REKLAMA

Leasingodawcy wspierają klientów
Utworzona: 2020-03-25

Firmy leasingowe chcą pomóc swoim klientom w trudnej sytuacji gospodarczej związanej z epidemią COVID-19. Przedsiębiorcy mogą liczyć na ulgi w spłacie rat, np. przez 6 miesięcy spłacać tylko odsetki od zaciągniętego kapitału.

Jak poinformowały branżowe organizacje - Związek Polskiego Leasingu i Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów - w związku z przeciwdziałaniem skutkom epidemii COVID-19 firmy będące członkami związków wychodzą z inicjatywami wsparcia swoich klientów.

Odroczenie, odstąpienie, wydłużenie...

Prowadzone przez leasingodawców działania są nakierowane na to, aby finansowane przedmioty (m.in. pojazdy) pozostawić w dyspozycji klientów, którzy znaleźli się w sytuacji utrudniającej bieżącą obsługę umów. Wsparcie klientów firm leasingowych i wynajmu pojazdów w wielu przypadkach będzie się wiązać z koniecznością wprowadzenia aneksów do obowiązujących umów. Działania te obejmują (na wniosek klienta lub w wyniku decyzji leasingodawcy) m.in.:
- odroczenie w czasie spłaty rat w części kapitałowej, kapitałowo-odsetkowej lub kapitałowo-serwisowej (w przypadku umów leasingu operacyjnego z obsługą i serwisem);
- odstąpienie od stosowania odsetek karnych w związku z odroczeniem spłat rat, a także części opłat i prowizji zawartych w tabelach;
- elastyczne wydłużanie i dostosowywanie do oczekiwań klientów okresów finansowania i wynajmu;
- dostosowanie do bieżącej sytuacji działań windykacyjnych rozpoczętych przed okresem spowolnienia wobec podmiotów, które ucierpiały wskutek epidemii.

PKO Leasing

Np. na stronie PKO Leasing znaleźliśmy informację adresowaną do klientów, którzy mają problemy z bieżącą spłatą rat. Przedsiębiorcy, którzy dotychczas spłacali terminowo zobowiązania wobec leasingodawcy mogą skorzystać z odroczenia nawet na 6 miesięcy spłat raty kapitałowej zawartej w standardowej umowie leasingu lub pożyczki (bez wynajmu długoterminowego, dla którego wnioski będą rozpatrywane indywidualnie). Mogą oni wydłużyć czas obowiązywania umowy o odpowiedni okres (do pół roku) bez żadnych dodatkowych opłat związanych z aneksowaniem umowy i bez podniesienia wysokości marży. Firma podkreśla, że w celu załatwienia formalności nie trzeba wychodzić z domu - wystarczy złożyć wniosek przez stronę www lub portal klienta po wybraniu sekcji "Załatw Sprawę -> Obsługa Posprzedażowa -> Wniosek o zmianę warunków finansowych umowy (harmonogramu)".

EFL

Z kolei EFL zachęca klientów do skorzystania z możliwości jakie daje usługa tzw. leasingu swobodnego. Dzięki niej przedsiębiorca ma możliwość szybkiej reakcji na sytuację rynkową i zmiany wysokości raty w celu dopasowania jej do bieżącej płynności finansowej firmy. W ciągu 6 miesięcy może dokonać do 6 zmian przyszłych rat – obniżając wysokość miesięcznego obciążenia o połowę lub nawet do 3 czynszów obniżyć wysokość raty do kwoty 1 zł. Usługa dostępna jest dla nowych i dotychczasowych klientów. Można ją aktywować bez wychodzenia z domu czy siedziby firmy. Wystarczy zalogować się na portal KlientEFL i wybrać opcję „zmień wysokość raty”. Klienci, którzy nie wybrali opcji leasingu swobodnego przy zawarciu umowy mogą poprzez portal dokonać aktywacji i skorzystać z usługi. System oceni liczbę i zakres możliwych zmian po to, aby bezpiecznie, np. nie powodując zbyt dużego obciążenia na koniec umowy, rozłożyć wybrane raty na pozostałe miesiące bez zmiany terminu umowy. Przygotowaną samodzielnie symulację zatwierdza się sms-em. EFL odstąpił na jakiś czas od pobierania dodatkowych opłat za te zmiany. Dodajmy, że za pośrednictwem portalu klienta można również zmienić fakturę papierową na elektroniczną.

Źródła: ZPL, PZWLP, PKO Leasing, EFL
Do ulubionych