Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Niemiecko-chińska współpraca...

Utworzona: 2021-06-08


... na rzecz rozwoju zaawansowanych akumulatorów do ciężarówek.

Daimler Truck AG oraz chińska firma Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), specjalizująca się w produkcji akumulatorów litowo-jonowych, ogłosili zintensyfikowanie dotychczasowej współpracy w oparciu o wspólną wizję elektrycznego transportu samochodowego. CATL będzie dostawcą akumulatorów litowo-jonowych do akumulatorowej wersji modelu eActros LongHaul, przeznaczonego do transportu długodystansowego, która ma być gotowa do produkcji seryjnej w roku 2024. Dostawy będą kontynuowane po roku 2030. Akumulatory będą się cechować wysoką gęstością energii oraz bardzo długim cyklem życia, jak również możliwością szybkiego ładowania, aby sprostać wyjątkowym wymaganiom ciężarówek długodystansowych z napędem akumulatorowym. Ponadto firmy zamierzają wspólnie projektować i opracowywać jeszcze bardziej zaawansowane ogniwa i zestawy akumulatorów nowej generacji do zastosowań w samochodach ciężarowych, z naciskiem na wysoką modułowość i skalowalność, aby umożliwić ich zastosowanie w różnych typach samochodów ciężarowych i zapewnić kompatybilność z przyszłymi modelami ciężarówek elektrycznych.

W roku 2019 obie firmy zawarły globalną umowę na dostawę modułów akumulatorów litowo-jonowych dla seryjnych ciężarówek elektrycznych, w tym dla eActrosa, oraz dwóch modeli elektrycznych marki Freightliner: eCascadia oraz eM2. We wrześniu 2020 roku miała miejsca premiera eActrosa LongHaul, który będzie miał zasięg około 500 km.


Partnerstwa są dla nas niezbędne, aby wywiązać się z naszego zobowiązania do przestrzegania postanowień porozumienia paryskiego i naszego ostatecznego celu, jakim jest wdrożenie transportu neutralnego pod względem emisji CO2. Rozszerzenie i zacieśnienie naszej współpracy z CATL odegra kluczową rolę w przyspieszeniu naszych działań w zakresie elektryfikacji i wytyczeniu drogi prowadzącej do celu, jakim jest bezemisyjność w branży samochodów ciężarowych. Od 2021 roku będziemy wprowadzać na rynek szeroką gamę seryjnych ciężarówek elektrycznych powiedział Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.


Cieszymy się, że możemy wzmocnić istniejące partnerstwo z Daimler Truck AG w oparciu o naszą wspólną wizję elektromobilności. Wierzymy, że dzięki innowacyjnej technologii CATL oraz doświadczeniu Daimler Truck w branży ciężkich pojazdów ciężarowych, nasze partnerstwo jeszcze bardziej wzmocni pozycję rynkową Daimler Truck AG na etapie elektromobilności i przyspieszy dążenie do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla dodał dr Robin Zeng, założyciel, prezes i dyrektor generalny CATL

Daimler Truck AG realizuje zrównoważoną strategię korporacyjną, zmierzającej do tego, aby do roku 2039 asortyment pojazdów oferowanych w Europie, Japonii i Ameryce Północnej obejmował wyłącznie pojazdy nie emitujące CO2 podczas jazdy („tank-to-wheel”). Już w 2022 roku w głównych regionach sprzedaży w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii pojawią się pojazdy produkowane seryjnie z akumulatorowo-elektrycznym układem napędowym. Do roku 2027 roku producent zamierza uzupełnić swoją ofertę o seryjnie produkowane pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi wodorowymi.


W ostatnich latach niemiecki producent zdobył wszechstronną i praktyczną wiedzę dotyczącą eksploatacji pojazdów elektrycznych przez klientów na całym świecie, którzy przejechali ponad 10 mln kilometrów korzystając zarówno z testowych jak i produkowanych seryjnie ciężarówek i autobusów z napędem akumulatorowym.

Od 2018 roku prowadzane są intensywne testy praktyczne akumulatorowego eActrosa przeznaczonego do transportu dystrybucyjnego z udziałem wielu klientów w Niemczech oraz w innych krajach europejskich. Produkcja seryjna tego modelu rozpocznie się w drugiej połowie tego roku. Seryjna produkcja niskopodłogowej ciężarówki eEconic, opartej na eActrosie, ma ruszyć w 2022 r. Także w Stanach Zjednoczonych klienci testują obecnie dwa modele elektryczne marki Freightliner: średniej ciężarówki eM2 oraz ciężkiej eCascadii. Rozpoczęcie seryjnej produkcji eCascadii planowane jest na połowę 2022 r., a modelu eM2 pod koniec 2022 r. Globalna flota składająca się z ponad 200 lekkich ciężarówek FUSO eCanter jest użytkowana przez wielu klientów w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie i Australii. Pierwsze z nich zostały przekazane klientom już w 2017 roku.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels