Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pierwsza w pełni elektryczna naczepa chłodnia S.KOe tafiła do klienta
Utworzona: 2021-10-08

W ramach swojego zobowiązania do elektryfikacji swojej floty, STI GmbH, spółka zależna STI Freight Management GmbH, odebrała właśnie swoją pierwszą elektryczną naczepę wyprodukowana przez Schmitz Cargobull, wyposażoną w elektrycznym agregatem chłodniczym i osią elektryczną do obsługi przewozów wielotemperaturowych.

REKLAMA
W ten sposób firma STI jest pierwszą firmą w Niemczech, która będzie korzystać z naczepy S.KOe na wybranych trasach w ramach testu drogowego. Jeśli elektryczna naczepa chłodnia zda egzamin, firma zamierza w przyszłości zakupić kolejne egzemplarze.

Staramy się nie tylko zwiększać powszechną świadomość tego, że zmiany są potrzebne, ale sami chcemy być proaktywni i korzystać z rozwiązań technologicznych, aby znacząco zmniejszać emisję CO2. Dlatego na wczesnym etapie zdecydowaliśmy się zakupić elektryczną naczepę S.KOe firmy Schmitz Cargobull wyjaśnia Drazan Malesevic, dyrektor zarządzający STI (Deutschland) GmbH.

Chcemy się przekonać, jak naczepa elektryczna sprawdza się w codziennym użytkowaniu i na podstawie danych, które zbierzemy w ciągu najbliższych dwóch lat, chcemy określić, w jakim stopniu naczepa eletryczna nadaje się do naszego segmentu, biorąc pod uwagę najwyższe wymagania jakościowe. Jeśli testy zakończą się sukcesem, w przyszłości wyposażymy większość naszej floty w naczepy elektryczne. Oznacza to, że ponad 200 naczep będzie mogło zostać oznaczonych logiem Zero Emission dodaje Oliver Exner (Senior Operations Manager STI).

Naczepa chłodnia S.KOe COOL SMART jest wyposażona w oś elektryczną oraz elektryczny agregat chłodniczy połączony ze zintegrowaną energoelektroniką i systemem zasilania akumulatorowego.

Elektryczny agregat chłodniczy S.CUe przeznaczony jest do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku w różnym zakresie temperatury. Jego moc chłodzenia wynosi 15 900 W a moc grzewcza - 9100 W. Baterie są instalowane w miejscu zbiornika oleju napędowego w podwoziu. Dodatkowo naczepa wyposażona jest w oś elektryczną, która m.in. odzyskuje energię podczas hamowania, a tym samym skraca czas ładowania akumulatora. W naczepie bez osi elektrycznej akumulator nie jest ładowany, gdy pojazd jest w ruchu.

System telematyczny Schmitz Cargobull TrailerConnect, standardowo montowany w naczepie, może być używany do monitorowania stanu naładowania akumulatora, pozostałego zasięgu i pozostałego czasu ładowania za pośrednictwem portalu telematycznego.

Źródło: Schmitz Cargobull
Do ulubionych
REKLAMA
PREZENTACJA FIRMY
Viking


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

REKLAMA
Photo by Josh Hild from Pexels