REKLAMA

Flota rośnie w siłę
Utworzona: 2020-08-01

Pierwsze 10 z 50 ciągników zamówionych w ramach kontraktu zawartego między firmami Scania Polska a Freja Transport & Logistics dołączyło do floty przewoźnika na początku lipca br. Pozostałe pojazdy zostaną dostarczone do końca 2021 roku.

REKLAMA
W ramach kontraktu dostarczono 5 ciągników Scania R450 4x2 nowej generacji i tyle samo trzyosiowych R500 6x2. Te ostatnie będą wykorzystywane do realizacji transportów na terenie Skandynawii zestawami ciężarowymi o DMC do 70 ton. Przewoźnik skorzystał z kompleksowych rozwiązań – finansowania i ubezpieczenia ciągników oraz kontraktów serwisowych obejmujących obsługę samochodów i naczep.

Troska o środowisko to ważny aspekt działalności naszej firmy. Zdecydowaliśmy się na tę współpracę ponieważ zależy nam na redukcji emisji CO2 z realizowanych zadań transportowych, a także na niższym spalaniu. Ważna jest też możliwość tankowania w Szwecji paliwa HVO. Dzięki bogatej infrastrukturze serwisów Scania jesteśmy w stanie zorganizować naprawy o każdej porze. Mamy więc gwarancję niezawodności floty, a tym samym zapewnienia ciągłości dostaw. Niezawodny i bezpieczny pojazd to podstawa działalności w naszej branży
– skomentował Paweł Ślizowski, kierownik działu transportu Freja Transport & Logistics.

Nabywca ciężarówek wybrał pełen kontrakt serwisowy na okres 72 miesięcy, zapewniający pełną kontrolę kosztów. Firma korzysta też z możliwości zarządzania flotą w ramach pakietu Scania Fleet Management oraz „Ecolution by Scania” z usługą szkoleń i coachingu kierowców w zakresie obsługi systemów oraz podniesienia bezpieczeństwa i ekonomiki jazdy.

Wszystkie pojazdy zostały przystosowane do obsługi jednoosobowej przy zachowaniu najwyższego komfortu pracy i odpoczynku kierowcy. Wysoka, przestronna kabina wyposażona jest między innymi w fotel premium, automatyczną skrzynię biegów Opticruise z aktywnym tempomatem i retarderem o dużej mocy (4100 Nm) oraz automatyczną klimatyzację. Ponieważ ciągniki będą najczęściej wykorzystywane do pracy w północnej Europie, w kabinach zastosowano dodatkową izolację cieplną i ogrzewanie niezależne od pracy silnika. Nie zabrakło też pakietów bezpieczeństwa, jak asystent pasa ruchu, czy system awaryjnego hamowania przed przeszkodą na zajmowanym pasie
– wyliczył Grzegorz Chudy, partner biznesowy z oddziału Scania w Szczecinie.
Freja to rodzinna duńska firma założona w 1985 roku, zajmująca się logistyką i transportem. Główne rynki, na których działa to kraje skandynawskie, jednak świadczy również usługi dla klientów z kontynentalnej Europy. Grupa ma oddziały w Danii, Finlandii, Norwegii, Szwecji, Polsce i Chinach.

Położenie Polski na trasie najważniejszych szlaków handlowych sprawia, że to idealne miejsce do ulokowania biznesu z branży TSL. Dzisiaj nasza flota liczy 70 ciągników, a do końca roku ich liczba wzrośnie do 100. Inwestujemy też w usługi magazynowe. Właśnie zakończyliśmy budowę nowoczesnego centrum logistycznego o powierzchni 8 hektarów w szczecińskiej Płoni. Nowy obiekt pełnić będzie dwie zasadnicze funkcje: terminala transportowego z 250 miejscami postojowymi dla naczep i miejscem odpoczynku kierowców, a także ponad 10 tysiącami m2 powierzchni przeznaczonej na usługi logistyki magazynowej. To atrakcyjna lokalizacja – Szczecin położony jest bowiem na skrzyżowaniu szlaków wszystkich rodzajów transportu, a ponadto ma łatwy dostęp do rynków zbytu i zaopatrzenia w Europie i na świecie
– dodał Paweł Ślizowski.
Źródło: Scania Polska
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels