Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Imponuje masą własną i wszechstronnością

Utworzona: 2021-09-30


Ze względu na obecne ożywienie gospodarcze, światowe transporty kontenerowe przeżywają bezprecedensowy okres wzrostu. Innowacyjne i uniwersalne naczepy kontenerowe to pozycja obowiązkowa.

W wymagającej branży transportu kontenerowego liczy się każda minuta. Idealne podwozie musi być dostosowane do przewozu wszystkich kontenerów, nawet tych ciężkich o długości od 20 do 45 stóp. Naczepa Box Liner eLTU 40 Light Traction to idealne rozwiązanie w tym wymagającym segmencie rynku mówi kierownik produktu Krone Ulrich Josefowitsch.

Nowa naczepa Box Liner, wprowadzona na rynek na początku tego roku, imponuje masą własną wynoszącą zaledwie 4,2 t, co plasuje ją w czołówce lekkich naczep w tej klasie. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali drobnoziarnistej S700 oraz ramy, której konstrukcja została zoptymalizowana za pomocą metody elementów skończonych. Krone nie poszło na kompromis w kwestii wytrzymałości, która została sprawdzona w ciągu wielomiesięcznych i wymagających testów terenowych.

Naczepa Krone Box Liner eLTU 40 Light Traction została zaprojektowany jako pojazd wszechstronny, który można szybko i łatwo dostosować do przewozu jednego lub dwóch kontenerów 20-stopowych, jednego kontenera 40- lub 45-stopowego. Dzięki krótkiemu rozstawowi osi wynoszącemu 7470 mm naczepa nadaje się do przewozu ciężkich kontenerów za pomocą ciągnika dwuosiowego zgodnie z przepisami bez przeciążania osi napędowej. W krajach o wyższej dopuszczalnej masie całkowitej można przewozić nawet kontenery 40- lub 45-stopowe o masie do 34 t. W transporcie kombinowanym z łącznym obciążeniem wynoszącym 27 t, kontener 20-stopowy umieszczany równo z tyłem naczepy może ważyć prawie 28 t; przy obciążeniu siodła powyżej 5 t i obciążeniu łącznym 24 t dopuszczalny jest przewóz ładunku o masie 24,5 t. Opcjonalnie naczepa Box Liner eLTU 40 może być również dostosowania do transportu kontenerów 20-stopowych umieszczanych w środku - w tym kontenerów do przewozu cieczy - jak również kontenerów 30-stopowych.

Wprowadzając tą naczepę, Krone rewolucjonizuje również rynek podwozi, oferując unikalną alternatywę dla podwozi ze środkowym przedłużeniem, które do tej pory były często stosowane ze względu na lepsze obciążenie siodła w przypadku przewozu kontenerów 20-stopowych umieszczanych równo z tyłem naczepy. Najważniejszą cechą nowej naczepy Box Liner jest opatentowana konstrukcja tyłu, dzięki któremu kontenery umieszczane równo z tyłem naczepy są bardziej wysunięte do przodu w porównaniu do wszystkich innych podwozi: odległość od środka tylnego zatrzasku do środka ostatniej osi wynosi zaledwie 565 mm. Powoduje to znacznie większe obciążenie siodła, lepszą przyczepność i większe bezpieczeństwo jazdy. Pomiary pokazują, że procentowe obciążenie osi napędowej przy transporcie z kontenera 20-stopowego w tylnej pozycji jest w przybliżeniu takie samo jak w przypadku podwozia z rozsuwanym środkiem.

W przypadku zastosowania opcjonalnego przedłużenia przedniego (Box Liner eLTU45) oraz tylnego przedłużenia o długości 2,6 m (z rozstawem osi 7470 mm), możliwy jest również transport kontenerów 45-stopowych z długim tunelem. Ze względu na krótki rozstaw osi ryzyko przeciążenia osi napędowej ciężkimi kontenerami 45-stopowymi jest znacznie mniejsze niż w przypadku zwykłego podwozia 45-stopowego o rozstawie osi około 8 m. Kontener 45' można również ustawić przodem i tyłem, przy zachowaniu nowo dopuszczonego wymiaru B wynoszącego 12150 mm, dzięki czemu między ciągnikiem a naczepą jest trochę więcej miejsca na kable; dodatkowo kontener 45' może mieć również proste narożniki. Tylne światła podwozia są wpuszczone w solidną belkę tylną, dzięki czemu są chronione przed uszkodzeniami podczas codziennej pracy na rampie. Kolejną zaletą jest brak luźnych części. Inną praktyczną innowacją jest silnik pneumatyczny o długiej żywotności w obudowie odpornej na słoną wodę, który napędza tylny wysięgnik, stanowiący alternatywę dla butli ze sprężonym powietrzem.

Źródło: Krone
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels