Nowa generacja olejów silnikowych do samochodów ciężarowych Shell Rimula R7 została opracowana dla takich marek jak Daimler (Mercedes-Benz) oraz MAN. Zarządcy flot z nowoczesnymi pojazdami tych wiodących producentów OEM mają do wyboru dwa, w pełni syntetyczne produkty – Shell Rimula R7 AD 5W-30 oraz R7 Plus AM 5W-30. Nowe oleje cechują się niską lepkością HTHS od 2,6 do 2,9 mPa*s, dzięki czemu wpływają na oszczędność paliwa, obniżenie emisji spalin oraz lepsze osiągi. W porównaniu z olejami o konwencjonalnych klasach lepkości, oleje Shell Rimula R7 dają oszczędność paliwa na poziomie 3,9% oraz 1% w porównaniu z olejem silnikowym SAE 5W-30 (3,5 mPa*s HTHS). W dłuższej perspektywie takie właściwości wpływają na znaczne ograniczenie emisji CO2. Gdyby cała flota europejskich samochodów ciężarowych uzyskała takie zmniejszenie zużycia paliwa, do środowiska przedostawałoby się o 2,2 mln ton mniej CO2 rocznie.

Wprowadzenie na rynek olejów silnikowych Shell Rimula R7 zostało poprzedzone długotrwałymi testami terenowymi. W czasie pięciu lat testujące nowe produkty pojazdy pokonały miliony kilometrów. Jedna z testowanych ciężarówek przejechała milion kilometrów, co jest jednym z najdłuższych testów w branży. Nawet w najtrudniejszych warunkach, produkty z nowej serii cały czas wykazywały się niezawodną ochroną i trwałością.
Nowe produkty są uzupełnieniem portfolio neutralnych emisyjnie środków smarnych, które zostały zaprezentowane przez Shell w lutym 2021 r. Oleje Shell Rimula R7 to kolejny krok w ramach wieloletniej strategii firmy, której celem jest pomoc klientom w zarządzaniu ich potrzebami w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez unikanie, ograniczanie i kompensowanie emisji.
Źródło: Shell