REKLAMA

Wirtualny asystent klienta dla branży przewozów promowych
Utworzona: 2019-02-08

Chatbot o imieniu Stina wspomoże obsługę klienta, zapewniając asystę w rezerwacji wyjazdu, a także odpowiadając na pytania przez całą dobę.

Inteligentny chatbot to krok milowy dla Stena Line w dążeniu do stania się pierwszym na świecie operatorem promowym, działającym w oparciu o technologie kognitywne.

Inteligentny chatbot to uczący się, wirtualny asystent klienta. Stina może przekazywać informacje dotyczące czasu odpłynięcia czy aktualnych cen biletów oraz odpowiadać na najczęściej zadawane pytania - przez całą dobę i cały rok. Przykładowo może udzielić informacji dotyczących zabrania ze sobą zwierząt domowych na pokład, czy też może podpowiedzieć, jak zmienić rezerwację i kiedy zameldować się na terminalu przed odpłynięciem. Wyjątkowość chatbota Stina przejawia się także w tym, że nie tylko potrafi pomóc w wykonaniu rezerwacji na dane wypłynięcie, ale także śledzi możliwość jego opóźnienia.

Podczas rozmowy chatbot Stina pomoże klientowi znaleźć miejsce i czas podróży, a następnie włączy go do naszego internetowego systemu rezerwacji, aby sfinalizować zamówienie. Jest to wyjątkowa usługa na rynku przewozów promowych i tylko jedna z kluczowych cech sprawiających, że chatbot Stina jest bardziej „smart” od innych. Do tego należy dodać unikalną zdolność śledzenia opóźnień w czasie rzeczywistym - mówi Anders Hellberg, szef działu Customer Acquisition & Conversion w Stena Line.
Ponieważ prace nad rozwojem chatbota Stina wciąż trwają, na początek Stena Line wprowadziła tę usługę na rynek brytyjski. W tej chwili klienci odwiedzający sekcję "Pomoc" na stronie stenaline.co.uk lub korzystający z aplikacji Stena Line TravelMate witani są przez mówiącą po angielsku Stinę. Gdy Stena Line będzie zadowolona z rozwoju chatbota, zostanie on wprowadzony na inne rynki - i stanie się wielojęzyczny.

Docelowo chcemy, aby Stina mówiła w języku każdego z krajów, gdzie pływamy. Po angielskim następne w kolejce do wdrożenia są język szwedzki i niemiecki. Jednocześnie pracujemy nad wprowadzeniem poleceń głosowych, aby nasi klienci mogli rozmawiać ze Stiną tak, jak rozmawia się z Siri lub Google. Skupiamy się także nad tym, aby chatbot wspierał naszych klientów w całym procesie rezerwacji, od początku aż do płatności - dodaje Anders Hellberg.

Jak Stina stała się taka „smart”?

Poza solidną platformą techniczną opartą na IBM Watson, kluczową rolę odgrywają także szczegółowe informacje zebrane z centrów obsługi klienta firmy. Kiedy ta wiedza była na miejscu, do gry weszła sztuczna inteligencja. Za każdym razem Stina pyta klienta, czy jest zadowolony z udzielonej odpowiedzi. Na podstawie tych informacji uczy się automatycznie, bez udziału człowieka.

Jest to jeden z wielu świetnych przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji do zwiększenia naszej wydajności i do poprawy komfortu obsługi klienta. Z chatbotem Stina robimy kolejny krok w kierunku stania się pierwszym na świecie kognitywnym operatorem promowym”, mówi Jari Virtanen, Chief Transformation Officer w Stena Line.
Źródło: Stena Line
Do ulubionych