Więcej niż EN 12642 Code XL
Naczepy z certyfikatem XL (DIN EN 12642 Code XL) nie zawsze spełniają wymagania specyficznych branż, których produkty umieszczone w ładowni mają tendencję do osiadania i wybrzuszania się podczas transportu drogowego, kolejowego lub morskiego. Przykładem mogą być ładunki sypkie przewożone w workach lub opony.Produkt XLS firmy Roland ma wszystkie cechy konwencjonalnej kurtyny bocznej, a dodatkowo unikatowe rozwiązanie pn. Mega Huckepack XLS, dzięki któremu ładownia naczepy jest strukturalnie mocniejsza i zapewnia bezpieczniejszy transport takich ładunków jak opony, worki z towarem luzem i produkty sypkie. Naczepa z kurtynami XLS sprawdza się również w przewozach artykułów przemysłu motoryzacyjnego, towarów wysokiej wartości, produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych, mebli i frachtu lotniczego.
Realizacja przewozów w nadwoziach wyposażonych w kurtyny XLS nie tylko zmniejsza ryzyko uszkodzeń ładunków w transporcie, ale i zapewnia maksymalizację ładowności dzięki obniżeniu masy własnej kurtyny. Do zabezpieczenia ładunków częściowych można wykorzystać certyfikowany przez TÜV system XLS SafetyNet marki Roland.
Brak luźnych elementów konstrukcji
Kurtyna XLS jest wyposażona w zintegrowane pionowe deski aluminiowe. W rezultacie w całym pojeździe nie ma żadnych luźnych elementów. To rozwiązanie ma kilka zalet:• załadunek towaru jest zawsze możliwy - nawet wtedy, gdy brak jest poziomych desek;
• brak konieczności demontażu i ponownego montażu desek poziomych zwiększa wydajność za- i rozładunku (każdorazowo o 20-40 minut);
• wyeliminowanie ryzyka wypadków przy zdejmowaniu desek;
• certyfikat XL dotyczy całości konstrukcji.
Certyfikacja UIC dla transportu intermodalnego
UIC (Międzynarodowy Związek Kolei) certyfikował kurtyny XLS do transportu ładunków z tendencją do osiadania i wybrzuszania się w ramach IRS (International Railway Solutions). Oznacza to, że ładunki takie jak opony, bele siana lub słomy, czy duże worki z granulatem mogą bezpiecznie opierać się o burty naczepy - bez obaw o przekroczenie dopuszczalnej szerokości.Rozwiązanie XLS, które opracowaliśmy w ścisłej współpracy z firmą Ewals Cargo Care, to nasz sztandarowy produkt w zakresie zabezpieczania ładunku za pomocą kurtyny bocznej. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań udało nam się obniżyć jej wagę o ponad 80 kg, co skutkuje zwiększeniem ergonomii obsługi oraz wzrostem wydajności transportu. Rozwiązanie zostało przetestowane i certyfikowane przez niemieckie organy TÜV i UCIŹródło: Roland
- podkreśla Sean Spelman ze spółki Cargo Control Company, będącej właścicielem marki Roland.