REKLAMA

Cascadia na Antypodach
Utworzona: 2019-11-30

Do sprzedaży w Australii i Nowej Zelandii trafi wkrótce nowy Freightliner Cascadia - ciągnik dalekobieżny z segmentu powyżej 15 ton DMC. Ciężarówka została dostosowana do potrzeb klientów na Antypodach, gdzie po drogach jeździ ok. 20 tys. pojazdów amerykańskiej marki.

REKLAMA
W Stanach Zjednoczonych Cascadia jest niekwestionowanym liderem w segmencie ciężarówek dalekobieżnych (klasa 8) z ok. 38-procentowym udziałem w rynku. Spółka Daimler Trucks North America (DTNA) eksportuje ciężarówki do Australii i Nowej Zelandii już od roku 1989, ale Cascadia będzie oferowana na obu rynkach po raz pierwszy. W celu przeprowadzenia testów drogowych i koniecznych adaptacji nowego modelu do specyficznych wymagań klientów z Antypodów, firma DTNA dokonała znacznych inwestycji, co świadczy o planach wieloletniego zaangażowania na tych rynkach.


Modyfikacje obejmują m.in. przystosowanie ciężarówek do ruchu prawostronnego oraz optymalizację układu napędowego do przewozu bardzo ciężkich ładunków, które zwykle przekraczają dopuszczalną masę całkowitą 100 ton. Ciężarówka zyskała również kabinę opracowaną specjalnie dla Australii, a także wzmocnione zderzaki z osłoną przeciwnajazdową.


Nowa Cascadia została pokazana w USA na początku 2019 roku, a ostatnio odbyła się jej oficjalna prezentacja w Syndey, w której wziął udział m.in. Martin Daum, prezes zarządu koncernu Daimler Trucks AG. Klienci z Australii i Nowej Zelandii będą mogli korzystać z ulepszonego układu napędowego oraz poprawionej aerodynamiki, dzięki czemu zwiększono wydajność i zredukowano zużycie paliwa o około 5% w porównaniu z poprzednim modelem.

DTNA eksportuje ciężarówki dalekobieżne do ponad 30 krajów na całym świecie. W ubiegłym roku dostarczono klientom ok. 190 tys. sztuk pojazdów, co stanowi prawie 40% całkowitej sprzedaży koncernu Daimler Trucks & Buses.

Źródło i zdjęcia: Daimler Trucks AG
Do ulubionych