REKLAMA

Nowa linia opon dla dalekobieżnych przewozów
Utworzona: 2021-06-08

Sava wprowadza najnowszą linię opon SAVA 5 do pojazdów użytkowych.

REKLAMA
Nowy asortyment znanej słoweńskiej marki obejmuje opony AVANT 5 na oś prowadzącą, ORJAK 5 na oś napędzaną i CARGO 5 na osie wleczone przyczepy i naczepy. Ulepszenia dotyczą głównie przebiegu, efektywności paliwowej, właściwości jezdnych i trakcji. Wszystkie trzy modele zostały zaprojektowane tak, aby poradziły sobie zarówno na długich trasach, jak i podczas wymagających zastosowań miejskich, niezależnie od pogody.

Opony z tej serii charakteryzują się głębokim bieżnikiem, zoptymalizowaną mieszanką lameli i wytrzymałych klocków oraz niekierunkowym wzorem bieżnika. Dzięki temu są one bardzo uniwersalne i idealne dla operatorów, którzy muszą pracować w różnych warunkach pogodowych i na różnych rodzajach dróg. Wszystkie opony nowej linii SAVA 5 posiadają oznaczenie zimowe 3PMSF, co potwierdza ich zgodność z najbardziej restrykcyjnymi przepisami w tym zakresie.

Kierunek: zrównoważony rozwój

W oponie SAVA 5 na oś prowadzącą zastosowano wytrzymały 5-żebrowy bieżnik z solidnymi żebrami barkowymi, które zmniejszają zużycie barków. W porównaniu z poprzednim modelem objętość gumy została zwiększona nawet o 4%, co przekłada się na dłuższe przebiegi. Charakterystyczny wzór bieżnika z kątowymi lamelami zwiększa przyczepność. Wybrane rozmiary mają też wyższą nośność. Dzięki temu ten model idealnie nadaje się do najnowszej generacji pojazdów ciężarowych, które w związku z normą EURO 6 i elektryfikacją mają większy ciężar na przedniej osi.

Siła napędowa

Opona na oś napędową ORJAK 5 została wyposażona w wytrzymały 5-żebrowy bieżnik z rowkami pod rożnymi kątami oraz półotwarte żebra barkowe z usztywnieniami. Ta innowacja poprawia odprowadzanie wody i zmniejsza zużycie barku opony, zapewniając trakcję i potencjał w zakresie przebiegów, których oczekują poszukujący wartości operatorzy flot. Zarówno AVANT 5 jak i ORJAK5 nadają się do bieżnikowania i pogłębiania. Pozwala to wydłużyć okres eksploatacji i obniżyć całkowity koszt posiadania dla operatorów.

Możliwość pracy w każdych warunkach pogodowych i przy dużym obciążeniu

Opona do naczep o dużej ładowności wymaga zastosowania tego samego rodzaju technologii, co opona do ciągników siodłowych, aby mogła sprostać wszystkim warunkom pogodowym. Opona CARGO 5 zapewnia takie osiągi dzięki głębokim lamelom sięgającym do dwóch trzecich pełnej głębokości bieżnika. Oznacza to, że opona zapewnia doskonałą stabilność naczepy aż do późnego okresu eksploatacji. Dzięki innowacyjnej konstrukcji, opona CARGO 5 charakteryzuje się również niskimi oporami toczenia, co przekłada się na oszczędność paliwa.

Nowa linia opon SAVA5 jest odpowiedzią na potrzeby flot, które poszukują wszechstronnego rozwiązania do wszystkich zastosowań na drodze, a przy tym wyjątkowego stosunku jakości do ceny od zaufanej marki.

Źródło: Goodyear
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels