Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Testy dla kierowców muszą zostać zniesione

Utworzona: 2021-01-21


IRU zwraca się do Komisji Europejskiej o podjęcie natychmiastowych działań w celu zapobiegania barierom swobodnego przepływ towarów, w szczególności wymogu testu COVID dla zawodowych kierowców ciężarówek w celu utrzymania łańcuchów dostaw.

Dziś, tj. 21 stycznia, ma się odbyć zaplanowana wideokonferencja UE w celu omówienia sposobów radzenia sobie z pandemią Covid, dlatego też IRU wezwało przewodniczącą Komisji Europejskiej Ursulę von der Leye do działania na rzecz kierowców.

W liście przypomniano zasadę zielonych korytarzy, przestrzegania pasów pierwszeństwa dla ruchu towarowego i zwolnienia kierowców ciężarówek z wszelkich obowiązków testowych. Ich wprowadzenie powoduje poważne zakłócenia a konsekwencje obowiązkowych testów stały się widoczne w grudniu, kiedy to kierowcy wjeżdżający do Francji z Wielkiej Brytanii musieli okazać ujemny wynik COVID-19. Ogromne kolejki i kryzys humanitarny wokół Dover tuż przed Bożym Narodzeniem ukazało skalę zakłóceń wynikających z jednego prostego wymogu jakim jest szybki test na obecność antygenu COVID-19. Zawodowi kierowcy nie mają łatwego dostępu do testów ze względu na charakter pracy a dodatkowo pracują głównie samodzielnie. Są odizolowani w swojej kabinie, dzięki czemu nie są tak mocno narażeni na działanie wirusa. Ponadto przestrzegają surowych środków wprowadzona przez ich pracodawców i ich klientów. Potwierdziły to testy w Dover, gdzie tylko 0,3 procent kierowców testowanych pod kątem Covid-19 było pozytywnych.

Największym zmartwieniem na jakie wskazało IRU są ograniczenia wprowadzane przez Niemców. Dalsze ich stosowanie i zaostrzanie spowoduje ogromne blokady w korytarzach towarowych UE Północ-Południe i Wschód-Zachód, które są katastrofalne w skutkach i będą miały konsekwencje dla łańcuchów dostaw UE. Na samej trasie Brenner codziennie do granicy austriacko-niemieckiej dociera około 7 000 ciężarówek, co odpowiada mniej więcej natężeniu ruchu w Dover.

Państwa członkowskie UE nie powinny łamać swoich zobowiązań, które wynikają ze wspólnego oświadczenia Rady Europejskiej z 26 marca 2020 r. Kraje UE jednogłośnie zobowiązały się do zapewnienia sprawnego zarządzania granicami by zachować funkcjonowanie jednolitego rynku w oparciu o wytyczne dotyczące wdrażania zielonych korytarzy oraz zasady nie badanie kierowców zawodowych.
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels