EDEKA Minden-Hannover od dawna angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, dążąc do tego, aby jej łańcuch dostaw był jak najbardziej przyjazny dla środowiska. W tym celu firma dokonała modernizacji swojej floty, która obecnie składa się z 10 ciężarówek IVECO Stralis NP i 40 ciągników IVECO S-WAY napędzanych gazem ziemnym.
Wymiana floty, która stanowi podstawę wszystkich naszych działań logistycznych, jest kluczowym czynnikiem w zmniejszaniu naszego śladu węglowego. Zastosowanie paliwa bio-LNG we wszystkich pojazdach byłoby oczywiście dużym krokiem naprzód w kierunku osiągnięcia zerowej emisji. Dlatego cieszymy się, że możemy uczestniczyć w tym projekcie pilotażowym, który ma pokazać, w jaki sposób to zaawansowane biopaliwo może przyczynić się do osiągnięcia tego celu. Jednak innym ważnym aspektem jest również redukcja emisji tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych (PM). Nasze pojazdy jeżdżą głównie i często na terenie silnie zanieczyszczonych centrów miast. Używając gazu LNG, a nawet paliwa bio-LNG, już teraz znacznie zmniejszymy poziom zanieczyszczeń mówi Thomas Steinlein, kierownik ds. zarządzania flotą i transportem w EDEKA Minden-Hannover.
Paliwo bio-LNG używane przez Shell jest produkowane z odpadów rolniczych. Spełnia kryteria znowelizowanej dyrektywy w sprawie odnawialnych źródeł energii (REDII) Unii Europejskiej i jest produktem zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym. W związku z tym EDEKA Minden-Hannover i inni klienci otrzymają oświadczenia dotyczące zrównoważonego rozwoju produktu i korzyści związanych z emisją dwutlenku węgla.
Fabian Ziegler, dyrektor Shell Germany, uważa, że projekt pilotażowy wykorzystania paliwa bio-LNG w Niemczech to bardzo ważny krok w kierunku szerszego wykorzystania paliwa bio-LNG produkowanego przez Shell w transporcie dalekobieżnym.
Zakład Nordsol Bio-LNG ma rozpocząć produkcję latem tego roku i będzie rozprowadzany w ramach naszej europejskiej sieci dostaw. Dalszy rozwój będzie się odbywał w szybkim tempie, ponieważ złożyliśmy w Kolonii wniosek o pozwolenie na budowę zakładu produkcji paliwa Bio-LNG o wydajności 100 000 ton i mamy nadzieję na rozpoczęcie prac jesienią, co pozwoli nam uruchomić dostawy do stacji Shell LNG na terenie całego kraju już w roku 2023 oraz zmniejszyć emisję CO2 nawet o milion ton powiedział Fabian Ziegler, dyrektor Shell Germany.
Ciężarówki IVECO Stralis NP i S-WAY na gaz ziemny we flocie EDEKA Minden-Hannover są wyposażone w silniki Cursor 13, które spełniają normy emisji Euro VI step D i mogą być zasilane 100% bio-LNG. W celu korzystania z tego paliwa nie trzeba dokonywać żadnych modyfikacji technicznych ani specjalnych adaptacji, a warunki gwarancji i okresy międzyobsługowe są takie same, jak przy zasilaniu olejem napędowym. Dwa duże 54-litrowe zbiorniki ciężarówki producenta z napędem 4x2 o mocy 460 KM mogą pomieścić co najmniej 390 kg paliwa bio-LNG, zapewniając zasięg do 1600 km do kolejnego tankowania. W porównaniu z ciężarówką z silnikiem Diesla emitują znacznie mniej tlenków azotu i cząstek stałych, a emisja CO2 jest niższa nawet o 95%. Oznacza to nieograniczony dostęp do stref niskiej emisji w centrach miast, teraz i w przyszłości. Oprócz niskiego zużycia paliwa ciągniki tego producenta na gaz ziemny we flocie EDEKA Minden-Hannover wyróżniają się również cichą pracą, co sprawia, że nadają się idealnymi do realizacji nocnych dostaw do supermarketów oraz na obszarach, w których obowiązuje ograniczony poziom hałasu.
Źródło: Iveco