Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Szwajcaria: bez spalin na ostatniej mili

Utworzona: 2021-03-02


W pełni elektryczny samochód ciężarowy Daimler Trucks, produkowany w małej serii, zdobywa kolejny europejski rynek. Do firmy Camion Transport AG w Szwajcarii dostarczono trzy pojazdy FUSO eCanter.

Przewoźnik rozpoczął nowy rozdział swojej historii – przyszedł czas ekologicznej logistyki.

Fakt, że jesteśmy pierwszą w Szwajcarii firmą, która korzysta z tego pionierskiego samochodu, jest dla nas powodem do dumy. Pojazdy będą eksploatowane w śródmieściach Bazylei, Lucerny i Genewy, gdzie zapewnią lokalnie bezemisyjną dystrybucję towarów
– mówi dyrektor firmy Camion Transport AG Josef Jäger.
Stale rośnie zapotrzebowanie na różnego rodzaju towary, szczególnie w coraz bardziej zagęszczonych centrach miast. Ten trend w znacznym stopniu przyspieszyła pandemia koronawirusa, z powodu której nastąpił gwałtowny rozwój handlu wysyłkowego online.


Towary powinny docierać do klientów szybko, a także ekologicznie, czysto i cicho. Mamy już bardzo dobre doświadczenia z modelem FUSO EcoHybrid i cieszymy się, że eCanter znacznie przybliży nas do realizacji wizji zrównoważonej logistyki miejskiej. Do roku 2025 chcemy realizować dostawy w śródmieściach całkowicie bezemisyjnie
– deklaruje Josef Jäger.
Lekki "elektryk" świetnie się sprawdza w śródmiejskim transporcie dystrybucyjnym na etapie „ostatniej mili”. Jako pojazd o DMC 7,49 t, zasięgu ponad 100 km, prędkości maksymalnej ok. 80 km/h i mocy 129 kW, ma wszystko, czego potrzeba do ekologicznej i ekonomicznej eksploatacji w ośrodkach miejskich. A ponadto rozstaw osi 3400 mm zapewnia ciężarówce bardzo dobrą zwrotność. Klienci w USA, Europie i Japonii użytkują na co dzień już ponad 200 sztuk.


Doświadczenia, jakie Camion Transport AG i inne firmy transportowe zdobywają z krótkoseryjnym eCanterem wracają w formie danych do FUSO, gdzie podlegają analizie i uwzględnia się je w rozwoju pojazdu seryjnego. Zespół inżynierów korzysta z coraz bogatszego zbioru informacji, albowiem łączny przebieg globalnej floty pojazdów z napędem akumulatorowo-elektrycznym przekroczył 3 miliony kilometrów pokonanych w ramach eksploatacji u klientów. Dzięki temu eCanter, który wejdzie do produkcji seryjnej w pierwszej połowie dekady, będzie dojrzalszy konstrukcyjnie i precyzyjniej dostosowany do oczekiwań klientów. Do tego czasu w ręce użytkowników trafiać będą sukcesywnie kolejne ciężarówki z krótkiej serii.

Źródło: Daimler Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels