REKLAMA

Puste przebiegi i przestoje w pracy ciężarówek
Utworzona: 2021-01-14

To jedne z głównych przyczyn nieefektywności w obrębie łańcuchów dostaw. Średnio nawet 20% kilometrów, pokonywanych każdego roku przez europejskich przewoźników, jest wykonywanych „na pusto”. Przyczynia się to do wzrostu kosztów działalności i do wysokiej emisji CO2, ciężarówka podróżująca bez ładunku nadal zużywa przecież paliwo.

Tymczasem jazda bez ładunku z jednego miejsca do drugiego, a następnie powrót tylko częściowo załadowanego transportu są zaskakująco powszechną praktyką, pomimo swojej nieefektywności. Rozwiązaniem okazują się platformy widoczności transportów w czasie rzeczywistym, takie jak Shippeo.

Platformy widoczności w czasie rzeczywistym umożliwiają uczestnikom łańcuchów dostaw współpracę na nowe sposoby, pomagają też zespołom transportowym i logistycznym osiągnąć wyższy poziom wydajności operacyjnej i produktywności. Przykładem może być łączenie zasobów transportowych w celu lepszego wykorzystania dostępnych środków i eliminacji strat. Dzięki wyszukanemu algorytmowi uczenia maszynowego Shippeo jest w stanie precyzyjnie obliczyć czasy ETA dla każdej przesyłki.

Takie dane można udostępniać uczestnikom łańcuchów dostaw w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możliwe jest lepsze zarządzanie wyjątkami oraz minimalizowanie nieoczekiwanych kosztów i nieefektywności. Przekształcając ryzyko w szanse, umożliwia się również dynamiczną adaptację. W ten sposób platforma może znacznie usprawnić operacje w magazynach, centrach dystrybucji i miejscach dostaw, a także zmniejszyć liczbę pustych przebiegów, umożliwiając partnerom współdzielenie zdolności przewozowych.

To, w jaki sposób widoczność łańcucha dostaw jest w stanie sprawić, że transport będzie bardziej zwinniejszy i bardziej ekologiczny, pokazuje przykład firmy Eckes-Granini, specjalizującej się w produkcji soków owocowych. Jej pracownicy korzystają z platformy Shippeo nie tylko do przewidywania ETA, ale także do współdzielenia powierzchni transportowej z wiodącym partnerem handlowym w Niemczech, dzięki czemu przestoje ulegają skróceniu, a liczba pustych przebiegów – wyraźnemu zmniejszeniu. W przypadku działalności Eckes-Granini w Niemczech przełożyło się to na ograniczenie emisji CO2 o 25 ton rocznie. Oznacza to redukcję aż o 40 procent.

Pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie wykryć i rozwiązać problemy związane z nieefektywnością w łańcuchu dostaw, dzięki możliwości przewidywania czasu dostarczenia przesyłki. Dzięki informacjom na naszej platformie i możliwościom uczenia maszynowego możemy uczynić transport bardziej wydajnym, bardziej przejrzystym i ostatecznie bardziej zrównoważonym - mówi Jonatan Rajala, dyrektor ds. klientów strategicznych w Europie Północnej w Shippeo.
Źródło: ImagoPr
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels