Na zlecenie DPD Switzerland przerobiliśmy Volvo FH wyposażając je w napęd elektryczny. 19-tonowa ciężarówka dysponuje teraz mocą ponad 680 KM oraz akumulatorem o pojemności 680 kWh, czyli największym w Europie akumulatorem zamontowanym w pojeździe ciężarowym wyjaśnia Adrian Melliger, dyrektor generalny firmy Designwerk Products AG, która stworzyła markę Futuricum.
Ponadto trzej partnerzy zdecydowali się na opony Continental EfficientPro, które zostały zaprojektowane z myślą o szczególnie niskich oporach toczenia.
Rosnąca popularność transportu elektrycznego zwiększyła rolę opon zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia. Nasze opony zapewniają wysokie przebiegi i wyjątkowo niski opór toczenia, a tym samym oferują podstawowe właściwości umożliwiające ekonomiczną eksploatację pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym. Opony EfficientPro to wypróbowany i przetestowany model, który został opracowany specjalnie do transportu długodystansowego z myślą o maksymalnym zasięgu i niskim oporze toczenia mówi Hinnerk Kaiser, szef działu rozwoju produktów Truck Tyres EMEA firmy Continental.
Partnerzy znaleźli najlepsze warunki do ustanowienia rekordu w pobliżu Hanoweru na torze w Contidrom w centrum testowym Continental. Jest to owalny tor testowy o długości 2,8 km służący do jazd z wysoką prędkością. W sumie dwóch kierowców przejechało 392 okrążenia, zmieniając się co 4,5-godziny, osiągając średnią prędkość 50 km/h, co stanowi realistyczną średnią wartością w warunkach codziennego użytkowania. Początkowo warunki pogodowe nie były idealne – temperatura na zewnątrz wynosiła 14 stopni i tylko ok. 23 stopni na poziomie jezdni. Ponadto wiatr wiał średnio z prędkością 18 km/h osiągając w porywach do 40 km/h. Po niespełna 23 godzinach, partnerzy mogli ogłosić ustanowienie nowego rekordu Guinnessa.
Źródło: Continental