Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Truck & Van

Ruszasz z miejsca i rozkoszujesz się ciszą...

Utworzona: 2021-03-14


Na facebookowej stronie naszego partnera, specjalistycznego miesięcznika "Truck & Van", red. Mirosław Ganiec opublikował filmy z informacjami na temat Volvo FE Electric, które miał okazję przetestować.

Z zewnątrz wygląda bardzo podobnie jak zwykłe Volvo FE, jednak wyróżnia go inna kratka grilla oraz napis "Electric" na listwie ponad nią. Trzyosiowe podwozie ze skrzynią ładunkową i żurawiem za kabiną służy do transportu dystrybucyjnego budowlanego. DMC pojazdu wynosi 27 ton.



Ciężarówka wyposażona jest w dwa silniki elektryczne połączone ze sobą i sprzężone z 2-biegową przekładnią automatyczną. Łączna moc ciągła silników wynosi 330 kW, szczytowa 400 kW, a moment obrotowy o wartości 850 Nm dostępny jest cały czas od rozpoczęcia jazdy, co pozwala z dowolnej prędkości rozpędzić pojazd z taką samą dynamiką. Testowy samochód ma cztery zestawy akumulatorów, każdy o pojemności 66 kWh, co pozwala przejechać na jednym ładowaniu od 120 do 200 km.

Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy na pozycję gotowości zapłonu, komputer przygotowuje samochód do jazdy, wybieramy bieg, zwalniamy klasyczny hamulec postojowy i... możemy rozkoszować się ciszą.



Elektryczne Volvo FE jest wyposażone w standardowe kabiny. Stosowane są następujące: dzienna, dzienna wydłużona z wąską leżanką, sypialna oraz niskowejściowa. W samochodzie udostępnionym do jazd próbnych zastosowano dzienną wydłużoną, ale zamiast leżanki zamontowano trzeci fotel na tunelu pośrodku kabiny. Jest tutaj tunel, mimo że pod spodem nie ma silnika. Trochę niżej w ramie jest zamontowany układ zarządzania energią oraz baterie 24-voltowe, a główne akumulatory zasilające pojazd umieszczono nieco bardziej z tyłu. Wnętrze jest urządzone prosto, konwencjonalnie.

Do ulubionych Truck & Van
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels