Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przed nami światowa premiera - czego możemy się spodziewać?

Utworzona: 2021-06-16


30 czerwca br. Mercedes-Benz Trucks, prezentując eActrosa - pierwszą seryjnie produkowaną ciężarówkę elektryczną, zapoczątkuje nową erę i potwierdzi swoje zaangażowanie w rozwój transportu drogowego lokalnie neutralnego pod względem emisji CO2.

Prezentacja seryjnego eActrosa odbędzie się podczas wydarzenia transmitowanego w Internecie, w którym udział wezmą Karin Rådström, członek zarządu Daimler Truck AG, odpowiedzialny za dział pojazdów ciężarowych koncernu oraz Andreas von Wallfeld, szef sprzedaży i marketingu.

Produkcja seryjna eActrosa ma się rozpocząć w zakładzie w Wörth nad Renem w drugiej połowie tego roku. Warto podkreślić, że w prace rozwojowe byli zaangażowani klienci korzystających z pojazdów ciężarowych. Dlatego już w roku 2018 prototypy tego pojazdu zostały poddane intensywnym testom u klientów. Dzięki temu eksperci Mercedesa mogli na wczesnym etapie uwzględnić opinie klientów i bezpośrednio zastosować je w dalszych pracach nad pojazdem. Do tej pory prototypy przejechały ponad pół miliona kilometrów po drogach publicznych. Ponadto, eActros został poddany intensywnym testom technicznym, które miały zapewnić, że spełnia on wysokie standardy producenta.


Po raz pierwszy zaprezentowaliśmy koncepcję elektrycznej ciężarówki o dużym tonażu w roku 2016. Zaledwie dwa lata później poddaliśmy nasze dokładnie dopracowane prototypy trudnym testom u renomowanych klientów. eActros, który teraz zaprezentujemy, jest końcowym efektem wszystkich doświadczeń zdobytych w ciągu tych lat. Pojazd odzwierciedla innowacyjność naszej marki w dziedzinie alternatywnych układów napędowych. Jest on także efektem bliskiej i intensywnej współpracy z naszymi klientami, dlatego jest dostosowany do ich potrzeb. Wszyscy czekamy na światową premierę 30 czerwca powiedział Andreas von Wallfeld.

W 2018 roku 10 prototypów eActrosa należących do tzw. floty innowacyjnej zostało przekazanych różnym klientom w Niemczech i innych krajach europejskich do ciągłej eksploatacji. W dwóch fazach testowych prawie 20 klientów używało tych pojazdów zamiast konwencjonalnych ciężarówek. Zarówno w wersji 18-tonowej, jak i 25-tonowej eActrosy spełniały wymagające zadania w różnych sektorach, były m.in. używane do przewożenia schłodzonych towarów w elektrycznie zasilanej zabudowie chłodniczej do supermarketów, do wykonywania dostaw komponentów do produkcji, przewozu pojemników na odpady oraz do transportu popiołu lotnego do produkcji betonu. Poza Niemcami eActros był testowany również przez klientów w Szwajcarii, Belgii i Holandii.

Jeszcze zanim zakończono eksploatację prototypów, stało się jasne, że eActros w niczym nie ustępuje konwencjonalnej ciężarówce z silnikiem wysokoprężnym pod względem osiągów w warunkach ruchu miejskiego, na autostradach lub drogach pozamiejskich. Kierowcy są bardzo zadowoleni z ciągłej dostępności momentu obrotowego w całym zakresie prędkości. Doceniają też niski poziom hałasu w kabinie i przyjemną płynną jazdę. Ponadto, gdy kierowca dostosowuje styl jazdy do warunków drogowych, istnieje możliwość odzyskiwania energii elektrycznej poprzez rekuperację.


Produkowany seryjnie eActros będzie znacznie lepszy od prototypów eksploatowanych w ramach floty innowacyjnej pod względem zasięgu, mocy i funkcji bezpieczeństwa. Ponadto pojazd będzie mógł korzystać z całego ekosystemu usług obejmujących także usługi doradztwa dla klientów w zakresie transportu elektrycznego.

Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej, eActros został poddany testom wytrzymałościowym, które miały na celu sprawdzenie bezpieczeństwa, wydajności i trwałości. System chłodzenia ładunku, a także klimatyzacja — oba zasilane elektrycznie — działały niezawodnie zarówno w ekstremalnych upałach, jak i w warunkach zimowych. Podczas testów zimowych szczególną uwagę zwrócono na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w ekstremalnych warunkach pogodowych. Przeprowadzone też dodatkowe testy w zewnętrznych stanowiskach badawczych, w czasie dokonano pomiaru hałasu oraz sprawdzono kompatybilność elektromagnetyczną. Wyniki pokazują, że eActros nadaje się do codziennego użytku i spełnia wymagania eksploatacyjne.

W ramach zrównoważonej strategii korporacyjnej Daimler Truck AG planuje, że do roku 2039 roku wszystkie nowe pojazdy oferowane w Europie, Japonii i Ameryce Północnej będą neutralne pod względem emisji CO2 podczas jazdy. Zamiarem koncernu jest, aby w jego ofercie w głównych regionach sprzedaży w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii znalazły się seryjnie produkowane pojazdy z układami napędowymi zasilanymi z akumulatorów. Od 2027 roku firma chce uzupełnić swoje portfolio o seryjnie produkowane pojazdy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Ostatecznym celem jest osiągnięcie neutralności emisyjnej transportu drogowego do roku 2050.


Transmisja światowej premiery eActrosa odbędzie się 30 czerwca o godzinie 10:00 CEST, link poniżej.

Bezpośredni link do transmisji 🚚

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels