filmy na YouTube:
— podsumowuje Elofsson Alenius.
Źródło: Scania