REKLAMA

Parada z misją w tle
Utworzona: 2020-10-17

Przedstawiciel firmy NFI, partnera projektu Volvo LIGHTS, poprowadził paradę niskoemisyjnych i bezemisyjnych ciężarówek podczas ceremonii otwarcia nowego mostu wantowego w porcie Long Beach w Kalifornii Południowej.

Na czele zorganizowanej parady znalazły się dwie elektryczne ciężarówki Volvo Trucks VNR. Jedną z nich prowadził kierowca firmy NFI, zewnętrznego dostawcy rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw, a drugą przedstawiciel firmy transportowej Dependable Highway Express. Obie floty to partnerzy biorący udział w projekcie Volvo LIGHTS, którego celem jest rozwój technologii zasilanych bateriami pojazdów ciężarowych poza fazę demonstracyjną i wdrożenie jej na szerszą skalę w transporcie towarowym. Obie firmy prowadzą testy pilotażowe akumulatorowo-elektrycznych ciężarówek Volvo, które mają się zakończyć w roku 2021 i pokazać, że pojazdy te są w stanie zapewnić niezawodny transport towarów między portami Long Beach i Los Angeles a magazynami położonymi na terenie Południowej Kalifornii.

Cieszymy się, że mogliśmy wyrazić zaangażowanie firmy Volvo Trucks w tworzenie zrównoważonego rozwiązania transportowego i z dumą patrzyliśmy, jak nasza ciężarówka VNR Electric jedzie na czele parady w Port of Beach. Oba porty okazały się wspaniałymi partnerami w projekcie Volvo LIGHTS, pomagając nam ocenić potrzeby infrastrukturalne, które należy uwzględnić, aby zachęcić naszych partnerów do wczesnego wdrażania ciężarówek akumulatorowych w portach Kalifornii powiedział Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America.

Volvo Trucks North America to jeden z pierwszych czołowych producentów ciężarówek, który ogłosił plany komercjalizacji elektrycznych ciężarówek klasy 8 w Ameryce Północnej w postaci modelu Volvo VNR Electric, który ma wkrótce wejść na rynek, początkowo z myślą o odbiorcach w sektorze transportu lokalnego i regionalnego. Wkrótce zostaną podane dodatkowe ogłoszenia dotyczące zastosowań demonstracyjnych u klientów flotowych.

Firma NFI postanowiła objąć rolę lidera w dziedzinie elektryfikacji, ponieważ uważamy, że to słuszna strategia. Jesteśmy dumni z podjętych przez nas działań mających na cele zmniejszenia naszego śladu węglowego dzięki innowacyjnym partnerstwom z Volvo Trucks i innymi firmami. Czuliśmy się zaszczyceni tym, że poproszono nas o poprowadzenie parady czystych ciężarówek w porcie Long Beach. Nie możemy się doczekać chwili, gdy nasze Volvo VNR Electrics będą regularnie przejeżdżały przez ten most powiedział Bill Bliem, wiceprezes Fleet Services, NFI Industries.

Nowy most Port of Long Beach, zbudowany kosztem 1,5 mld dolarów, to efekt 7-letniego projektu realizowanego przez kalifornijski Departament Transportu, Departament Transportu Stanów Zjednoczonych i Miejski Urzęd Transportu hrabstwa Los Angeles. Ułatwi on większym statkom towarowym dostęp do wewnętrznych terminali portowych i zapewni większoną przepustowość ruchu ciężarowego. Łącznie porty Long Beach i Los Angeles obsługują prawie 40% całego importowego ruchu kontenerowego w USA i 25% całości ruchu eksportowego. Od roku 2008 roku oba porty współpracują w ramach przełomowego programu Clean Truck, którego celem jest ograniczenie negatywnego wpływu emisji wytwarzanych przez ciężarówki na lokalną społeczność, poprzez pełne przejście na transport bezemisyjny do roku 2035.


Oprócz samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric prowadzonych przez kierowców NFI i Dependable Highway Express, w paradzie wzięło udział szereg innych zaawansowanych, ciężarówek ekologicznych, reprezentujących różne rodzaje napędu – w tym pojazdy elektryczne zasilane akumulatorami lub wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz z silnikami na gaz ziemny, oraz szereg innych firm.

Dzisiejsza parada ekologicznych ciężarówek pokazuje, że technologia dla bezemisyjnych ciężarówek jest już dostępna. Ten rodzaj postępu nie byłby możliwy bez innowacyjnych rozwiązań i silnej współpracy z producentami samochodów ciężarowych, takimi jak Volvo. Musimy kontynuować nasze wspólne wysiłki, aby wprowadzić większą liczbę tych ciężarówek na drogi i dzięki temu przyczynić się do poprawy jakości powietrza w południowej Kalifornii i w całym stanie powiedziała Judy Mitchell, członek zarządu agencji SCAQMD.

Projekt Volvo LIGHTS jest realizowany dzięki przyznaniu agencji SCAQMD 44,8 mln dolarów w ramach Kalifornijskiej Inicjatywy Klimatycznej, która wykorzystuje rynkową metodę ograniczania kosztów zewnętrznych, a uzyskane w ten sposób środki przeznacza na wzmocnienie gospodarki oraz poprawę zdrowia publicznego i środowiska - szczególnie w społecznościach znajdujących się w niekorzystnej sytuacji.

Źródło: Volvo Trucks USA
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels