Dokonując oceny rentowności eksploatacji elektrycznych samochodów ciężarowych w warunkach rzeczywistej działalności, NFI wykorzystuje wnioski z projektu Volvo LIGHTS jako wytyczne dotyczące elektryfikacji floty. Jesteśmy dumni ze współpracy z NFI, ponieważ ich zaangażowanie jest dla flot zródłem wiedzy potrzebnej do komercyjnego wdrażania bezemisyjnych pojazdów ciężarowychProjekt Volvo LIGHTS ma na celu stworzenie ekosystemu, który umożliwi wprowadzenie na rynek samochodów ciężarowych z elektrycznym napędem akumulatorowym na wielką skalę. W ramach projektu we wrześniu ubiegłego roku firma NFI rozpoczęła test pilotażowy dwóch ciągników siodłowych Volvo VNR Electric, które dołączyły do floty składającej się z ponad 4500 jednostek. Zeroemisyjne ciężarówki kursują na trasach regionalnych o długości do 160 km. W tym roku NFI otrzyma do jazd testowych dwie kolejne ciężarówki Volvo VNR Electric.
– powiedział Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America.
Dzięki wsparciu uzyskanemu w ramach projektu Volvo LIGHTS firma NFI wdrożyła ostatnio do eksploatacji dwa elektryczne ciągniki stoczniowe Kalmar Ottawa. Tym samym zakończono wymianę pojazdów tego typu na bezemisyjne modele z napędem elektryczno-akumulatorowym, których jest obecnie 27. Firma chce również wymienić 8 wózków widłowych pracujących w magazynie w Chino na elektryczne Crown.
Dodajmy, że od 3 grudnia 2020 r Volvo Trucks North America przyjmuje zamówienia od klientów na model VNR Electric. Jego produkcja odbywa się w zakładzie New River Valley w Dublinie (Wirginia).
Źródło: Volvo Trucks North America