Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zawiezie pasażerów bez kierowcy

Utworzona: 2021-09-25


Autonomicznie poruszający się pojazd bazujący na modelu Volkswagena ID.BUZZ wykorzystuje dane pochodzące z kamer, lidarów i radarów. Produkcja seryjna samochodu rozpocznie się w roku 2025, a jego pierwszym użytkownikiem będzie firma MOIA – dostawca usług mobilności.

Jeden z pierwszych pięciu autonomicznych pojazdów testowych ID. BUZZ AD (Autonomous Driving) marki Volkswagen Samochody Dostawcze został pokazany podczas konferencji „New Auto Night” w przeddzień rozpoczęcia targów IAA 2021. Do powstania auta przyczyniła się firma Argo AI, która opracowała system autonomicznej jazdy, w tym mapy, sprzęt, oprogramowanie i infrastrukturę wsparcia w chmurze. W roku 2025 autonomiczny ID.BUZZ AD1 – w ramach usługi ridepooling obsługiwanej przez firmę MOIA – zacznie wozić pasażerów na terenie Hamburga.

System jazdy autonomicznej Argo obejmuje zestaw czujników, oprogramowanie i platformy IT zapewniające rozpoznawanie otoczenia pojazdów w promieniu 360°, przewidywanie działań pieszych, rowerzystów i pojazdów oraz sterowanie pracą silnika, układu hamulcowego i kierowniczego. Samochód wykorzystuje rozbudowany system kamer i czujników, w tym umieszczony na dachu lidar, który może wykrywać obiekty z odległości ponad 400 metrów. System rozpoznawania otoczenia złożony łącznie z sześciu lidarów, jedenastu radarów i czternastu kamer rozmieszczonych w całym pojeździe może uchwycić znacznie więcej niż człowiek zasiadający na fotelu kierowcy – zapewnia producent auta.



Opatentowana technologia Geiger-mode ma zdolność wykrywania nawet najmniejszych cząstek światła (pojedynczego fotonu), dzięki czemu zauważa obiekty nawet o niskim współczynniku odbicia, takie jak pojazdy pomalowane na czarno. Wszystko to umożliwia bardzo dokładne odwzorowanie otoczenia.

Testy prototypowego pojazdu odbywają się w centrum rozwojowym Argo AI w Neufahrn niedaleko Monachium. Firma dysponuje dziewięciohektarowym zamkniętym torem w pobliżu lotniska w Monachium, na którym testowane są różne sytuacje drogowe charakterystyczne dla europejskich warunków jazdy. Wkrótce, w ramach przygotowań do uruchomienia usługi komercyjnego, autonomicznego ridepoolingu, rozpoczną się jazdy testowe na ulicach Monachium.

Dodajmy, że marka Volkswagen Samochody Dostawcze utworzyła własną jednostkę badawczą zajmującą się autonomiczną jazdą oraz nabyła udziały w Argo AI. Z kolei MOIA to spółka-córka Grupy Volkswagen, która ma duże doświadczenie w dziedzinie usług mobilności i zarządzania flotą. Firma będzie rozwijać autonomiczną mobilność jako dodatek do swoich regularnych usług.

Źródło: Volkswagen Samochody Dostawcze
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels