ID: 83611
Czy można obciążyć spedycję za przewoźnika?
ID: 83611
ID: 83611
Jakiś czas temu realizowaliśmy zlecenie spedycyjne dla firmy KAIZEN. Poinformowaliśmy ich iż jesteśmy firmą spedycyjną i ładunek ten będzie podejmowała firma zewnętrzna (przewoźnik). Firma Kaizen zgodziła się na to.
Usługa została wykonana, jednak podczas jej realizacji towar został uszkodzony, co zostało odnotowane w CMR i udokumentowane fotografiami. Po 30 dniach zapłaciliśmy przewoźnikowi który dla nas realizował ten transport (skorzystał z tzw 30-dniowego skonta), a po 45 dniach firma KAIZEN wysłała do nas obciążenie za uszkodzenie tego towaru z żądaniem zapłaty za szkodę.
W odpowiedzi napisaliśmy firmie KAIZEN iż to nie my jesteśmy winni uszkodzenia towaru tylko przewoźnik faktyczny, który zresztą był wpisany w dokumencie CMR. Podaliśmy im dane do przewoźnika oraz komplet dokumentów potwierdzających posiadanie przez niego ubezpieczenie OCP itp. Jednocześnie obciążyliśmy za szkodę firmę transportową, która przewoziła ten ładunek. Oni jednak nie poczuwają się do winy i twierdzą, iż zostali źle załadowani i nie zapłacą za tą szkodę (słowa o tym nie wspominali do chwili otrzymania obciążenia). Nadmieniam również, że kierowca nie wpisał żadnych uwag w liście CMR, czyli to tak jakby nie miał żadnych zastrzeżeń ani uwag odnośnie załadunku.
Firma KAIZEN wstrzymała nam płatność i żądają zapłacenia za szkodę, której nie my jesteśmy winni. Moje pytania brzmią:
1) Czy firma KAIZEN ma prawo wstrzymać nam płatność? Przecież nie my realizowaliśmy transport a ze swojej strony dopilnowaliśmy wszystkiego.
2) Przewoźnik nie chce zapłacić i czy też pokryć szkody z OCP, choć jego wina jest przesądzona. Czy to ja powinienem iść z nim do Sądu, czy też KAIZEN czy też klient KAIZENA (producent)? Jeśli ja będę się sądził z przewoźnikiem to nie udowodnię poniesienie szkody, bo to nie mój towar został uszkodzony.
3) Czy mogę pozwać KAIZEN o niezapłacenie mi za wykonanie zlecenia? Towar został dostarczony. Jest uszkodzony fakt, ale odszkodowania przecież można dochodzić w osobnym postępowaniu i nie w stosunku do mnie a do firmy transportowej
Prosz ę o odpowiedź osoby, które miały podobne przypadki. Może znacie dobrego prawnika wyspecjalizowanego w sprawach transportowych z woj. lubuskiego?
Jakiś czas temu realizowaliśmy zlecenie spedycyjne dla firmy KAIZEN. Poinformowaliśmy ich iż jesteśmy firmą spedycyjną i ładunek ten będzie podejmowała firma zewnętrzna (przewoźnik). Firma Kaizen zgodziła się na to.
Usługa została wykonana, jednak podczas jej realizacji towar został uszkodzony, co zostało odnotowane w CMR i udokumentowane fotografiami. Po 30 dniach zapłaciliśmy przewoźnikowi który dla nas realizował ten transport (skorzystał z tzw 30-dniowego skonta), a po 45 dniach firma KAIZEN wysłała do nas obciążenie za uszkodzenie tego towaru z żądaniem zapłaty za szkodę.
W odpowiedzi napisaliśmy firmie KAIZEN iż to nie my jesteśmy winni uszkodzenia towaru tylko przewoźnik faktyczny, który zresztą był wpisany w dokumencie CMR. Podaliśmy im dane do przewoźnika oraz komplet dokumentów potwierdzających posiadanie przez niego ubezpieczenie OCP itp. Jednocześnie obciążyliśmy za szkodę firmę transportową, która przewoziła ten ładunek. Oni jednak nie poczuwają się do winy i twierdzą, iż zostali źle załadowani i nie zapłacą za tą szkodę (słowa o tym nie wspominali do chwili otrzymania obciążenia). Nadmieniam również, że kierowca nie wpisał żadnych uwag w liście CMR, czyli to tak jakby nie miał żadnych zastrzeżeń ani uwag odnośnie załadunku.
Firma KAIZEN wstrzymała nam płatność i żądają zapłacenia za szkodę, której nie my jesteśmy winni. Moje pytania brzmią:
1) Czy firma KAIZEN ma prawo wstrzymać nam płatność? Przecież nie my realizowaliśmy transport a ze swojej strony dopilnowaliśmy wszystkiego.
2) Przewoźnik nie chce zapłacić i czy też pokryć szkody z OCP, choć jego wina jest przesądzona. Czy to ja powinienem iść z nim do Sądu, czy też KAIZEN czy też klient KAIZENA (producent)? Jeśli ja będę się sądził z przewoźnikiem to nie udowodnię poniesienie szkody, bo to nie mój towar został uszkodzony.
3) Czy mogę pozwać KAIZEN o niezapłacenie mi za wykonanie zlecenia? Towar został dostarczony. Jest uszkodzony fakt, ale odszkodowania przecież można dochodzić w osobnym postępowaniu i nie w stosunku do mnie a do firmy transportowej
Prosz ę o odpowiedź osoby, które miały podobne przypadki. Może znacie dobrego prawnika wyspecjalizowanego w sprawach transportowych z woj. lubuskiego?
~Gregori*.186.249.185.ipv4.supernova.orange.pl
*.186.249.185.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (8)
~Mirosław | Tak to z ich OCP musi zostać wypłacone odszkodowanie. Takie prawo wasze i ich obowiązek. Należy mieć również świadomość, że po zrealizowaniu szkody z polisy/// Ubezpiecz yciel wystąpi do was o zwrot kosztów za wypłacone odszkodowanie. Jako firma nie dotyczy was kodeks pracy. Odpowiadacie pełnym własnym majątkiem (czyli do samochód ogródek itd ) Jak jest to spółka ta wszyscy w spółce tak samo. Zawarcie umowy o ograniczeniu zakresu szkód nie wchodzi w grę. Sąd taki zapis podważy ponieważ jest nielegalny. Dlatego, że art 22 kodeksu pracy 1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności; 2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności; 3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością. W takim przypadku nie ma mowy o samozatrudnieniu. Stosunek prawny łączący zleceniodawcę ze zleceniobiorcą, oparty na takich przesłankach, uznany zostanie raczej za umowę o pracę. Wypełniać będzie bowiem treść definicji stosunku pracy zawartej w art. 22 Kodeksu pracy. Was to nie dotyczy Ponieważ ta firma dla was nie pracuje. Wasze pośrednictwo to zawarcie kontraktu firmowego z kontrahentem. Czyli usługi świadczone przez nie są wykonywane w oparciu o infrastrukturę podmiotu zlecającego wykorzystuje do wykonania zlecenia własny sprzęt, narzędzia i materiały), albo usługi te nie są wykonywane w konkretnym czasie w siedzibie zlecającego pracuje w dowolnym miejscu i czasie) albo spoczywa odpowiedzialność za wykonywaną pracę (np. w umowie przewidziane jest odpowiednie odszkodowanie za brak założonego rezultatu), albo zleceniobiorcę obciąża odpowiedzialność wobec osób trzecich za prawidłowe wykonanie jego pracy, np. musi zapłacić klientowi odszkodowanie za uszkodzenie towaru podczas przewozu, albo ciąży ryzyko gospodarcze działalności np. zleceniodawca nie wypłaca mu należności za wykonywaną pracę, dopóki nie zapłaci za nią klient, dla którego była świadczona. | |||
~Pthu | Witam. Mam pytanie jestem przewoźnikiem spedycja wysłała mnie na załadunek, towar mial być na 1 w nocy po czym do następnego dnia niezaladowali po 30h stania Pani spedytor pozwoliła odjechać z firmy bez towaru. Czy mogę ja jakość obciążyć za czas przestany na firmie? wspomnę ze wcześniejszy odjazd nie wchodził w grę według niej. | |||
~Rumcajs | A co masz napisane w zleceniu? Jaki czas na załadunek? Poza tym za co chcesz obciążyć? | |||
Grzegorz6
| Rumcajs za odstapienie od umowy przewozu | |||
~Ngine | trzeba mieć naprawdę zryrty beret żeby czekać 30h na załadunek. k, rwa gdzie wy się rodzicie? | 1 | ||
~Tom | Witam czekam na rozładunku 20 god. czy jako przewoźnik mogę obciążyć spedycje która zlecała transport? ?? (za postój ) | |||
faq
| karta postojowa i po 24 godzinach może coś ugrasz | |||
~kiki | Tom 2019-11-08 13:17:38 to miales czas przeczytac zlecenie. co tam jest napisane na temat czasu na rozladunek? 1h? 6h? 24h? 48h? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.