Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Mieszanka firmowa spedycyjno-transportowa

Utworzona: 2023-01-01


W Skoczowie mieści się siedziba AGF Group, która działa na rynku spedycji i transportu drogowego, zajmuje się recyklingiem i prowadzi agencję pracy. Ten gospodarczy konglomerat sprawnie funkcjonuje gwarantując stały rozwój i dając pracę 50 osobom.

Pierwsza była firma transportowa Autoland Śląsk, która rozpoczęła działalność na rynku transportu drogowego w 2013 r. Jej właściciel Bartłomiej Mucha miał 24 lata, gdy kupił pierwszego busa i wyruszył nim na międzynarodowe trasy. Od 2014 r. firma zaczęła przewozić ładunki cięższymi pojazdami w transporcie krajowym i międzynarodowym, obsługując klientów bez pośredników. Z czasem znacznie rozszerzyła zakres działalności.

Dziś AGF Group skupia pod jednym szyldem spedycję (Autoland Global Forwarding), transport (Autoland Śląsk), recykling (stacja demontażu pojazdów) oraz spółkę HR Solutions Poland, która pozyskuje do pracy w Polsce cudzoziemców, w tym również kierowców zawodowych. Firmy AGF Group oraz HR Solutions Poland Bartłomiej Mucha prowadzi ze wspólniczką Bertą Pałuchowską.

Ekonomia i ekologia

Każdy kolejny rok działalności Autolandu Śląsk przynosił skokowy wzrost wolumenu przewiezionych ładunków, a firmowa flota systematycznie rosła w siłę. Jest ona zróżnicowana – wśród ciągników reprezentowane są takie marki jak Volvo Trucks, MAN, Renault Trucks, Scania i Mercedes-Benz. W ostatnich tygodniach firma odebrała 4 ciągniki Renault Trucks T z silnikami o mocy 520 KM. Obecnie flota własna liczy 26 ciągników oraz 30 naczep Krone i Schmitz Cargobull.

Priorytetem przy wyborze samochodów jest uzyskanie maksymalnej oszczędności paliwa, a jednocześnie wysokiego komfortu pracy dla kierowcy przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. W przypadku naczep chodzi głównie o funkcjonalność i trwałość. Własne ciągniki siodłowe tworzą zestawy z naczepami kurtynowymi (głównie typu „mega”) lub chłodniczymi. Ambitny plan przewiduje powiększenie floty ciągników do 50 sztuk do końca 2024 r.

Wszystkie ciężarówki zostały pozyskane w drodze leasingu od autoryzowanych dealerów poszczególnych marek. Firma inwestuje wyłącznie w nowe pojazdy, używa opon renomowanych producentów, które pozwalają na uzyskanie dużych przebiegów – mając na uwadze nie tylko rachunek ekonomiczny, ale również względy ekologiczne. Te ostatnie, zdaniem Bartłomieja Muchy, powinny być obiektem zainteresowania każdego przedsiębiorcy transportowego świadomego współczesnych wyzwań, przed którymi stoi branża. Mając na uwadze nie tylko aspekt ekonomiczny, ale i ekologiczny firma wdrożyła do użytku, wraz z dostawcą oprogramowania, aplikację dla kierowców, która ułatwia komunikację oraz przyspiesza proces przetwarzania dokumentów.

Bezpiecznie i bezawaryjnie do celu

Przewoźnik dba o bezpieczeństwo i wysoki komfort pracy kierowców. Dlatego ciężarówki są bogato wyposażone, a oczkiem w głowie właściciela firmy jest niezawodność sprzętu, czego gwarancją jest jak najlepszy stan techniczny. Niektóre ciągniki są objęte kontraktami obsługowo-naprawczymi, inne przechodzą okresowe przeglądy i naprawy w autoryzowanych serwisach i własnym warsztacie. Owocem dobrych relacji z autoryzowanymi serwisami jest wsparcie techniczne w przypadku awarii pojazdu poza granicami kraju. Wszystko to sprawia, że współczynnik awaryjności taboru jest niski a ewentualne usterki są szybko eliminowane. Dzięki temu mobilność floty jest wysoka, co ma bezpośrednie przełożenie na terminowość usług. Wymiana pojazdów na nowe realizowana jest w interwałach około 3-letnich.

Autoland Global Forwarding prężnie działa na rynku spedycji współdziałając z dużą grupą przewoźników, czego efektem jest imponująca liczba zrealizowanych transportów. W razie potrzeby może podstawić do realizacji zadań przewozowych większą liczbę pojazdów o różnym tonażu (auta dostawcze, zabudowane podwozia ciężarowe i zespoły pojazdów z naczepami lub przyczepami). Przewozy ładunków drobnicowych lub całopojazdowych realizowane są m.in. na stałych liniach, gdzie głównymi krajami docelowymi są Włochy, Węgry, Austria, Słowacja, Czechy i Niemcy. Nawet trudne czasy pandemii i wojny za naszą wschodnią granicą nie spowolniły rozwoju firmy.

Klucz do sukcesu?

Jaki jest klucz do sukcesu w sektorze przewozów drogowych? Przedsiębiorca nie ma wątpliwości, że powodzenie firmy na rynku to zasługa rzetelności i solidności w realizacji usług transportowych oraz uczciwego partnerstwa z firmami współpracującymi.

Naszym najwyższym priorytetem jest jakość świadczonych usług i terminowość dostaw. Nasi klienci mają pewność, że zrobimy wszystko, aby ich towar dotarł na czas do miejsca docelowego, łącznie z podstawieniem samochodu zastępczego i zorganizowaniem przeładunku lub udostępnieniem naczep rotacyjnych, gdy zachodzi taka potrzeba. Każdy klient może być pewien, że jego przesyłka jest stale monitorowana oraz chroniona polisą ubezpieczeniową. Nasze zaangażowanie zostało dostrzeżone – znaleźliśmy się w pierwszej setce najlepszych firm transportowych w 2018 roku. Otrzymaliśmy też wyróżnienie za wysoką wiarygodność płatniczą oraz dużą liczbę zawartych transakcji na giełdzie transportowej w 2020 roku
– podkreśla Bartłomiej Mucha.

Transportowe wyzwania

Transport drogowy jest branżą gospodarki, która podlega częstym zmianom, głównie za sprawą wprowadzania nowych regulacji prawnych, zarówno w kraju, jak i Unii Europejskiej. W tym drugim przypadku chodzi przede wszystkim o wprowadzenie kolejnych zapisów Pakietu Mobilności, które spowodowały wzrost kosztów prowadzenia działalności i skomplikowały rozliczanie pracy kierowców. Jak to ocenia szef AGF Group?

W jego opinii, nowe unijne regulacje wymuszają na polskich przewoźnikach restrukturyzację przedsiębiorstw oraz w wielu przypadkach konieczność otwierania przedstawicielstw zagranicznych. Przedsiębiorca ma jednak nadzieję, że polscy przewoźnicy utrzymają dominującą pozycję na unijnym rynku transportu drogowego.

A jakie problemy najbardziej spędzają sen z powiek w ostatnich miesiącach?

Konflikt w Ukrainie odmienił rynek, ponieważ przy zauważalnym wzroście inflacji musieliśmy się zmierzyć z drastycznym skokiem cen paliw, co w początkowej fazie było mocnym ciosem w finanse przedsiębiorców. Oczywistym faktem jest to, że przewoźnicy musieli zareagować na znaczące podwyżki kosztów działalności i w pierwszej połowie roku, po ustaleniu korekt paliwowych, nie można było jeszcze mówić o zatrzymywaniu się rynku. Sytuacja pogorszyła się w ostatnich trzech miesiącach. Szybujące w górę stopy procentowe znacząco podniosły koszty finansowania. Ma to odzwierciedlenie w tempie rozwoju gospodarki, ponieważ wiele przedsiębiorstw wstrzymuje inwestycje, co odbija się na liczbie dostępnych zleceń przewozowych na rynku. Myślę, że największym wyzwaniem dla firm spedycyjno-transportowych w dzisiejszych realiach jest to, aby zoptymalizować koszty, co pozwoli przetrwać recesję na rynku
– komentuje Bartłomiej Mucha.
Tekst: Cezary Bednarski
Zdjęcie: AGF Group
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels