REKLAMA

W drodze na szczyt 156 zakrętami
Utworzona: 2020-11-21

PACCAR, właściciel dwóch czołowych amerykańskich marek ciężarowych, ogłosiła, że dwie elektryczne wersje klasycznych ciężarówek - Kenworth T680 zasilany ogniwami paliwowymi i Peterbilt 579EV napędzany bateriami – jako pierwsze bezemisyjne ciężarówki klasy 8 (powyżej 15 t) wjechały na szczyt Pikes Peak w Kolorado, najwyższe wzniesienie południowego frontu Gór Skalistych.

Podczas przejazdu 20-kilometrowej trasy Pikes Peak International Hill Climb, składającej się z 156 zakrętów oraz obejmującej 1430 m przewyższenia, oba pojazdy wykazały się dużą mocą i znakomitymi właściwościami jezdnymi. Ciężarówki bez problemów pokonywały wzniesienia o nachyleniu od 7 do 10%.

Jesteśmy pod wielkim wrażeniem pracy wykonanej przez inżynierów Kenwortha i Peterbilta jeżeli chodzi o rozwój technologii jazdy bezemisyjnej. Wjazd na szczyt Pikes Peak to dowód wiodącej roli firmy PACCAR w dziedzinie wodorowego napędu elektrycznego powiedział Kyle Quinn, dyrektor ds. technologii w firmie PACCAR.

Ciężarówka Kenworth T680 zasilana ogniwami paliwowymi dysponuje mocą 470 KM i zasięgiem 560 km, przy tankowanie zajmuje jedynie 15 minut. Kenworth i Toyota Motor North America współpracują w budowie 10 zeroemisyjnych ciężarówek Kenworth T680 napędzanych elektrycznym układem napędowym Toyoty wykorzystującym wodorowe ogniwa paliwowe.

Ciężarówki Kenworth T680 trafią do naszych klientów w porcie w Los Angeles w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Kompleksowy program zerowej emisji w Kenworth obejmuje również model Kenworth T680E oraz dwa modele średnim tonażu: Kenworth K270E i K370E powiedział Kevin Baney, dyrektor generalny Kenworth i wiceprezes PACCAR.

Peterbilt Model 579EV został zaprojektowany z myślą o optymalnym rozłożeniu masy i odpowiednich osiągach. Całkowicie elektryczny układ napędowy wykorzystuje kontrolowane termicznie akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe, które zapewniają zasięg do 240 km. W połączeniu z zalecaną szybką ładowarką prądu stałego, akumulatory o dużej gęstości energii można naładować w ciągu 3-4 godzin, dzięki czemu model 579EV sprawdzi się idealnie w transporcie regionalnym, oraz dostawach ostatniej mili. Model 579EV dysponuje mocą 670 KM i jest wyposażony w hamowanie regeneracyjne, które umożliwiło doładowanie akumulatorów podczas zjazdu ze szczytu, tym samym powiększając zasięg.

Podczas programu walidacji Peterbilt model 579EV przekroczył oczekiwania i cechował się znakomitą wydajnością. Obecnie na drogach jeżdżą 22 egzemplarze tego modelu, które łącznie pokonały już 80 000 km w ramach normalnej działalności transportowej klientów.

Źródło: PACCAR
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels