Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

MAN inwestuje w Norymberdze

Utworzona: 2021-11-02


W nowej hali ma być produkowana wspólna platforma dla przyszłych silników wysokoprężnych (Common Base Engine - CBE), stosowanych w pojazdach marki MAN, Scania i Navistar.

Wysoce wydajny silnik wysokoprężny opracowany wspólnie przez marki Grupy będzie służył jako technologia pomostowa prowadząca do elektrycznych układów napędowych przyszłości. Producent zobowiązał się do uruchomienia neutralnych pod względem emisji układów napędowych w ramach swojej strategii transformacji NewMAN. Niemniej jednak w okresie przejściowym w transporcie długodystansowym i terenowym będą nadal potrzebne silniki wysokoprężne. Prace nad rozwojem nowej platformy silników, prowadzone przez Scanię i MAN trwają od 2017. Celem platformy jest spełnienie surowych przepisów dotyczących ochrony środowiska i dalsza redukcja emisji CO2.

Koncentrujemy się na opracowywaniu akumulatorowo-elektrycznych systemów napędowych do autobusów i ciężarówek. Jesteśmy jednym z wiodących europejskich producentów pojazdów użytkowych również w tej dziedzinie. Równolegle prowadzimy w Norymberdze badania nad wodorowymi układami napędowymi. Wspólny rozwój i produkcja całkowicie nowej generacji silników Diesla dla pojazdów ciężarowych, które powoli odchodzą do historii, przynosi wiele korzyści. Nie dość, że opracowaliśmy wyjątkową platformę silników, ale uwolniliśmy w ten sposób środki finansowe i zasoby kadrowe, którą możemy wykorzystać w rozwoju układów napędowych neutralnych pod względem emisji. I oczywiście ściśle współpracujemy w tym obszarze również z naszymi partnerami z TRATON GROUP i Volkswagen Group powiedział dr Frederik Zohm, członek zarządu MAN Truck & Bus odpowiedzialny za badania i rozwój.

Fabryka MAN-a w Norymberdze rozpocznie produkcję silników generacji CBE w roku 2024 r. – czyli mniej więcej w tym czasie, kiedy w zakładzie w Monachium rozpocznie się seryjna produkcja elektrycznych ciężarówek długodystansowych MAN. Zastosowane w tych pojazdach elektryczne układy napędowe będą również produkowane w Norymberdze. W ramach transformacji technologicznej w przyszłości będą tu produkowane konwencjonalne i elektryczne systemy napędowe.

Wraz ze zmianą strategicznego ukierunkowania firmy MAN, Norymberga stanie się głównym zakładem zajmującym się alternatywnymi i konwencjonalnymi technologiami napędowymi. Tutaj na własne oczy można zobaczyć dokonującą się transformację branży pojazdów użytkowych. Nowa hala produkcyjna dla silników generacji CBE powstaje w pobliżu przyszłych zakładów, które będą produkować elektryczne układy napędowe oraz stanowiska testowe dla wodorowych ogniw paliwowych powiedział Ulrich Zimmer, który jest odpowiedzialny za produkcję układów napędowych w MAN i pełni funkcję dyrektora zakładu w Norymberdze.

Źródło: MAN
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels