Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Średniak dla profesjonalistów

Utworzona: 2021-11-04


Zakład w Hordain we Francji rozpocznie niebawem produkcję średniej wielkości samochodu dostawczego Fiat Scudo i minivana Fiat Ulysse. Oba modele będą oferowane z silnikami spalinowymi oraz bateryjnym napędem elektrycznym. Scudo dostępny będzie w trzech długościach i trzech wersjach nadwozia.

Stellantis zapowiedział rozpoczęcie produkcji nowej generacji samochodów, które już wkrótce zjadą z taśm montażowych zakładu w Hordain, niedaleko Valenciennes, w północnej Francji. Tym samym do francuskiej fabryki powracają dwie włoskie marki, które stworzyły tam vana Fiata Ulysse, produkowanego w latach 1994-2002 oraz dostawczego Fiata Scudo, który opuszczał mury fabryki w latach 1996-2016. Kompleks przemysłowy został otwarty w 1992 roku w wyniku utworzenia joint venture w 1978 roku pomiędzy ówczesnymi Grupami Fiat i PSA.

Oba modele będą dostępne w wersji spalinowej z silnikami Diesla, które będą łączone z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, a także z napędem elektrycznym BEV (Battery Electric Vehicle). Ich podstawą będzie platforma EMP2, której modułowy charakter umożliwia zaspokojenie specyficznych potrzeb różnych klientów. Na tej samej platformie są oparte takie modele jak Peugeot Expert i Traveller, Citroën Jumpy i Spacetourer, Opel/Vauxhall Vivaro i Zafira Life. "Średniak" ze stajni Fiat Professional dostępny będzie w następujących wersjach nadwozia: furgon (w tym także z kabiną załogową), platforma pod zabudowę i wersja osobowa kombi.

Dwa nowe modele wzbogacą ofertę marek z Turynu i będą stanowić kolejny krok ku bezemisyjnej mobilności. Przy rosnącym wykorzystaniu samochodów dostawczych na obszarach miejskich - częściowo ze względu na wzrost popytu na usługi dostawcze online - pojazdy te przyczynią się do ograniczenia emisji spalin w miastach. Wersje przeznaczone do przewozu osób pozwolą rodzinom cieszyć się ekologicznym i aktywnym trybem życia.

Stellantis dąży do osiągnięcia pozycji światowego lidera w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych. Zamierza wykorzystywać własne doświadczenie oraz partnerstwa i joint venture do oferowania zaawansowanych rozwiązań technicznych w przystępnych cenach. W ciągu najbliższych trzech lat proces elektryfikacji samochodów dostawczych obejmie wszystkie modele (będą to także auta zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi) i wszystkie regiony. Do 2030 roku samochody niskoemisyjne produkowane przez Stellantis będą stanowiły ponad 70% sprzedaży w Europie i ponad 40% w USA, a inwestycje w elektryfikację i rozwój oprogramowania do 2025 r. wyniosą ponad 30 mld euro.

Na głównych rynkach zamówienia na Fiata Scudo będzie można składać na przełomie 2021/2022, natomiast model Ulysse będzie dostępny w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Źródło: Stellantis
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels