REKLAMA

GEFCO Polska strategicznym partnerem logistycznym Scanii
Utworzona: 2018-10-10

Prowadzona obsługa logistyczna obejmuje konsolidację towarów od kilkudziesięciu producentów z kraju, a następnie dostawę do wszystkich fabryk Scanii w Europie. Bezpośredni transport na linie produkcyjne w pięciu krajach jest realizowany codziennie z magazynu GEFCO Polska w Plewiskach k. Poznania. To przykład modelowej współpracy, która towarzyszy projektom prowadzonym dla innych klientów.

Scania i GEFCO rozpoczęły współpracę w 2015 roku. Początkowo jej zakres obejmował dostawy z magazynu konsolidacyjnego ówczesnego partnera logistycznego do fabryk producenta pojazdów. Współpraca przebiegała tak pomyślnie, że GEFCO przejęło również proces konsolidacji towarów - czyli kompleksowy odbiór części i podzespołów od wszystkich dostawców Scanii z Polski i Litwy, którzy produkują m.in. konstrukcje ramowe, elementy karoserii czy wiązki elektryczne.

Most między dostawcami z Polski i fabrykami SCANII

Towary od dostawców z różnych regionów Polski, Litwy i Łotwy przewożone są za pośrednictwem sieci GEFCO do magazynu konsolidacyjnego w Plewiskach. Odbywa się to na trzy sposoby. Pierwszym z nich jest dostawa bezpośrednia transportem całopojazdowym. Kolejnym modelem odbioru jest tzw. milk run. W tym przypadku optymalizacja transportu jest możliwa dzięki zbieraniu towarów od kilku dostawców. Wypełnione auto dojeżdża do magazynu konsolidacyjnego GEFCO, gdzie towar jest ustawiany w sekwencje uwzględniające dalszy transport bezpośrednio na linie montażowe w fabrykach Scanii. Trzecim rozwiązaniem jest transport drobnicowy najmniejszych partii towarów do regionalnych cross-docków. Po przeładunku części są transportowane do magazynu konsolidacyjnego w Plewiskach, a dalej do fabryk Scanii.

Zakłady produkcyjne Scanii posiadają niskie bufory magazynowe, a dostawy są realizowane w trybie Just in Sequence. Dlatego poza terminowością, kluczowa jest kolejność ułożenia towaru, zgodnie z zapotrzebowaniem linii produkcyjnej. Części trafiają do zakładów klienta w Belgii, Francji, Holandii, Polsce oraz w Szwecji. Nieco inaczej wygląda obsługa logistyczna fabryki Scanii w Słupsku, produkującej autobusy i podwozia autobusowe. Transporty do polskiej fabryki odbywają się z pominięciem magazynu konsolidacyjnego, a przez regionalne cross-docki przechodzi tylko część towarów od dostawców.

GEFCO odpowiada również za transport pustych pojemników przewozowych, które prosto z europejskich fabryk Scanii trafiają do magazynu firmy zewnętrznej w Eschweiler (Niemcy). Tam przechodzą przegląd serwisowy i ponownie są przewożone przez GEFCO do dostawców z Polski i krajów bałtyckich.

Partnerska współpraca kluczem do sukcesów

Optymalizacja kosztów obioru towarów od dostawców była istotnym punktem przetargu, ale równie ważne było doświadczenie w obsłudze sektora motoryzacyjnego i wysoka jakość obsługi, która wyraża się m.in. w terminowości dostaw.

Logistyka dla branży motoryzacyjnej i przemysłu to nasza specjalność. Cieszy nas, że kolejna firma docenia nasze zaangażowanie oraz możliwość dopasowania operacji logistycznych do jej indywidualnych potrzeb. Nowy magazyn konsolidacyjny GEFCO w Plewiskach gwarantuje klientom pełną elastyczność oraz dalszy rozwój skali biznesu podkreśla Radosław Różycki, Kierownik ds. Kluczowych Klientów z GEFCO Polska.

GEFCO wykonało doskonałą pracę podczas całego procesu wdrażania nowego kontraktu. Ich poświęcenie, uwaga i dbałość o szczegóły oraz jakość sprawiają, że ten projekt przynosi naszej firmie olbrzymią satysfakcję podkreśla Henrik Nilsson, Flow Engineer, Supply Chain Networks, Scania.

Pracownicy obu firm spędzili dużo czasu na etapie wdrożenia, zarówno w Szwecji jak i w Polsce. Co więcej, w rozmowach uczestniczyli również dostawcy.

Partnerstwo na tak wysokim poziomie oraz otwarte rozmowy na temat oczekiwań i potencjalnych wyzwań przynoszą najwięcej korzyści. To jest właśnie clou tego, co rozumiemy poprzez bycie dla naszego klienta „partnerem bez granic”. Wspólna praca oraz synergia pomysłów i wiedzy, przyczynia się do tworzenia nie tylko rozwiązań optymalnych dla klienta, ale także do budowania długoterminowych relacji. To wszystko pozwala nam eksplorować nowe obszary, w których będziemy mogli w przyszłości oferować klientowi usługi GEFCO dodaje Różycki.

Źródło: GEFCO
Do ulubionych