Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Gotowy do testów

Utworzona: 2021-02-16


MAN Truck & Bus bierze udział w projekcie ZEUS w ramach inicjatywy Urban Mobility stworzonej przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii, w którym wykorzystana będzie elektryczna ciężarówka MAN eTGM do dystrybucji towarów w centrach miast.

Monachium, podobnie jak wiele innych obszarów metropolitalnych, jest poważnie dotknięte rosnącym natężeniem ruchu i zanieczyszczeniem powietrza. Zmiana sposobu dostarczania towarów do centrum miasta przyniosłaby pozytywne skutki na wielu poziomach. Rozwiązaniem jest dowóz towarów do punktów sprzedaży detalicznej poza godzinami szczytu za pomocą pojazdów z napędem elektrycznym.

Każde badanie naukowe pokazuje, że przesunięcie dostaw w obrębie miast poza godziny szczytu oznaczałoby szybszą realizację procesów logistycznych oraz znaczne zmniejszenie natężania ruchu w godzinach szczytu wyjaśnia Clemens Baumgärtner, rzecznik ds. rozwoju rynku pracy i gospodarki miasta Monachium.


Zostało to również potwierdzone podczas testów z użyciem ciężarówki MAN eTGM, które odbyły się na terenie Monachium w listopadzie ubiegłego roku w ramach projektu ZEUS. Z testów wynika, przesunięcie okna czasowego dostaw w miastach na godziny poza szczytem pozwala skrócić czas dostawy od 15 do 30%. Jednocześnie udało się osiągnąć niemal 100-procentową punktualność i niezawodność planowania. Kolejnym aspektem jest wyraźnie zauważalna redukcja hałasu. Umożliwia to przeniesie dostaw na godziny poza szczytem, ponieważ nie wiąże się to z negatywnym wpływem na mieszkańców.

Przeprowadzając te jazdy testowe ciężarówką eTGM w Monachium, byliśmy w stanie potwierdzić, że silnik elektryczny znacznie zmniejsza poziom hałasu. Odczuwalny hałas zmniejsza się o co najmniej jedną czwartą, a w niektórych przypadkach nawet o połowę, zwłaszcza przy prędkościach poniżej 30 km/h informuje dr Christoph Jessberger, który pracuje w firmie Predevelopment w firmie MAN Truck & Bus i nadzorował projekt ZEUS.

Celem projektu ZEUS jest zamodelowanie i zademonstrowanie różnych aplikacji, które wykorzystują ciche, miejskie procesy logistyczne poza godzinami szczytu i w porze nocnej, aby określić realistyczne możliwości dostaw do miast poza godzinami szczytu, przy jednoczesnym spełnieniu wymagań, jakie wiążą się z dostawami miejskimi.


Choć wyniki testu są bardzo pozytywne, pozostaje jeszcze jedno wyzwanie, które wymaga zmian dotychczasowych sposobów działania. W przypadku zastosowania proponowanego rozwiązania, sklepy detaliczne musiałyby zmienić harmonogram odbioru towarów na czas poza godzinami szczytu, co może wiązać się ze wzrostem ich kosztów własnych.

Podsumowując: ciche dostawy poza godzinami szczytu pomogą miastom zmniejszyć poziom zanieczyszczeń oraz zatłoczenie w ruchu drogowym znacznie szybciej, niż byłoby to możliwe w innym przypadku. MAN przyczynia się do tego osiągnięcia tego celu dzięki swoim produktom i zaangażowaniu.

Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels