REKLAMA

Masz kontrakt - śpisz spokojnie i zarabiasz
Utworzona: 2020-02-14

Renault Trucks wprowadziło do oferty kontrakty serwisowe Start & Drive Excellence Predict. Przetestowana w 12 krajach usługa oferuje maksymalne skrócenie czasu przestoju pojazdów, a w konsekwencji zwiększenie ich wydajności. Ułatwia to pracę firmom transportowym i pozwala obniżyć koszty eksploatacyjne.

REKLAMA
Start & Drive Excellence Predict to nowy rodzaj kontraktów serwisowych, które bazują na starannie dobranej strategii obsługi pojazdów. Jest to możliwe dzięki danym eksploatacyjnym zbieranym w czasie rzeczywistym (m.in. przebieg, czas pracy sinika, ilość zużytego paliwa) oraz wymianie informacji pomiędzy pojazdami a centrum monitoringu. Na tej podstawie punkt serwisowy może z wyprzedzeniem zaplanować i przeprowadzić w odpowiednim czasie czynności serwisowe, a także załatwić wszelkie formalności. Wszystko po to, aby maksymalnie skrócić czas przestojów ciężarówek i utrzymać je jak najdłużej na drodze. Niespodziewane przestoje spowodowane źle zaplanowaną obsługą bywają bardzo kosztowne.

Kontrola części

W ramach usługi Start & Drive Excellence Predict punkt serwisowy otrzymuje co 3 dni informacje o zużyciu kluczowych podzespołów pojazdu (filtr paliwa, układ oczyszczania spalin, akumulatory). Dodatkowo, lokalny serwis ma możliwość połączenia się z pojazdem i odczytu bieżących wartości zużycia komponentów takich jak wkład osuszacza powietrza, klocki hamulcowe czy tarcza sprzęgła. Oznacza to, że zużycie części może być na bieżąco monitorowane i poddane analizie. Po wykryciu przedwczesnego zużycia jakiegoś podzespołu punkt serwisowy niezwłocznie kontaktuje się z właścicielem pojazdu.

Zapobieganie przestojom

Jeśli klient zdecyduje się na kontrakt serwisowy Start & Drive Excellence Predict kody błędów komponentów najbardziej narażonych na zużycie są przekazywane do centrali zlokalizowanej w Ghent (Belgia). Dzięki podłączeniu czujników 80% kluczowych podzespołów, które mogą prowadzić do przestojów (wyłączając naczepy i opony) jest nieprzerwanie monitorowanych. W razie wykrycia nieprawidłowości centrala natychmiast wysyła powiadomienie do lokalnego punktu serwisowego, który następnie kontaktuje się z klientem w celu wyeliminowania potencjalnej usterki. Najpierw jednak serwis upewnia się czy już wcześniej nie została zaplanowana wizyta, aby maksymalnie skrócić czas przestoju przeznaczonego na czynności obsługowe.

Wcześniej sprawdzone

Ten rodzaj kontraktu serwisowego powstał na bazie projektu trwającego od 2017 roku. Po rocznych testach we Francji i w Czechach rozwiązanie zostało wdrożone w 2019 roku w dwunastu krajach europejskich. Obecnie około 10 tys. pojazdów jest obsługiwanych na podstawie kontraktu typu Excellence. Na razie oferta jest dostępna dla pojazdów Renault Trucks T i T High. Modele C i K będą mogły korzystać z usługi w 2020 roku.

Kontrakty S&D Excellence Predict stanowią część kompleksowej oferty obsługi serwisowej, w skład której wchodzą również usługi: Start & Drive Reference, Start & Drive Performance i EnDurance, która jest przeznaczona dla pojazdów starszych niż 5 lat.

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych