Cieszymy się ze współpracy z naszym wieloletnim klientem przy wprowadzeniu tego przełomowego, neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla pociągu. Obserwujemy na rynku wzrost popytu na rozwiązania bardziej przyjazne dla klimatu, zwłaszcza w transporcie dalekobieżnym. W GEFCO obliczamy wpływ naszych usług na środowisko, a następnie przeprojektowujemy je, aby zminimalizować emisje oraz proponujemy dodatkowe rozwiązania kompensujące pozostałą emisję. Transport kolejowy to bardzo dobry sposób na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla mówi Alice Defranoux, Rail Manager, GEFCO.
Trzytygodniowa podróż Nowym Jedwabnym Szlakiem obejmuje przejazd ze Słowacji do Brześcia-Małaszewicz na granicy polsko-białoruskiej, gdzie towary są przeładowywane z europejskich do rosyjskich wagonów kolejowych. Następnie pociąg jedzie przez Białoruś i Rosję do przejścia kolejowego Alashankou-Dostyk, między Chinami i Kazachstanem. To ważny punkt Euroazjatyckiego Mostu Lądowego na granicy z regionem Xinjiang, portem wejścia do Chin. Towary przed ostateczną dostawą do chińskiego Xi’an są przeładowywane na chińskie wagony.
Źródło: GEFCO