Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Miażdżący cios Kamaz-Master

Utworzona: 2022-01-21


Zespół Kamaz-Master wywalczył pierwsze cztery miejsca w tegorocznym Rajdzie Dakar. Natomiast zespoły PETRONAS Team De Rooy IVECO i MAMMOET Team De Rooy zajęły miejsca piąte, szóste, ósme i dziesiąte. Osiem lokat w pierwszej dziesiątce przypadło w udziale zespołom wyposażonym w opony Goodyear.

Po dwóch tygodniach zmagań, przejechaniu około 8000 km i imponującej walce na pustyni i pokrytych kamieniami bezdrożach, rajd Dakar zakończył się miażdżącym zwycięstwem rosyjskiego zespołu Kamaz-Master, który nie tylko zajął wszystkie miejsca na podium, ale i czwartą lokatę. Pasjonującą walkę o zwycięstwo stoczyły załogi dowodzone przez pięciokrotnego zwycięzcę rajdu Eduarda Nikołajewa i aktualnego mistrza Dakaru Dimitrija Sotnikowa.


W ostatnim dniu Kamaz nr 500 prowadzony przez Dimitrija Sotnikowa (pilot Rusłan Achamadejew, mechanik Ilgiz Achmecjanow), wygrał wyścig po raz drugi z rzędu – jednak z nieznaczną przewagą. Eduard Nikołajew z pilotem Jewgenijem Jakowlewem i mechanikiem Władimirem Rybakowem, jadący w ciężarówce nr 505, przegrali różnicą zaledwie 9 minut i 58' sekund. Dwóch liderów prowadziło nowe ciężarówki Kamaz K5 435091, a trzeci na mecie Anton Szybałow (z pilotem Dimitrijem Nikitinem i mechanikiem Iwanem Tatarinowem) siedział za kierownicą sprawdzonego modelu Kamaz 43509 (nr startowy 501). Obie wersje ciężarówek były wyposażone w standardowe opony Goodyear, bazujące na zaawansowanych technologicznie osnowach, które są dostępne dla operatorów flot w Europie.

Wszystkie 13 etapów wygrały załogi w barwach Kamaz-Master. Sotinikow odniósł pięć zwycięstw etapowych, a Nikołajew cztery. Andriej Karginow (czwarty na mecie w ciężarówce nr 509, w której jechał z Andriejem Mokiejewem i Iwanem Małkowem) początkowo dotrzymywał im kroku z trzema najszybszymi czasami, ale stracił około godzinę w wyniku problemów technicznych na czwartym etapie. Co ciekawe, powrót Karginowa na trasę był możliwy dzięki pomocy rywali, którzy zatrzymali się, aby udzielić mu wsparcia. Karginow ustanowił najszybsze czasy na kolejnych dwóch etapach i stoczył zaciętą walkę o powrót do czołówki.

Na Dakarze jechaliśmy dwoma modelami ciężarówek – sprawdzonym 43509 i nowym, innowacyjnym K5 435091. Nasz zespół spisał się znakomicie dzięki skrupulatnemu przygotowaniu i doskonałej realizacji strategii w ciągu dwóch bardzo wyczerpujących tygodni. Opony Goodyear OFFROAD zapewniły nam maksymalną prędkość przy minimalnych przestojach, co przyczyniło się do naszego sukcesu
– ocenił Władimir Czagin, szef zespołu Kamaz-Master.

To było 19. zwycięstwo w Dakarze zespołu Kamaz-Master. To niezwykłe osiągnięcie, a Goodyear jest dumny z tego, że został wybrany przez zespół jako jego partner. Wymagające nowe trasy z kamieniami ukrytymi w piaszczystym podłożu poddały opony trudnej próbie. Zespół przyznał, że był zachwycony trwałością, odpornością na przecięcia i znakomitą trakcją naszych opon. Goodyear wykorzystuje takie imprezy jak Dakar i Mistrzostwa Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych do testowania opon i technologii w ekstremalnych warunkach
– powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon użytkowych w Europie.
Imponujący był również występ zespołów PETRONAS Team De Rooy IVECO i MAMMOET Rallysport Team De Rooy IVECO. Samochody IVECO Powerstar i IVECO Trakker zademonstrowały wyjątkowe osiągi i niezawodność w skrajnych warunkach. Green Team w IVECO z numerem 504, dowodzony przez Janusa van Kasterena (pilot Marcel Snijders, mechanik Darek Rodewald) zajął piąte miejsce, a pomarańczowa ciężarówka nr 506 kierowana przez Martina van den Brinka (pilot Peter Willemsen, mechanik Bernard der Kinderen) przyjechała na metę na szóstej pozycji – obie gościły w czołówce trzech etapów. Niestety, w połowie wyścigu opóźniły ich problemy techniczne, jednak załogi nie poddały się i na ostatnich etapach dołączyły do czołówki.


Wszystkie załogi Team De Rooy zostały sklasyfikowane w pierwszej dziesiątce tegorocznego Dakaru. Vick Versteijnen, który przystąpił do rywalizacji w ostatniej chwili, sprostał wyzwaniu i został sklasyfikowany na ósmej pozycji. Na uznanie zasługuje także zamykający pierwszą dziesiątkę kierowca ciężarówki asystującej Mitchel van den Brink.


Zobacz klasyfikację Dakaru w poszczególnych kategorii: rankings

Źródła: Goodyear, IVECO
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels