REKLAMA
Truck & Business Polska

Gorąca debata o łańcuchu dostaw
Utworzona: 2019-11-06

Zakończony niedawno w Warszawie Kongres Transportowy stworzył wyjątkową okazję do wymiany informacji, poglądów i doświadczeń między firmami z rynku TSL oraz rozszerzenia kontaktów biznesowych wśród nadawców ładunków i przewoźników. Debata o wzajemnych relacjach firm uczestniczących w łańcuchu dostaw była chwilami bardzo gorąca.

Rozmowy handlowe nadawców ładunków z sektorów produkcji i handlu z przedstawicielami firm rynku TSL to tylko mały fragment tego, co działo się podczas warszawskiego Kongresu Transportowego zorganizowanego przez magazyn "Truck & Business Polska". W sesji handlowej udział wzięli przedstawiciele firm: Anwil, Bakalland, Barlinek, Cersanit, Classen, Ciech, Delecta, Europapier, Jura Skałka, Knauf, MFO, NPA Skawina, Oriflame, Oleofarm, Poczta Polska, Solaris Bus&Coach, Storaenso, Walstead i Żabka Polska.


Kongres poświęcony był przede wszystkim omówieniu ważnych, aktualnych tematów z rynku TSL. Jej uczestnicy znaleźli odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań. Dowiedzieli się m.in. czy opłaca się rejestrowanie spółki w Niemczech, jak przewoźnicy powinni działać we Francji, dlaczego warto wnosić odwołania od kar nakładanych przez ITD, jak wdrożyć system TMS i zaoszczędzić do 33% kosztów rocznie, które cechy inteligentnych tachografów są najważniejsze z punktu widzenia użytkownika, na czym powinno polegać zarządzane leasingiem w przedsiębiorstwie transportowym, jakie są najczęstsze pułapki i zagrożenia w dziedzinie ubezpieczeń transportowych, czy przydatny jest Android w transporcie, jak pozyskać i zatrzymać kierowcę w firmie, na czym powinna polegać współpraca między spedytorem a przewoźnikiem. To niektóre z tematów, jakie zostały omówione podczas warszawskiego spotkania.


Uczestnicy konferencji poznali również prognozy dla branży transportu drogowego w Polsce do roku 2030, które znalazły się w raporcie opracowanym przez firmę PwC. Najbliższe lata przyniosą wzrost przewozów w imporcie i eksporcie, ale niedobór kierowców będzie hamował rozwój branży transportowej. W foyer uczestnicy spotkania mogli poznać rozwiązania optymalizujące działania w transporcie, które prezentowały firmy Trimble, Profika Broker, Betacom, SRW, Groupe Espro, SKK.

Przeprowadzono także tzw. analizy przypadku, które pozwoliły szczegółowo opisać modele biznesowe. Case study firmy Gemini Transport pt. "Zarządzanie przewoźnikiem" dało odpowiedzi na pytania o to, jak działać, by zachować płynność finansową, jak rozplanować sobie pracę żeby uniknąć negatywnych stron sezonowości, a także czy opłacalne jest kupowanie używanych pojazdów?

Z kolei case study PKS Gdańsk Oliwa pt. "Turkusowa organizacja transportowa" udowodniło, że warto postawić na rozwój pracowników, zapewnić im przestrzeń dla kreatywności i innowacyjności, zaufać w ich odpowiedzialność. Tzw. turkusowe zarządzanie oznacza rewolucję w funkcjonowaniu firmy, wymaga pokonania barier mentalnych, ale warto podjąć wyzwanie. Pozytywne efekty to m.in. wzrost satysfakcji osób zatrudnionych z wykonywanej pracy oraz poprawa ich motywacji. Zmniejszyła się rotacja w załodze, a firma wypracowuje większy zysk.

Case study firmy Oriflame miało na celu określenie wymagań nadawcy ładunków wobec przewoźników. Ci ostatni muszą m.in. spełniać warunki wiarygodnego i odpowiedzialnego dostawcy oraz dokładnie poznać specyfikę sezonowości transportów i charakterystykę dystrybuowanych produktów. Dodajmy, że firma ma wysokie wymagania dotyczące akceptowanego poziomu serwisu (KPI) i oczekiwanych czasów dostaw (LT).

Tomasz Czarnecki z redakcji magazynu "Truck & Business Polska" przedstawił wyniki sondażu przeprowadzonego wśród przewoźników, nadawców transportu i spedytorów, którzy ocenili jakość wzajemnej współpracy. Okazało się, że głównym problemem we wzajemnych relacjach jest kiepska komunikacja. Przewoźnicy negatywnie oceniają współpracę z nadawcami, a ci ostatni narzekają np. na zbyt powolne reakcje transportowców na zmienność sytuacji związanej z załadunkami.


W części spotkania nazwanej „Transport na ostro” wzięli udział eksperci z kilku firm oraz związku zawodowego przewoźników ( (OZPTD). Debata chwilami wywoływała wielkie emocje, m.in. narzekano na to, że kierowcy otrzymują absurdalne kary i nakazy, a we wzajemnych relacjach uczestników łańcucha dostaw często brakuje profesjonalizmu.

Organizator konferencji obiecał dokonanie analizy bieżącej sytuacji w polskim transporcie drogowym i przedstawienie prognozy dla branży TSL w najbliższym wydaniu czasopisma "Truck & Business Polska".

Źródło: www.eurologistics.pl
Do ulubionych Truck & Business Polska