REKLAMA

Większa siła pociągowa z tandemu
Utworzona: 2019-11-19

Nowa linia metra M52 w Amsterdamie ma 9,7 km długości, z czego 7,1 km przebiega pod ziemią. Jeśli dochodzi do awarii składu, pomoc techniczna musi dotrzeć w krótkim czasie. Do tego służą dwa samochody ciężarowe Mercedes-Benz Unimog.

Połączone w tandem, oba pojazdy są wystarczająco mocne, aby uciągnąć nawet najcięższe 200-tonowe składy metra z tunelu, którego nachylenie wynosi 4%. Takie rozwiązanie jest możliwe od momentu gdy amsterdamska firma transportowa GVB otrzymała drugi egzemplarz Unimoga przystosowany do jazdy po szynach. Podobnie jak pierwszy, dostarczony w roku 2017, tak i ten najnowszy, to także model U 423 o mocy 170 kW (231 KM) i momencie obrotowym 900 Nm. W celu skutecznego przekazywania mocy na szyny, pojazdy są wyposażone w przemiennik momentu obrotowego. System prowadnic do jazdy po szynach oraz system sterowania tandemem zostały zapewnione przez firmę Zagro z Bad Rappenau.



Nowy Unimog U 423 z zamkniętym nadwoziem skrzyniowym, wyposażony w system hamowania wagonu i hydrauliczne urządzenie do ponownego ustawiania wagonu na torach jest pojazdem wielofunkcyjnym przeznaczonym dla GVB Amsterdam, który jest wykorzystywany do wielu różnych zadań operacyjnych i konserwacyjnych. Egzemplarz z roku 2017 jest wyposażony w żuraw załadunkowy zamiast skrzyni ładunkowej. Może być używany m.in. do holowania maszyn.

GVB, amsterdamska korporacja transportu miejskiego, obsługuje podziemne pociągi, tramwaje, autobusy i promy miejskie. Firma przewozi rocznie 227,1 mln pasażerów, a zatrudniając około 5000 pracowników jest jednym z głównych pracodawców w Amsterdamie.

Źródło i zdjęcia: Daimler
Do ulubionych