Koncentrujemy się na opracowywaniu akumulatorowo-elektrycznych systemów napędowych do autobusów i ciężarówek. Jesteśmy jednym z wiodących europejskich producentów pojazdów użytkowych również w tej dziedzinie. Równolegle prowadzimy w Norymberdze badania nad wodorowymi układami napędowymi. Wspólny rozwój i produkcja całkowicie nowej generacji silników Diesla dla pojazdów ciężarowych, które powoli odchodzą do historii, przynosi wiele korzyści. Nie dość, że opracowaliśmy wyjątkową platformę silników, ale uwolniliśmy w ten sposób środki finansowe i zasoby kadrowe, którą możemy wykorzystać w rozwoju układów napędowych neutralnych pod względem emisji. I oczywiście ściśle współpracujemy w tym obszarze również z naszymi partnerami z TRATON GROUP i Volkswagen Group powiedział dr Frederik Zohm, członek zarządu MAN Truck & Bus odpowiedzialny za badania i rozwój.
Fabryka MAN-a w Norymberdze rozpocznie produkcję silników generacji CBE w roku 2024 r. – czyli mniej więcej w tym czasie, kiedy w zakładzie w Monachium rozpocznie się seryjna produkcja elektrycznych ciężarówek długodystansowych MAN. Zastosowane w tych pojazdach elektryczne układy napędowe będą również produkowane w Norymberdze. W ramach transformacji technologicznej w przyszłości będą tu produkowane konwencjonalne i elektryczne systemy napędowe.
Wraz ze zmianą strategicznego ukierunkowania firmy MAN, Norymberga stanie się głównym zakładem zajmującym się alternatywnymi i konwencjonalnymi technologiami napędowymi. Tutaj na własne oczy można zobaczyć dokonującą się transformację branży pojazdów użytkowych. Nowa hala produkcyjna dla silników generacji CBE powstaje w pobliżu przyszłych zakładów, które będą produkować elektryczne układy napędowe oraz stanowiska testowe dla wodorowych ogniw paliwowych powiedział Ulrich Zimmer, który jest odpowiedzialny za produkcję układów napędowych w MAN i pełni funkcję dyrektora zakładu w Norymberdze.
Źródło: MAN