ID: 79161
zasilanie laptopa w aucie
ID: 79161
ID: 79161
witam kolegów. mam pytanie, zabieram w trase laptopa i jestem ciekawy co z zasilaniem? zasilacz czy przetwornica. co jest tańsze i lepsze no i czy baterie dają rade na weekendzie. pozd
witam kolegów. mam pytanie, zabieram w trase laptopa i jestem ciekawy co z zasilaniem? zasilacz czy przetwornica. co jest tańsze i lepsze no i czy baterie dają rade na weekendzie. pozd
~kapral*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (27)
~guma | witam a propo zasilaczy to na allegro widze za 16zl bedzie to działać???/ | |||
~ktosik | bedzie. ale jak dlugo i kiedy spali kompa i uszkodzi baterie - tego nikt nie wie | |||
~ktosik | jedynym slusznym wyborem jest zakup ZASILACZA na 24V ( i/lub na 12V ) wtedy masz jakas gwarancje ze jesli sie zasilacz uszkodzi, to nie zepsujesz kompa za kilka tysiakow | |||
~guma | yyy bateria to juz lipa wgl nie trzyma yyy to co polecisz? ?? | |||
~ktosik | zasilacza z odpowiednimi zabezpieczeniami, rzecz jasna. ale takie kosztuja ceny zaczynaja sie od 100 - 150 pln | 1 | ||
~guma | to est tylko na 12v i w aucie tylko uzwam 12 v | |||
~guma | no dobra to chyba lepiej kupic przetwornice? ? | |||
~ktosik | czyli zle. bo po jakiego uja robic z 24V - 12V, tylko po to zeby zasilic kompa napieciem 19 V? | |||
~ktosik | przetwornice? kol ejna glupota z 24v robisz 230V. tylko po to zeby zrobic 19v.. nie wspomne o tym, ze przetwornice nie nadaja sie do zasilania urzadzen bazujacych na tranformatorach | |||
~guma | aha czyli tylko zasilacz? ?? | |||
~ktosik | zasilacz jest NAJLEPSZYM rozwiazaniem. najlepszym dla kompa i aku w aucie | |||
~guma | a no to dzięki za podpowiedz | |||
LUBIĄCYBROWARA
| Ładuję laptopa z przetwornicy, ale na cały czas ładowania wyłączam lapka i po 1h ładowania legalnie mam 3h zasilania z baterii. | |||
~ktosik | nie musisz wylaczac. to nic nie zmienia. uklad kontrolujacy ladowanie baterii w lapku dziala niezaleznie od wlaczonego lapka | |||
~guma | a widzisz mi potrzeba np na weekendzie zeby cały czas był zasilany | |||
zetek
| Zarówno ~kiero (2011-03-05 11:10:06) jak i ktosik mieli rację. Zasilacz to optymalne rozwiązanie, nie zżera baterii (nie powoduje nadmiernych strat w zużyciu) | |||
LUBIĄCYBROWARA
| -ktosik raz przez pomyłkę odpaliłem motor na podłączonym lapku i bateria poszła na h/u/j a że była gwarancja to biedy nie było, ale jak odbierałem laptop z serwisu to chłopak powiedział żebym więcej na podłączonym laptopie motoru nie odpalał i tego się trzymam !!! | |||
~ktosik | widzisz guma, tyle ze zasilacz pracuje z taka moca jaka jest aktualnie potrzebna. ja mam wlaczonego lapka przez 12h i napiecie na aku wynosi po tym czasie 24V mam aku 230 A/h | |||
~ktosik | lubiacy - bo zrobiles kilka rzeczy ktorych sie nie robi kupiles szmelc przetwornice odpala les auto przy wlaczonej szmelc przetwornicy i wlasnie dlatego kupuje sie zasilacz, ktory nie dopusci do takich bledow | |||
LUBIĄCYBROWARA
| -ktosik ale kabina to jest potrzebna dla kierowcy a nie na generator prądu ! | |||
~ktosik | ale zasilacz zajmuje mniej miejsca niz przetwornica i zasilacz. | |||
LUBIĄCYBROWARA
| spadam, Paka !!! | |||
~edo | Najwięcej energii z akumulatorów traci się jako efekt uboczny pracy dodatkowych urządzeń czy to zasilacz, czy przetwornica i zasilacz. Tym efektem ubocznym jest po prostu ciepło, grzanie się tych urządzeń. Używam od 4 lat zasilacz podłączany do gniazda zapalniczki 24V. Dzięki temu, że jest skonfigurowany pod konkretny model komputera 98% energii pobieranej z akumulatorów trafia do laptopa. Kupiłem go na serwisie aukcyjnym od użytkownika "remki", który je wytwarza pod konkretny model komputera i prąd zasilania 12 lub 24V | |||
~edo | cena 80zł | |||
~edo | przetwornica się nie nadaje. Bez sensu podwyższać napięcie, aby go później obniżyć | |||
~Sławo | Dołożę swoje 3 grosze - może moja wiedza komuś pomoże. Opcja 1 - dedykowany zasilacz. Plusy: - zajmuje mniej miejsca w porównaniu do opcji 2 - tylko jednokrotna konwersja napięcia, więc trochę mniej strat niż w opcji 2 (jest to ważne, jeśli mamy malutki akumulator w osobówce a chcemy długo korzystać z laptopa na postoju). Minusy: - zasilacz jest dedykowany tylko do jednego konkretnego modelu laptopa. Jeśli weźmiemy laptopa innego producenta to z reguły nie będzie pasowała wtyczka albo napięcie wyjściowe albo moc. - zasilacze samochodowe są z reguły kiepskiej jakości bo to nie tylko chińszczyzna ale jeszcze projektowana przez chińskie firmy - więc chińszczyzna do kwadratu. A oryginalnych (DELL, HP itp) raczej nie spotyka się na rynku. Opcja 2 - przetwornica z napięcia samochodowego (12V lub 24V) na 230V plus użycie oryginalnego zasilacza do laptopa. Minusy: - mamy 2 urządzenia, które zajmują więcej miejsca. - podwójna konwersja napięcia: najpierw z pokładowego na 230 a potem z powrotem w dół na dedykowane dla laptopa. W związku z tym są większe straty energii. Ale tez nie ma co rozpaczać - te straty to kilka watów więcej niż w opcji 1 (przy mocy pobieranej przez laptop około 70 W i pracy przetwornicy ze sprawnością 90% wychodzi ~8W więcej - dla ciężarówki to prawie nic). Zalety: - używamy oryginalnego zasilacza do laptopa co na pewno odbije się pozytywnie na żywotności akumulatorów w laptopie. - zmienimy laptopa na inny i nadal możemy podłączyć do "starej" przetwornicy. - do przetwornicy możemy również podłączyć inne urządzenie zasilane z 230V, przy czym polecam kupować na wszelki wypadek takie przetwornice, które mają na wyjściu tzw czysty sinus a nie sinus modyfikowany. Mam nadzieję, że komuś pomogłem. | 1 | ||
~Melasa | Ale że co, nie można rzucić kluczykami? Akumulatory to podstawa. Dobre akumulatory są w stanie wytrzymać calutki weekend bez przepalania w zimie mając włączone Webasto, światło i laptopa. Mowa o Manie w innych autach podobne. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz