REKLAMA

Grubsze ściany boczne, przegroda i podłoga - nowa generacja nadwozi chłodniczych
Utworzona: 2020-09-13

Kompleksowa modernizacja produktów przeprowadzona przez Schmitz Cargobull objęła zabudowę chłodniczą M.KO COOL oraz przyczepę centralnoosiową furgonową Z.KO COOL.

Inżynierowie skupili się na poprawie izolacji, aby zapewnić jeszcze bezpieczniejszy transport, na zmniejszeniu masy własnej a tym samym zwiększeniu ładowności oraz na usprawnieniu obsługi celem uzyskania większych oszczędności czasu i możliwości zestawu przejazdowego.

Grubsze ściany boczne, przegroda i podłoga o identycznych wymiarach wewnętrznych poprawiły właściwości izolacyjne. Ponadto konstrukcja nadwozia M.KO COOL spełnia wysokie wymagania certyfikacji ATP / FRC dla żywności łatwo psującej się, w zależności od specyfikacji. M.KO waży łącznie o 60 kg mniej dzięki zoptymalizowanej konstrukcji, co umożliwia większą ładowność. Podobnie jak naczepa skrzyniowa S.KO COOL, również M.KO COOL może być wyposażona w podłogę wielofunkcyjną, która ułatwia zabezpieczenie ładunku. Dzięki wysokiej jakości wykonania podłoga wielofunkcyjna ma doskonałe własności antypoślizgowe, większą trwałość oraz zintegrowaną konstrukcję zabezpieczającą ładunek. Ponadto ma nowy projekt zderzaka, który zapewnia ochronę podczas załadunku i rozładunku przez rampę. Nadwozie ma te same cechy konstrukcyjne i jakościowe co naczepa skrzyniowa. Solidne stalowe profile i nowe klamki uzupełniają wrażenia wizualne.

W przypadku połączenia zabudowy chłodniczej M.KO COOL z przyczepą centralnoosiową Z.KO COOL, zestaw może być używany jako przejazdowy. Dzięki temu kierowca może załadować i rozładować zabudowę M.KO za pomocą wózka widłowego bezpośrednio przez Z.KO. Oszczędza to czas i miejsce, ponieważ wystarczy raz podjechać do rampy całym zestawem i nie ma potrzeby rozprzęgania przyczepy. Przednie drzwi przyczepy Z.KO mogą służyć jako pneumatyczna klapa chroniąca przed warunkami atmosferycznymi. Zapewnia to szybszy i wygodniejszy załadunek i rozładunek. Przednia klapa Z.KO jest wysunięta nad tylną płytę podnośnika, która łączy ją z zabudową M.KO w celu załadunku M.KO i Z.KO. Przednia klapa pełni funkcję dachu i chroni szczelinę między M.KO i Z.KO przed deszczem. Wysuwany dyszel z blokadą pneumatyczną jest sterowany z kabiny kierowcy.

Przegroda poprzeczna daje wiele możliwości dostosowań w przypadku transportu w różnych temperaturach (MultiTemp) przy zachowaniu niezawodnego chłodzenia we wszystkich komorach. Przegroda jest przeznaczona do podziału przestrzeni w układzie 1/3 i 2/3 i wykorzystuje sprawdzoną technologię FERROPLAST ThermoTechnology. Zapewnia maksymalną izolację zarówno ścian zewnętrznych, jak i samej przegrody. Aby ułatwić szybką naprawę, np. przy wymianie sprężyn gazowych w przyczepie, nie trzeba jej demontować: przegroda może być przesuwana wzdłużnie, złożona pod dachem, a także umieszczona na końcu zabudowy.
Wśród innych zalet warto wymienić sprawdzoną wyważarkę ze stali nierdzewnej, wpuszczane uchwyty, wysokiej jakości i wytrzymałą uszczelkę gumową oraz prostą obsługę nie wymagającą schylania się. Przegrody Schmitz Cargobull można zamawiać pojedynczo lub razem w przypadku nadwozi z przegrodami wzdłużnymi o dowolnej długości, w zależności od wymagań klienta.

Źródło: Schmitz Cargobull
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels