Równolegle IVECO uruchomiło projekt zalesiania „Plant the Future” w ramach swojego zobowiązania do redukcji emisji dwutlenku węgla. Nawiązała współpracę z organizacjami zajmującymi się zalesianiem w różnych krajach. W Niemczech, w ramach projektu PLANT-MY-TREE, firma zasadzi drzewo za każdą nową ciężarówkę S-WAY zasilaną gazem ziemnym i używanego Stralisa NP. W ramach projektu zostanie posadzonych co najmniej 1000 drzew.
We Włoszech IVECO nawiązało współpracę z platformą handlu internetowego Treedom, która zasadzi 300 drzew – 30 w Italii, a pozostałe w innych częściach świata. Ambasadorzy IVECO w tym kraju otrzymają kod, dzięki któremu będą mogli wybrać drzewo i miejsce, w którym zostanie posadzone. W Polsce marka nawiązała współpracę z organizacją Ecobal, zajmującą się ochroną lasów, która zasadzi 5 tys. drzew na działce o powierzchni 5 ha, aby zwiększyć bioróżnorodność obszaru i wesprzeć kompensację emisji CO2.
Dziś biometan stanowi 17% gazu ziemnego wykorzystywanego w transporcie. Wszystko wskazuje na to, że jego wykorzystanie znacznie wzrośnie w nadchodzących latach, ponieważ pojawiają się nowe stacje paliw, a zalety tego paliwa są coraz bardziej znane. Dzięki inicjatywom takim jak program Ambasador IVECO chcemy zwiększyć świadomość zalet biometanu wśród przewoźnikówW ocenie producenta, szybki rozwój sieci dystrybucji gazu ziemnego dotrzymuje kroku rosnącej sprzedaży pojazdów napędzanych tym paliwem. Sieć licząca 4021 stacji paliw może być również wykorzystywana do dystrybucji biometanu, dzięki czemu nie potrzeba tworzyć osobnej infrastruktury. Dzisiaj biometan jest dostarczany jako mieszanka lub na zamówienie klienta, jednak stopniowo wzrasta jego wielkość produkcji i dostępność.
– skomentował Giandomenico Fioretti, szef działu napędów alternatywnych w IVECO.
Źródło: IVECO