Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Satysfakcjonujące wyniki mimo pandemii...

Utworzona: 2021-03-08


Spółka DAF Trucks Polska, pomimo spadku sprzedaży w wyniku pandemii, może zaliczyć ubiegły rok do udanych. M.in. w sprzedaży pojazdów w segmencie ciężkim oraz ciągników siodłowych pozostała zdecydowanym liderem krajowego rynku.

Po raz 16. z rzędu DAF był najchętniej kupowaną marką ciężkich ciągników siodłowych w Polsce, osiągając 26,3% udziału w rynku, co oznacza wzrost o 2,1% w porównaniu z rokiem 2019. W segmencie ciężkim (ponad 16 t DMC) marka wypracowała udział na poziomie 23,7% (wzrost o 1,7%) również pozostawiając konkurentów daleko w tyle.

W segmencie ciężkich podwozi importer osiągnął lekki wzrost udziału rynkowego do 13,5%. Jeśli chodzi o sprzedaż lekkich podwozi - dostawy były na tym samym poziomie co rok wcześniej, co przyniosło efekt w postaci wzrostu udziału rynkowego o 1 punkt procentowy do poziomu 5,6%. Od jakiegoś czasu spółka kładzie nacisk na zwiększenie sprzedaży ciężkich i lekkich podwozi specjalistycznych dla odbiorców z sektora komunalnego i budowlanego. Te wysiłki będą kontynuowane w bieżącym roku i kolejnych latach. Temu celowi służy m.in. platforma "Ready to Go", która gwarantuje szybką ścieżkę dostaw specjalistycznych podwozi, gotowych do jazdy, z całej Europy do polskich klientów, a także przyspieszenie dostaw zabudowanych podwozi od przyjęcia zamówienia do przekazania gotowego pojazdu.

Polska organizacja DAF może się pochwalić rekordową sprzedażą modeli XF i CF z pakietem Ultimate, zawierającym m.in. układ zarządzania energią i stopniem naładowania akumulatorów, układ monitorowania ciśnienia w oponach, tempomat PCC przewidujący topografię drogi, oświetlenie LED, automatyczną klimatyzację i dodatkowy konektor zasilania np. kuchenki mikrofalowej. Pakiet trafił do europejskiej oferty DAF-a dopiero w listopadzie ub.r., co nie przeszkodziło polskim handlowcom w znalezieniu chętnych w tak krótkim czasie na ponad 400 sztuk pojazdów z tym wyposażeniem. To dało zdecydowane pierwsze miejsce w Europie, a daleko z tyłu pozostały organizacje DAF z Francji, Hiszpanii i Niemiec.

Polska sieć dealerska zajęła pierwsze miejsce w Europie w osiąganiu celów jakościowych i piątą pozycję w realizacji celów ilościowych. Po uwzględnieniu wyników w obu klasyfikacjach polska sieć znalazła się na czwartym miejscu po belgijskiej, węgierskiej i włoskiej. Sieć w naszym kraju ciągle się rozwija. Jeszcze w tym roku (czwarty kwartał) zakończą się trwające inwestycje i sieć powiększy się o 3 nowe lokalizacje. Firma ESA otworzy serwis w Kaliszu/Ostrowie, Wanicki w Kielcach, a TB w Wyszkowie.

Na rok 2021 spółka DAF Trucks Polska zaplanowała m.in. rozpoczęcie sprzedaży modeli CF i LF Electric z napędem akumulatorowo-elektrycznym (na razie nie ma chętnych wśród rodzimych przewoźników na te zeroemisyjne ciężarówki). Zamówienia na "elektryki" będą kierowane do centrali marki w Eindhoven, a wyposażanie w elektryczny układ napędowy będzie realizowane przez frmę VDL (model CF) lub we własnym zakładzie Leyland (LF). Przewiduje się, że od złożenia zapotrzebowania przez klienta, przez szczegółową analizę jego potrzeb i warunków pracy pojazdu, dopasowanie pakietu baterii i typu ładowarek, do odbioru pojazdu minie średnio 6 miesięcy. Z czasem model sprzedaży się zmieni i będzie w nim uczestniczył specjalista z polskiego przedstawicielstwa marki.

Mat. własny etransport.pl
Fot. DAF Trucks
Do ulubionych
PREZENTACJA FIRMY
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels