Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pierwsze na świecie testy z udziałem elektrycznego Volvo FH o DMC do 60 ton

Utworzona: 2021-02-24


Od marca br. ciężarówka będzie kursować pomiędzy dwoma terminalami logistycznymi DHL Freight w Szwecji, na trasie długości około 150 km.

Do tej pory elektryczne ciężarówki były używane głównie na krótszych dystansach w miastach i na obszarach miejskich. Tymczasem projekt zainicjowany przez DHL Freight i Volvo Trucks skupia się na transporcie długodystansowym. W ramach współpracy będą prowadzone pierwsze na świecie testy pilotażowe z udziałem elektrycznej ciężarówki Volvo FH o dopuszczalnej masie całkowitej do 60 ton. Dostarczą one obu firmom cennych doświadczeń oraz informacji na temat konfiguracji i funkcjonowania odpowiedniej infrastruktury ładowania. Zebrane dane pomogą osiągnąć optymalny kompromis między długością obsługiwanych tras, masą ładunku i liczbą punktów ładowania w codziennych przewozach drogowych.



Firma DHL wraz z Volvo Trucks dążą do zmniejszenia swojego śladu ekologicznego, a zrównoważony rozwój jest integralną częścią strategii firmy.

Naszym celem redukcja wszystkich emisji związanych z logistyką do zera. Aby to osiągnąć, udało się nam osiągnąć kilka ważnych sukcesów: w porównaniu z rokiem 2007, efektywność naszej Grupy w zakresie emisji CO2 wzrosła o 35%. Jednak na tej drodze potrzebujemy innowacyjnych rozwiązań technologicznych i silnego partnerstwa. Jestem przekonany, że ścisła współpraca z Volvo Trucks, jedną z głównych marek samochodów ciężarowych na świecie, pomoże osiągnąć nasze ambitne cele środowiskowe w sektorze transportu drogowego mówi Uwe Brinks, dyrektor generalny DHL Freight.



Volvo Trucks angażuje się w proces systemowego odejścia od paliw kopalnych w transporcie, starając się zapewnić jak najbardziej płynne i wydajne przejście na napęd elektryczny. Proces ten polega na analizie każdego aspektu ekosystemu elektryfikacji, w tym ładowania, planowania tras, pojazdów, usług i innego wsparcia.

Branża transportowa szybko się zmienia, a zrównoważony rozwój jest dla wielu naszych klientów coraz ważniejszym atutem biznesowym. Oferujemy efektywne rozwiązania transportowe, które pomagają w szybkim przejściu na paliwa niekopalne, m.in. na zasilanie energią elektryczną. Nasza współpraca z DHL trwa już od dawna. Ich szerokie i globalne doświadczenie w logistyce pozwala nam badać warunki zapewniające postęp zmiany technologicznej, dostosowując ją do potrzeb klientów i ich rodzaju ich działalności transportowej mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.



Firma DHL Freight uczestniczy w różnych projektach dotyczących zrównoważonych technologii nie wykorzystujących paliw kopalnych. Przykładem takich działań jest wprowadzony w Szwecji program dostaw wspierający ochronę klimatu. Klienci korzystający z niego uiszczają stałą dopłatę za każdą wysłaną paczkę lub paletę, a dochód z dopłat jest w pełni inwestowany w czyste technologie w szwedzkiej sieci firmy.

Sektor logistyki stoi przed ogromnym wyzwaniem, które jednocześnie daje ogromne możliwości - dekarbonizacja transportu towarowego. Współpraca z Volvo Trucks pomaga DHL Freight odgrywać jeszcze większą rolę w przejściu na zrównoważone alternatywy i jest kolejnym ważnym świadectwem naszej długoterminowej strategii w kierunku transportu neutralnego dla klimatu wyjaśnia Robert Zander, dyrektor generalny DHL Freight Sweden.

Już dziś ciężarówki Volvo FL Electric i Volvo FE Electric przeznaczone do dystrybucji miejskiej są produkowane seryjnie. Niedawno firma DHL Supply Chain wprowadziła do użytku w Londynie nowe Volvo FL Electric, będące pierwszą ciężarówką elektryczną przeznaczoną do dystrybucji miejskiej w Wielkiej Brytanii. Pod koniec ubiegłego roku amerykański oddział Volvo Trucks rozpoczął sprzedaż modelu VNR Electric, a w tym roku rozpocznie się sprzedaż gamy ciężkich modeli elektrycznych w Europie.



Projekt DHL-Volvo rozpocznie się w pierwszym kwartale 2021 roku i jest częścią inicjatywy REEL, prowadzonej przez szwedzką agencję innowacji Vinnova w celu promowania przejścia na zelektryfikowany system transportu towarów. Trasa przebiega między miastami Gothenburg i Jönköping w Szwecji, które dzieli dystans około 150 km. Ładowanie będzie odbywać się w ośrodku DHL w Jönköping oraz w Volvo Truck Center w Göteborgu.

Źródło: Volvo Group
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels