Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Fala donosów do PIP. Byli kierowcy uderzają w swoich pracodawców

ID: 284167


Polskie firmy transportowe mierzą się z dużą liczbą kontroli Państwowej Inspekcji Pracy. Od kilku miesięcy kontrole tego organu są wynikiem wzrostu tzw. donosów pracowników – kierowców na swoich, najczęściej byłych, pracodawców. Co powinna robić firma w przypadku nieuzasadnionych donosów?

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (159)

~Wizjoner
Ludzie piszecie bzdury a nic nie rozumiecie. To bardzo źle o Was świadczy. Nic nie potraficie tylko szczekać na pracodawcę. Ale jak firmy poplajtuja bo do tego zmierzamy to będziecie kopać rowy, albo jeździć u ukrów za grosze. Wtedy pamięć wróci. Drugie rozwiązanie to założyć własną firmę. Ale mówię Wam że radość będzie krótka. I nie obrażajcie pracodawców bo oni trzymają Was przy życiu tylko o tym nie wiecie. Połowa kierowców nie ma pojęcia o pracy i odpowiedzialności. Maja pracę bo brakuje kierowców ale kiedyś może się to zmienić

1

~Jan
Cale nasze Dziady kierowcy, nim odejdą to zebraja dodatkowo kasę na lewo by się zona nie dowiedziała ile zarabia, lub żeby nie płacić alimentów, do tego kradną towar i paliwo, a na końcu pójdą gdzieś bzdury opowiadać!!!
Ale nie pochwali się żonie dlaczego mniej kasy przywiozl do domu, winny szef, ale amnezja jest ze kase przegrywa na stacjach benzynowych na maszynach i na panienki przy drodze,
Tchórze i kłamcy, nie raz wysłałem żonie kierowcy wyciągi z konta, to dopiero wtedy były wielkie oczy, jaki to on kochany i biedniusi!!!

1

~Powrót normalności
Nie oceniaj innych według siebie.
~Jan
~Kasztan
"... miał pan rzeczywiscie 18 nadgodzin, ale odebrał pan sobie za to dwa dni wolne w tygodniu. "

"Mądralo znawcy", opisz jak 18 nadgodzin da się odebrać za dwa dni wolne.
No śmiało, to nie boli. :-)

Wyjaśnienie
Moż na zgodnie przepisów odebrać rekompensatę jako czas wolny w wymiarzy czasu 1h/1h - na wniosek pracownika lub 1h/1. 5h - na wniosek pracodawcy, czyli za dwa dni uda się odebrać tylko 16 nadgodzin (po 8 godzin dzienie) na wniosek pracownika lub 10 godzin na wniosek pracodawcy.

Nic tak nie identyfikuje / charakteryzuje durnia jak jego cytaty. :-)
~Skokomioko
Ocień haraszo. Spasiba
~Szoferski luj parkingowy
Nic nie szkodzi. Dziad musi być kontrolowany do śniadania, obiadu i kolacji a nawet jak kładzie się spać.
Bat na grzbiet też musi być srogi. Dziad musi czuć go na schabach.
Kontrola Pipu u dziadtransa bez mandatu to źle przeprowadzona procedura! Trzeba ją powtórzyć.
~Antonio banderas
Mialem kilka lat temu problem z wyplaceniem naleznosci 3 miesiecy (placil mi tak po trochu) i jak zglosilem do pip z kwitami takimi jak nalezy zrobione przez znajomego radce prawnego to nic to ten pip nie zdzialal instytucja dziadosko banda nierobów i wypicowanw matrony
~Kasztan
Radca prawny Cię oszukał.
~Kasztan
Szoszon jełopie
Skoro kierowca odebrał sobie dwa dni wolnego to 1:1
Ty nawet nie kumasz tego co sam piszesz
~Kasztan
A że pomyliłem się pisząc 18 zamiast 16, to człowiek inteligentny zrozumie istotę, że chodziło o dwa dni.
Ale szoszon nie zrozumiał
~Rik
Kasztan
"... jelopy kierowcy... "
"Szoszon jełopie... "

Jako info o "mądralo znawcy". :-)

Wątek "Ktoś wytłumaczy mi?"
~Kasztan
"Pam iętam... trolowal jako Paweł SPM i udawal polaka z Białorusi"

PavelS PM
"Gó_wno pamiętasz, równo jak i gó_wno znasz. ; -)
Jak widać, nie przez "w" a przez "v", nie przez "ł" a przez "l" i połączono.
Jak byś jeszcze wspomniałeś brednie o niby to "nieodezwaniach" na propozycji / oferty pracodawców odzywających się na podawane 5 lat ogłoszenie, to podaj tu tamte "propozycji / oferty", żeby było widać jak / czym oni "odpowiadają" priorytetom i oczekiwaniom z ogłoszenia:
"Obywat el Białorusi polskiej narodowości. Mam doświadczenie pracy w unijnych firmach transportowych oraz posiadam polską kartę stałego pobytu. Nie palę, nie piję i nie używam narkotyków. Znam język polski. Inne języki znam w miarę własnej potrzeby. Wykształcenie: szkoła zawodowa, technikum. Otwarty na poważne propozycje / oferty pracy kierowcy ciężarówki na międzynarodówce w systemie pracy jak dla człowieka mieszkającego poza UE. W zamian na fachowe wykonania służbowych poleceń, pracowitość, przyzwoitość, odpowiedzialność, dbałość o powierzone mienie i czystość oczekuję jasnych i przejrzystych warunków zatrudnienia, pracy i wszystkich całych wypłat, rozliczonych z danych ewidencji karty kierowcy po fakcie za zużyty miesiąc zgodnie z przepisami kraju zatrudnienia i UE. Za oferty pracy z ściemnioną informacją wpływającą na wielkość wypłat jak i za propozycji niewszystkich lub niecałych wypłat albo wypłat (w zamian obowiązkowych) od km / % / kółek, typu ogólno uśrednionych stałych za dzień / dobę / tydzień / miesiąc / akord / kadencję, premiowo uznaniowych, wirtualnych i t. d. - dziękuję, proszę nie proponować. "... "

~Kasztan
"... te oferty były realne... zgodnie z przepisami... byś miał płacone. "

~Kil
"No to podaj tu te oferty z skierowaniem na źródło.
Śmiało, to nie boli.
Narazie to twój kłamliwy belkot nic nie warty. :-) "

~Kasztan
"Masz na swojej poczcie... "

~Wer
"To, co ktoś coś ma na swojej poczcie z jakąkolwiek domeną, "guzik" cię obchodzi.
Jeśli niby to jest tak ("... te oferty były realne... zgodnie z przepisami... byś miał płacone. ") jak piszesz, to podaj tu te oferty z skierowaniem na źródło.
Śmiało, to nie boli. ; -)
Przecież (po wszystkich możliwych rozkładach) wychodzi, że nie inaczej jak sam ich niby to pisałeś i wysylałeś. No bo skąd o nich w ogóle aż tyle niby to możesz znać?
No... , skąd??? ; -)
Narazie to słyniesz patologicznym kłamcą.
O tym, że jesteś durniem (nawet nie zrozumiałeś, że sam rozpisałeś się, że jesteś dziadtransem, stale obserwującym ogłoszenia kierowców, którego obchodzą szerokim łukiem kierowcy) nawet i nie wspominam. :-) "

~Kasztan
"Szo takiego?"

Choć nerwowo wyzywaj, wypędzaj i groź przed monitorem, bluzgając śliną i sikając wrzątkiem na klawiaturę, a i tak zakompleksiono opętano szokniętym zakłamanym durnio paranoikom parobko wasalo plebiejo pańszczyźnianem szopieliawo szocoprzekającym na zawsze pozostaniesz. :-)
~Got
Jako dodatkowe informacja o "mądralo znawcy". :-)

Wątek " Nowa karta kierowcy"
~Kasztan

"... Logując nową kartę wpis manualny można zrobić tylko od początku daty jej ważności... "

Wyjaśnienie.
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=Go2QAj88 MFM
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim wszystkie odstępy)
W tamtym nagraniu polskiego kierowcy (polskomownego z polską KK i z monitorem tachografu ustawionym w języku jednym z unijnych) jest (jako przykład) dokładnie pokazano, że przy logowaniu nowej (ważna od 28. 09. 17r. ) KK w tachografie podczas wpisu manualnego tachograf zażąda zaznaczyć czynność okresu czasu aż od 31. 08. 17r. 00:00h (czas UTC).

Jeśli jakiś okres czasu już jest zaznaczony w pamięci starej KK, jak i w pamięci tachografu, to w nowej KK podczas wpisu manualnego wystarczy go zaznaczyć tylko jednym ogólnym piktogramem "?" (nieznana aktywność) żeby nie powtarzać się z danymi starej KK i pamięci tachografu (ta i "jazdę" ani jak nie uda się zaznaczyć) a resztę czasu zaznaczyć zgodnie faktycznej czynności.
Podczas wymiany starej KK w tachografie na nową, bezpośrednio o północy (czas UTC) z powodu końca daty ważności starej KK, można (najlepiej) w ogóle ominąć wpis manualny za niepotrzebnością, bo będzie (po fakcie) nieprzerwane użycie kart.

~Kasztan
"... jest... wg przepisów dzienny okres pracy... "
"... Rozp 165 /2015... jest tam kilkukrotnie używane... "

Wyjaśnienie.
W Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, Uoczpk, Rozp. 165-2014 w sprawie tachografów z korektą od 2020r., jak i w żadnym innym przepisie dotyczącym kierowcy zawodowego, definicji wyrażenia "dzienny okres pracy" nie ma.
Takiego Rozp. 165 /2015 (dla zapoznania się), co najmniej w google i onet, nie ma.
=>
~Got
=>
~Kasztan
"... Kierowcy ciężarówek nie pracują na zmiany. Zmiany to w fabrykach, magazynach... zakładach gdzie można pracować na dwie lub trzy zmiany... "
"Kierowca... nie ma żadnej zmiany, nikt inny go nie zmienia na tym stanowisku pracy... "

Wyjaśnienie.
W polskich, jak i w innych unijnych fabrykach, magazynach i zakładach, a mianowicie związanych z montażem samochodów / samolotów i związanych z pocztą, kierowcy ciężarówek przeważnie pracują na dwie lub trzy zmiany z wyjazdem poza tereny fabryk, magazynów i zakładow ponad 50 km z obowięzującym używaniem tachografu.
Jest to fakt powszechnie znany, szczególnie tym, którzy mają choć trochę doświadczenia w transporcie zawodowym.

~Kasztan
"... zmiana nie jest synonimem dziennego okresu pracy... "

Wyjaśnienie.
Instrukcji tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja 4. 0 (tak zwany inteligentny, czyli rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji) w języku polskim 09. 2018r. :
"... Piktogramy:
"I>" - rozpoczęcie zmiany (początek dziennego okresu pracy)
"I>I" - zakończenie zmiany (koniec dziennego okresu pracy)
"o I>" - miejsce (kraj / region), w którym rozpoczęto dzień pracy (zmianę)
"I>I o" - miejsce (kraj / region), w którym zakończono dzień pracy (zmianę)... "
h t t p s://www. fleet. vdo. com/media/1974/ba_dt co_40_pl_internet. pdf
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nich wszystkie odstępy)

Wyrażenie "denny okres pracy" to jest ogólno objednane wyrażenie i ma ogólno objednane znaczenie, bo kierowcy (ze specyfiki pracy) nie pracują wyłącznie tylko w dziennych okresach pracy a i w nocnych, rannych, wieczorowych... , i wszystkie te (dzienny, nocny, ranny, wieczorowy... ) okresy pracy mają (jak wskazuje instrukcja tachografu) ogólno objednany synonim - zmiana (w sensie pracownicza).
=>
~Got
=>
Wątek "Ktoś wytłumaczy mi?"
~Kasztan
"... po każdym odpoczynku tygodniowym minimum 24 masz prawo do kolejnych 6×24... "

Wyjaśnienie.
WCZEŚNIEJSZE CZYNIENIE tygodniowego okresu ODPOCZYNKU (znacznie wcześniej niż przed bezpośrednio zakończeniem sześciu okresów 24 godzinnych - 144 godzin) w odpowiednich okolicznościach MOŻE BYĆ OBOWIĄZKOWYM do wykonania (jak przykład, wykonując w dowolnych okresach dwutygodniowych kalendarzowych co najmniej dwa WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej jeden musi być regularnym lub (w drodze ODSTĘPSTWA) wykonując w dowolnych okresach czterotygodniowych kalendarzowych co najmniej cztery WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 8 ust. 6) albo odbierając rekompensatę oraz po wykorzystaniu jednego z limitów - ograniczenie 56 godzin "jazdy" w tygodniu kalendarzowym, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12), 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodniach kalendarzowych (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 3) ).
Jako przykłady :
1. Nie korzystając odstępstwem.
Tydzień 0 - co najmniej 45h
Tydzień 1 - 24h-44:59h (co najmniej 24 godziny odpoczynku są zmieszczone do Nd 24:00)
Tydzień 2 - co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
Tydzień 3 - 24h-44:59h (co najmniej 24 godziny odpoczynku, jak i rekompensanta, są zmieszczone do Nd 24:00)
2. W drodze ODSTĘPSTWA.
Tydzień 0 - co najmniej 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 1 - co najmniej 45h
Tydzień 2 - 24h-44:59h
Tydzień 3 - 24h-44:59h
Tydzień 4 - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Śr 24:00/22:00 - Pt 17:58/15:58 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 5 - co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
lub
Tydzień 0 - co najmniej 45h plus 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 1 - 24h-44:59h
Tydzień 2 - 24h-44:59h
Tydzień 3 - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 1min tygodniowego odpoczynku 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Pt 20:59/18:59 - Nd 14:57/12:57 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 4 - co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
3. Wystarczy kierowcy wypracowywać od Pn codziennie powiedzmy 8 godzin "jazdy" z 4 godzinami "innej pracy" co nie jest z powodu specyfiki pracy czymś niemożliwym i kierowca będzie miał OBOWIĄZKOWY do wykonania tygodniowy odpoczynek w Sb do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12).
4. Wystarczy kierowcy, który MA PRACĘ związaną PRZEWAŻNIE TYLKO Z JAZDĄ na pojazdach objętych przepisami Rozp. nr 561/2006/2020, wypracować w pierwszym tygodniu 56 godzin "jazdy" (od Pn do Pt lub Sb) a w drugim (od Pn do Cz) 34 godziny i kierowca będzie musiał czynić tygodniowy odpoczynek (zza braku innej pracy) w Pt do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2-3. ).

W Kodeksie Pracy (Art. 129. § 1) jest coś takiego jak obowiązek zmieścić się w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym.
Nic dziwnego że, po kolejnych dwóch przedłużonych tygodniach po 6 dni pracy w tygodniu (lub tygodniowym odpoczyneku 24h), trzeba w trzecim tygodniu obowiązkowo skrócić ilość dni pracy (nawet do 3 dni), żeby spełnić odpowiednie zobowiązania pewnych przepisów.
=>
~M!?
Jeszcze nikomu uczciwemu kontrola nie zaszkodziła...
~Got
=>
Wątek "Czy moge w dobie rozpoczac prace drugi raz???"
"... Jeżeli wystartuje o godz wystartowałem w srode o 3:20 skończyłem 16:30 to czy ruszając w czwartek o 1:20 (po. pauzoe 9) jest ok? I później w czwartek skończę kolo 14 :00 I chciałbym. wystartowac w tym samym dniu o 23 (po pauzę 9) "
~Kasztan
"Możesz bez problemu. "

Wyjaśnienie.
Kierowca w jednej DOBIE pracowniczej / roboczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1).

Zaczynając nową DOBĘ pracowniczą / roboczą, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej DOBIE pracowniczej, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej DOBIE poprzedniej, jak i pilnować czasu pracy z godzinami pracy w pore nocnej (maksymalnie10 godzin pracy) w okresie zmiany pracowniczej (po kraju) / w okresie doby pracowniczej (poza krajem w UE).

UWAGA!!!
Ograni czenie 10 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") z godzinami pracy w pore nocnej dotyczy okresu między dwoma kolejnymi okresami dziennego odpoczynku albo dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku (Uoczpk Art. 2 pkt. 6a, Art. 21 od lutego 2022 r. ).
Wiadomość : "Co przyniesie przewoźnikom nowy rok?"
Utworzona : 2021-12-28 Źródło : etransport. pl
"... Styczeń 2022 - NOWE PRZEPISY KRAJOWE...
Zmiany w USTAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCÓW...
- Zmieniono zasady organizacji pracy nocnej - ograniczenie do maksymalnie 10 godzin pracy będzie dotyczyło okresu pomiędzy dwoma odpoczynkami dziennymi, a nie, jak było dotychczas, okresu 24 godzinnego (doby pracowniczej). ZMIANA NIEZGODNA Z PRAWEM EU (sprzeczna z art. 7 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego - PRZEPIS jeszcze nie wszedł w życie, a już NIE MOŻE BYĆ STOSOWANY ZE WZGLĘDU NA SUPREMACJĘ PRAWA UE NAD KRAJOWYM)... "

Ograniczenie 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1).
Ograniczenie 9 lub 10 godzin JAZDY dotyczy okresu "dziennego czasu prowadzenia pojazdu" od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku ( Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4 pkt. k, Art. 6).

Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie zmiany pracowniczej (od lutego 2022 r. ), w okresie doby pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku.
Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni.
Każdego czasu, zależnie od konieczności, trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma i Rozporządzenie z Umową nie są sprzeczne).

Kodeks pracy i Ustawę o czasie pracy kierowców - kontroluje PIP.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 - kontroluje ITD

Kodeks Pracy, jak i wszystkie przepisy na które powołuje się, jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych).
Ustawa o czasie pracy kierowców jest zobowiązująca dla wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (Ustawa, w pytaniach o godzinach pracy i odpoczynku, zasadniczo nie różni się od Kodeksu).
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 jest zobowiązujące nie dla wszystkich kierowców objętych Ustawą o czasie pracy kierowców.
Zależnie od konieczności, jedną Ustawę albo jednocześnie Ustawę razem z Rozporządzeniem na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma). Razem te przepisy poszerzają możliwości i dopełniają jeden jednego, czyli nie są sprzeczne.

Nie zapomni zgłosić wątek do moderacji, żeby wydalić swoje zakłamanie bredniowypociny. :-)
~Kasztan
Szoszon znowu zasrał wątek, znowu wody nie spuścił.
Pozostał ino smród po szoszonie.
tagoo
Szoszon wpadł z braterską wizytą do kamrata kuku.
tagoo
Kapować i donosić nie wolno.
~Mit
W zasraniu wątku (ów) bredniami, jak widać, nikomu nie dorównać się do zakompleksiono opętano szokniętego durnio paranoika szopieliawo szocoprzekającego pańsczyzniana (~Kasztan) i mu podobnyh.
W czym w czym, a w tamtym jest / są najlepszy (si), zwłaszcza żeby zaśmiecić fakt swego pośmiewiska co do wiedzy o kim / czym kolwiek. :-)

Przeczytajcie, zakompleksione durenie szocoprzekające, uważnie ze zrozumieniem jeszcze raz to -
Wątek "Czas pracy kierowcy - wątek zbiorczy kołchoźnika"
~kumid an
2023-03-13 12:08:56
"... Szkopy zwą nas poloczkami, tak tak... to taki wzorzec tego synonimu Polaka, inni to ciapaci, jeszcze inni to szoszony, zupełnie inni to ciemne Cygany i Rumuny, a tak zupełnie inni są oczywiście ''czarnuchy''... ''
, i więcej nie przekładajcie swoje kompleksy (zwłaszcza związane z różnymi wyzywaniami was) na inną osobę, mniej w przyszłości ośmieszycie się, ta i nie obrażajcie szokaniem przodków (ukraińców, zwolenników bandery) swojego prezydenta - duudy (wnuczka banderowca), a skaczcie i krzyczcie zigując - "slawa ukrainie... ukraina ponad use... ", bo inaczej na giliaku (na gałąź) bo dla "napłyniętych" do Polski ukraińców z zachodniej części Ukrainy gdzie władza wypuściła z więzień przestępców i bezkontrolnie porozdawała wszystkim życzącym broń palna i nie tylko, kto nie skacze zigując ten moskal (ruski, kacap, kołchoźnik... ). :-)
~Powrót normalności
Niby każdy może pisać co chce, ale naprawdę myślisz że te wklejki ktoś czyta? Już pomijając fakt iż jesteś trollem - to można napisać kilkoma zdaniami, a nie wklejać elaboraty których nikt nie czyta.
~Franek
Bardzo dobrze. Kombinatorów eliminować.
~Ł ysy
Dzisiaj kupiłem nową magnumkę 380 z silnikiem Macka. Super sprzęt, mało jeźdżona na szafie ma zaledwie 250 tys. A rama pomalowana na czerwony połysk a wsrodku tapicerowaną, rocznik 2002. Te nuffki się chowają. Szukam przygłupa na viabaltyke, stawka od km. Kontakt do mnie znacie
~Mid
~Powrót normalności
"... można napisać kilkoma zdaniami... "

"Mądralo znawca" forumowy (~Powrót normalności) "najświęciejszy" od ruskich (jak sam kiedyś tu nie raz pisał) z przedstawicieli "normalnych ludzi", zwłaszcza z tamtych (LGBT+) które zmienili k u t a s y (siusiaki) na c i p k i (siuśki) lub odwrotnie, które ojca i matke nazywają rodzic 1 i rodzic 2. i t. d., z sadu (jak mówił Borrell), pro_stość (w jednym zdaniu lub kilkoma zdaniami) to odznaka i prerogatywa pro_staków (chło_pów, ple_bejuw, wasa_łów... ).
Bezspo_rność odpowiedzi poznaje się w argumentach z skiero_waniem na źródła wiedz.
Jak mówi się: - "Diabeł chowa się w niuansach. " :-)
~Folksdojcz
Brawo Panowie kierowcy. Widzę, że polskie siofery w końcu poszły po rozum do głowy. Z polskim dziadem trzeba króciutko, a kwik tych złodziejaszków słychać aż za miedzą.
~Ass
Kasztan
"... Sid... ty po prostu... nie wiesz co to są nadgodziny... "

A ty dziedtrans coś wiesz o nadgodzinach ale dla kierowców gó_wno to warte. ; -)

Jako info dla poważnych kierowców (NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!!).

Przy podstawowym rozkładzie czasu pracy nadgodziny następują po 8 godzinach dobowych godzin pracy ("jazda"+"młotki).
Przy indywidualnym rozkładzie czasu pracy w ramach systemu zadaniowego i jednocześnie równoważnego czasu pracy (w którym jest dopuszczalne przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin) nadgodziny następują po 152-184 (zależy od miesiąca) godzin pracy ("jazda"+"młotki) w miesiącu (przy 1 etacie).

Kodeks Pracy.
Art. 151. § 1. (oraz Uoczpk Art. 20 ust. 1) Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy, a także praca wykonywana ponad przedłużony dobowy wymiar czasu pracy, wynikający z obowiązującego pracownika (kierowcę) systemu i rozkładu czasu pracy, stanowi pracę w godzinach nadliczbowych. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie:
1) KONIECZNOŚCI prowadzenia AKCJI RATOWNICZEJ w celu OCHRONY ŻYCIA lub ZDROWIA LUDZKIEGO, OCHRONY MIENIA lub ŚRODOWISKA albo USUNIĘCIA AWARII;
2) SZCZEGÓLNYCH POTRZEB pracodawcy.

Może tak stać się, jak przykład przy równoważnym systemie i 3-miesięcznym okresie rozliczenia, że w pierwszym miesiącu będziesz miał 10 nadgodzin, w drugim i trzecim nie wypracujesz po 5 godzin do całego etatu, to w wyniku kompensacje za nadgodziny (10 nadgodzin w pierwszym miesiącu) w ogóle nie dostaniesz. Dla tego pseudo "przewożniki" i wprowadzają kwartalne (3 - miesięczne) okresy rozliczenia (z reguły, w większości przypadkach bez prawnych podstaw), żeby nadgodziny "rozpuściły się" lub co najmniej maksymalnie zmniejszyli się wobec zwrotu kompensacji (płacy lub czasu wolnego).

Kwartalny (3-miesięczny) okres rozliczenia może być wprowadzony tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach (Uoczpk Art. 15. ust. 3. ).

Ustawa o czasie pracy kierowców
Art. 15.
3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4. W SZCZEGÓLNIE UZASADNIONYCH PRZYPADKACH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy.
5. Przy pracach UZALEŻNIONYCH od PORY ROKU lub WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy.

Czyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu (w miejscy zamieszkania) to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5. Art. 15. Uoczpk (sezonowa praca).
Jako przykład :
Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie (w podróży przy wykonaniu zadania służbowego) - 1-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 9-"... " tygodni pracy w trasie - 3-miesięczny okres rozliczeniowy.

Właśnie 1-miesięczny okres rozliczeniowy daje możliwość kierowcy po 3-4 tygodniach pracy pojechać na tydzień do domu, odbierając dni wolne za godziny nadliczbowe, niedzielę, święto, nie tracąc roczny urlop.
Z reguły (z powodu specyfiki pracy kierowcy ciężarówki), za 3 tygodni kierowca wypracowywuje +/- ustaloną miesięczną normę czasu pracy jednego etatu, a 1-miesięczny okres rozliczenia pozwalia w każdym mieciącu mieć +/- jeden tydzień wolny, nie tracąc roczny urlop.
Właśnie z tego tyle szumu i negatywu ze strony pseudo "przewożników" z powodu wprowadzenia kierowcami "młotków" i "kopert" do tachografu, co jest obowiązkową czynnością przy jego obsłudze, bo im nie wdaje się zamieścić aktywność i gotowość kierowcy w 8 godzinach na dobę i 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nawet 3 - miesięcznym, i tamtym samym zmniejszyć dni wolne za godziny nadliczbowe lub płacę jako kompensację.
~Oss
Jako dodatkowa info dla poważnych kierowców (NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!!).

Jeśli prasownik zatrudniony na pelny etat z tych (nie z winy pracownika) lub innych (nie zależnych od pracownika) przyczyn nie wypracowuje w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym całych godzin jednego etatu (jako przykład, odbieranie czasu wolnego za godziny nadliczbowe w zeszłym miesiącu na wniosek pracownika) to pracodawca jest zobowiązany zgodnie prawnych podstaw wypłacić pracownikowi za cały etat, co najmniej minimalną podstawe.

Gazeta Podatkowa nr 63 (1938) z dnia 8. 08. 2022
Termin udzielenia czasu wolnego za nadgodziny.

Pytanie :
"W zakładzie obowiązuje jednomiesięczny okres rozliczeniowy. W lipcu 2022 r. pracownik miał dużo nadgodzin z przekroczeń dobowych, ale ponieważ był zainteresowany czasem wolnym (z uwagi na konieczność załatwienia wielu spraw rodzinnych), a nie dodatkiem, postanowiliśmy udzielić mu tego czasu wolnego. W lipcu br. nie udało się nam jednak tego zrobić. Czy mamy taką możliwość w następnym okresie rozliczeniowym, tj. w sierpniu br.? "

Odpowiedz :
"TAK. Pracodawca może zrekompensować pracę w nadgodzinach poprzez m. in. udzielenie pracownikowi czasu wolnego (obok wypłaty normalnego wynagrodzenia za tę pracę w terminie bieżącej wypłaty).
Wymiar czasu wolnego oraz graniczny termin jego udzielenia zależy od tego, czy z wnioskiem o czas wolny wystąpił pracownik, czy też o jego udzieleniu zdecydował jednostronnie pracodawca. W pierwszym przypadku proporcja godzin wolnych do liczby nadgodzin wynosi 1:1, a w drugim 1, 5:1. Należy nadmienić, że decyzja o zrekompensowaniu nadgodzin czasem wolnym, jednostronnie przez pracodawcę lub na wniosek pracownika, musi zapaść (w odniesieniu do nadgodzin dobowych) przed terminem płatności wynagrodzenia za miesiąc, w którym wystąpiły te nadgodziny. Do tego czasu pracownik - w sytuacji przedstawionej w pytaniu - powinien wystąpić z pisemnym wnioskiem o udzielenie czasu wolnego (art. 1512 K. p. ).
Termin wykorzystania czasu wolnego, w przypadku, gdy jego udzielenie następuje bez wniosku pracownika, powinien przypadać najpóźniej do końca okresu rozliczeniowego, w którym wystąpiły nadgodziny. Powyższe wynika z ART. 1512 § 2 K. p., który jednak NIE OKREŚLA GRANICZNEGO TERMINU UDZIELENIA CZASU WOLNEGO NA WNIOSEK PRACOWNIKA. MOŻE WIĘC TO NASTĄPIĆ POZA GRANICAMI CZASOWYMI OKRESU ROZLICZENIOWEGO, W KTÓRYM WYSTĄPIŁY NADGODZINY (tu: w sierpniu br. ). "

Źródło : h t t p ://www. kodekspracy. pl/artykul, 196, 20344, termin-udzielenia-cz asu-wolnego-za-godzi ny-nadliczbowe. html
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)

Kodeks pracy (PL) pozwala pracodawcy zastąpić wynagrodzenia za godziny nocne, za godziny dyżuru, za nadgodziny i dodatek za nadgodziny ryczałtami. WYSOKOŚĆ RYCZAŁTÓW POWINNA ODPOWIADAĆ PRZEWIDYWANEMU WYMIAROWI GODZIN PRACY w porze nocnej, w godzinach dyżuru pełnionego poza normalnymi godzinami pracy i w godzinach nadliczbowych. Każda godzina przepracowana ponad przewidywanego wymiaru godzin pracy tych ryczałtów powinna być płatna osobno, poza ryczałtami. Sąd Najwyższy wielokrotnie stwierdzał (n. p. Wyrok SN z 27 stycznia 2016 r, sygn. I PK 25/15; czy starsze Wyroki SN z 12 września 2008 r., I BP 4/08 i z 17 czerwca 2008 r., I PK 307/07), iż ryczałt nie pozbawia pracownika roszczeń o wynagrodzenie za pracę nieobjętych ryczałtem.
~Kasztan
Jeżdżący w systemach 3/1, 2/1, 2/2 itp nie mają żadnych nadgodzin.
~Kasztan
Kierowcy dziś więcej śpią czy leżą na łóżku niż pracują.
Niestety ale to leżenie to nie nadgodziny.
~Paweł
U mojego dziadtransa Byłego. Pięć zlomow pod płotem stoi I kolejni szykują się do odejścia. Ciężko będzie miał znaleźć kogoś na zloma ponad 1300000km najechane a niektóre więcej. Złomy wytłuczone a na naprawy Dziad skąpi kasy... Dobrze Że już tam się nierobi. Omijać takich z daleka.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.129.67.252

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels