Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Wielka Brytania w walce z niedoborem kierowców

Utworzona: 2021-12-31


Pandemia i brexit przyczyniły się do poważnych problemów kadrowych a w konsekwencji do kryzysu w dostawach wszelkiego rodzaju produktów, do których dochodziło w 2021 roku w Zjednoczonym Królestwie. Dlatego też rząd UK podjął szereg środków, by temu zaradzić.

Na początku lipca 2021 roku, w związku z rosnącym obciążeniem lokalnych i krajów łańcuchów dostaw, brytyjski Departament Transportu wprowadził tymczasowe złagodzenie egzekwowania zachowanych po brexicie unijnych przepisów regulujących czas pracy kierowców na terenie Anglii, Szkocji i Walii. Początkowo obowiązywało ono do 8 sierpnia 2021 roku, po czym zostało dwukrotnie przedłużone. Według najnowszych informacji tymczasowe złagodzenie obowiązuje do 9 stycznia 2022 roku. Szczegóły w poniższych materiałach.

Braki kierowców: Wielka Brytania łagodzi przepisy czasu jazdy

Krytyczny niedobór kierowców

Dotkliwy niedobór kierowców w UK trwa

W drugiej połowie lipca, brytyjski rząd ogłosił pakiet środków wspierających branżę drogowego transportu towarów, który ma pomóc w rozwiązaniu problemu niedoboru kierowców samochodów ciężarowych. W liście otwartym do sektora transportu drogowego ministrowie zobowiązali się współpracować z liderami branży, aby przyciągnąć nowych kierowców, uprościć szkolenia i zachęcić pracujących już kierowców do pozostania w branży. Więcej w materiale poniżej.

Brakuje im kierowców - podjęli środki, by temu zapobiec

W drugiej połowie sierpnia 2021 roku brytyjska Agencja Normalizacyjna ds. Kierowców i Pojazdów (DVSA) rozpoczęła rekrutację dodatkowych egzaminatorów dla kierowców zawodowych w Anglii i Walii, aby w ten sposób pomóc w zmniejszeniu niedoboru kierowców ciężarówek. Szczegółowe informacje poniżej.

Podjęli walkę z brakiem kierowców

Wrzesień 2021 roku był kolejnym miesiącem walki z niedoborem kadry w branży transportowej. Wtedy też brytyjski rząd poinformował o kolejnych rozwiązaniach. Dzięki nowym działaniom, które mają usprawnić procedury egzaminacyjne liczba egzaminów na prawo jazdy na samochody ciężarowe, dostępnych każdego roku, ma wzrosnąć o dodatkowe 50.000. Więcej poniżej.

Wiedzą, że każdy kierowca zawodowy jest na wagę złota

Pod koniec września 2021 roku informowaliśmy, że niedobór kierowców w Zjednoczonym Królestwie jest tak dramatyczny, iż dzienne stawki wynosiły już 300 funtów, a kierowców i tak nadal brakuje. Zdaniem rzecznika zarządu niemieckiego Zrzeszenia Towarowego Transportu Drogowego, Logistyki i Gospodarki Odpadami (BGL), w pewnym momencie tego deficytu nie da się już naprawić jedynie zwiększając wynagrodzenia. Szczegóły w materiale.

Dzienne stawki dla kierowców w UK wynoszą już 300 funtów

15 listopada 2021 roku w Wielkiej Brytanii weszły w życie nowe wymagania egzaminacyjne dotyczące prawa jazdy na samochody ciężarowe. Od tego dnia kandydaci mogą rozpocząć naukę na kategorię C+E po otrzymaniu pierwszego tymczasowego prawa jazdy na prowadzenie ciężarówki (jeśli kandydat posiada już tymczasowe prawo jazdy, będzie musiał podjąć dodatkowe kroki, aby rozszerzyć zakres tymczasowego prawa jazdy), jak również zdać egzamin na kategorię C+E bez konieczności wcześniejszego zdania egzaminu na kategorię C. Więcej szczegółowych informacji znajdziecie w materiale poniżej.

Egzamin C+E bez wcześniejszego C

Obserwując działania brytyjskiego rządu w związku z krytycznym niedoborem pracowników w branży transportowej, zapytaliśmy kilku kierowców, co myślą na temat ich działań. Zdaniem większości z nich, rządzący powinni zająć się przede wszystkim sytuacją wynagrodzenia kierowców, budowaniem szacunku dla nich, jak również bezpieczeństwem. Zachęcamy do przeczytania ich opinii w poniższym materiale.

Kuszą wizami, wysokimi pensjami i elastycznymi godzinami pracy...
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels