ID: 284167
Fala donosów do PIP. Byli kierowcy uderzają w swoich pracodawców
ID: 284167
ID: 284167
Polskie firmy transportowe mierzą się z dużą liczbą kontroli Państwowej Inspekcji Pracy. Od kilku miesięcy kontrole tego organu są wynikiem wzrostu tzw. donosów pracowników – kierowców na swoich, najczęściej byłych, pracodawców. Co powinna robić firma w przypadku nieuzasadnionych donosów?
Polskie firmy transportowe mierzą się z dużą liczbą kontroli Państwowej Inspekcji Pracy. Od kilku miesięcy kontrole tego organu są wynikiem wzrostu tzw. donosów pracowników – kierowców na swoich, najczęściej byłych, pracodawców. Co powinna robić firma w przypadku nieuzasadnionych donosów?
~etransport.pl
Posty (159)
~Wizjoner | Ludzie piszecie bzdury a nic nie rozumiecie. To bardzo źle o Was świadczy. Nic nie potraficie tylko szczekać na pracodawcę. Ale jak firmy poplajtuja bo do tego zmierzamy to będziecie kopać rowy, albo jeździć u ukrów za grosze. Wtedy pamięć wróci. Drugie rozwiązanie to założyć własną firmę. Ale mówię Wam że radość będzie krótka. I nie obrażajcie pracodawców bo oni trzymają Was przy życiu tylko o tym nie wiecie. Połowa kierowców nie ma pojęcia o pracy i odpowiedzialności. Maja pracę bo brakuje kierowców ale kiedyś może się to zmienić | 1 | ||
~Jan | Cale nasze Dziady kierowcy, nim odejdą to zebraja dodatkowo kasę na lewo by się zona nie dowiedziała ile zarabia, lub żeby nie płacić alimentów, do tego kradną towar i paliwo, a na końcu pójdą gdzieś bzdury opowiadać!!! Ale nie pochwali się żonie dlaczego mniej kasy przywiozl do domu, winny szef, ale amnezja jest ze kase przegrywa na stacjach benzynowych na maszynach i na panienki przy drodze, Tchórze i kłamcy, nie raz wysłałem żonie kierowcy wyciągi z konta, to dopiero wtedy były wielkie oczy, jaki to on kochany i biedniusi!!! | 1 | ||
~Powrót normalności | Nie oceniaj innych według siebie. | |||
~Jan | ~Kasztan "... miał pan rzeczywiscie 18 nadgodzin, ale odebrał pan sobie za to dwa dni wolne w tygodniu. " "Mądralo znawcy", opisz jak 18 nadgodzin da się odebrać za dwa dni wolne. No śmiało, to nie boli. :-) Wyjaśnienie Moż na zgodnie przepisów odebrać rekompensatę jako czas wolny w wymiarzy czasu 1h/1h - na wniosek pracownika lub 1h/1. 5h - na wniosek pracodawcy, czyli za dwa dni uda się odebrać tylko 16 nadgodzin (po 8 godzin dzienie) na wniosek pracownika lub 10 godzin na wniosek pracodawcy. Nic tak nie identyfikuje / charakteryzuje durnia jak jego cytaty. :-) | |||
~Skokomioko | Ocień haraszo. Spasiba | |||
~Szoferski luj parkingowy | Nic nie szkodzi. Dziad musi być kontrolowany do śniadania, obiadu i kolacji a nawet jak kładzie się spać. Bat na grzbiet też musi być srogi. Dziad musi czuć go na schabach. Kontrola Pipu u dziadtransa bez mandatu to źle przeprowadzona procedura! Trzeba ją powtórzyć. | |||
~Antonio banderas | Mialem kilka lat temu problem z wyplaceniem naleznosci 3 miesiecy (placil mi tak po trochu) i jak zglosilem do pip z kwitami takimi jak nalezy zrobione przez znajomego radce prawnego to nic to ten pip nie zdzialal instytucja dziadosko banda nierobów i wypicowanw matrony | |||
~Kasztan | Radca prawny Cię oszukał. | |||
~Kasztan | Szoszon jełopie Skoro kierowca odebrał sobie dwa dni wolnego to 1:1 Ty nawet nie kumasz tego co sam piszesz | |||
~Kasztan | A że pomyliłem się pisząc 18 zamiast 16, to człowiek inteligentny zrozumie istotę, że chodziło o dwa dni. Ale szoszon nie zrozumiał | |||
~Rik | Kasztan "... jelopy kierowcy... " "Szoszon jełopie... " Jako info o "mądralo znawcy". :-) Wątek "Ktoś wytłumaczy mi?" ~Kasztan "Pam iętam... trolowal jako Paweł SPM i udawal polaka z Białorusi" PavelS PM "Gó_wno pamiętasz, równo jak i gó_wno znasz. ; -) Jak widać, nie przez "w" a przez "v", nie przez "ł" a przez "l" i połączono. Jak byś jeszcze wspomniałeś brednie o niby to "nieodezwaniach" na propozycji / oferty pracodawców odzywających się na podawane 5 lat ogłoszenie, to podaj tu tamte "propozycji / oferty", żeby było widać jak / czym oni "odpowiadają" priorytetom i oczekiwaniom z ogłoszenia: "Obywat el Białorusi polskiej narodowości. Mam doświadczenie pracy w unijnych firmach transportowych oraz posiadam polską kartę stałego pobytu. Nie palę, nie piję i nie używam narkotyków. Znam język polski. Inne języki znam w miarę własnej potrzeby. Wykształcenie: szkoła zawodowa, technikum. Otwarty na poważne propozycje / oferty pracy kierowcy ciężarówki na międzynarodówce w systemie pracy jak dla człowieka mieszkającego poza UE. W zamian na fachowe wykonania służbowych poleceń, pracowitość, przyzwoitość, odpowiedzialność, dbałość o powierzone mienie i czystość oczekuję jasnych i przejrzystych warunków zatrudnienia, pracy i wszystkich całych wypłat, rozliczonych z danych ewidencji karty kierowcy po fakcie za zużyty miesiąc zgodnie z przepisami kraju zatrudnienia i UE. Za oferty pracy z ściemnioną informacją wpływającą na wielkość wypłat jak i za propozycji niewszystkich lub niecałych wypłat albo wypłat (w zamian obowiązkowych) od km / % / kółek, typu ogólno uśrednionych stałych za dzień / dobę / tydzień / miesiąc / akord / kadencję, premiowo uznaniowych, wirtualnych i t. d. - dziękuję, proszę nie proponować. "... " ~Kasztan "... te oferty były realne... zgodnie z przepisami... byś miał płacone. " ~Kil "No to podaj tu te oferty z skierowaniem na źródło. Śmiało, to nie boli. Narazie to twój kłamliwy belkot nic nie warty. :-) " ~Kasztan "Masz na swojej poczcie... " ~Wer "To, co ktoś coś ma na swojej poczcie z jakąkolwiek domeną, "guzik" cię obchodzi. Jeśli niby to jest tak ("... te oferty były realne... zgodnie z przepisami... byś miał płacone. ") jak piszesz, to podaj tu te oferty z skierowaniem na źródło. Śmiało, to nie boli. ; -) Przecież (po wszystkich możliwych rozkładach) wychodzi, że nie inaczej jak sam ich niby to pisałeś i wysylałeś. No bo skąd o nich w ogóle aż tyle niby to możesz znać? No... , skąd??? ; -) Narazie to słyniesz patologicznym kłamcą. O tym, że jesteś durniem (nawet nie zrozumiałeś, że sam rozpisałeś się, że jesteś dziadtransem, stale obserwującym ogłoszenia kierowców, którego obchodzą szerokim łukiem kierowcy) nawet i nie wspominam. :-) " ~Kasztan "Szo takiego?" Choć nerwowo wyzywaj, wypędzaj i groź przed monitorem, bluzgając śliną i sikając wrzątkiem na klawiaturę, a i tak zakompleksiono opętano szokniętym zakłamanym durnio paranoikom parobko wasalo plebiejo pańszczyźnianem szopieliawo szocoprzekającym na zawsze pozostaniesz. :-) | |||
~Got | Jako dodatkowe informacja o "mądralo znawcy". :-) Wątek " Nowa karta kierowcy" ~Kasztan "... Logując nową kartę wpis manualny można zrobić tylko od początku daty jej ważności... " Wyjaśnienie. h t t p s://www. youtube. com/watch?v=Go2QAj88 MFM (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim wszystkie odstępy) W tamtym nagraniu polskiego kierowcy (polskomownego z polską KK i z monitorem tachografu ustawionym w języku jednym z unijnych) jest (jako przykład) dokładnie pokazano, że przy logowaniu nowej (ważna od 28. 09. 17r. ) KK w tachografie podczas wpisu manualnego tachograf zażąda zaznaczyć czynność okresu czasu aż od 31. 08. 17r. 00:00h (czas UTC). Jeśli jakiś okres czasu już jest zaznaczony w pamięci starej KK, jak i w pamięci tachografu, to w nowej KK podczas wpisu manualnego wystarczy go zaznaczyć tylko jednym ogólnym piktogramem "?" (nieznana aktywność) żeby nie powtarzać się z danymi starej KK i pamięci tachografu (ta i "jazdę" ani jak nie uda się zaznaczyć) a resztę czasu zaznaczyć zgodnie faktycznej czynności. Podczas wymiany starej KK w tachografie na nową, bezpośrednio o północy (czas UTC) z powodu końca daty ważności starej KK, można (najlepiej) w ogóle ominąć wpis manualny za niepotrzebnością, bo będzie (po fakcie) nieprzerwane użycie kart. ~Kasztan "... jest... wg przepisów dzienny okres pracy... " "... Rozp 165 /2015... jest tam kilkukrotnie używane... " Wyjaśnienie. W Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, Uoczpk, Rozp. 165-2014 w sprawie tachografów z korektą od 2020r., jak i w żadnym innym przepisie dotyczącym kierowcy zawodowego, definicji wyrażenia "dzienny okres pracy" nie ma. Takiego Rozp. 165 /2015 (dla zapoznania się), co najmniej w google i onet, nie ma. => | |||
~Got | => ~Kasztan "... Kierowcy ciężarówek nie pracują na zmiany. Zmiany to w fabrykach, magazynach... zakładach gdzie można pracować na dwie lub trzy zmiany... " "Kierowca... nie ma żadnej zmiany, nikt inny go nie zmienia na tym stanowisku pracy... " Wyjaśnienie. W polskich, jak i w innych unijnych fabrykach, magazynach i zakładach, a mianowicie związanych z montażem samochodów / samolotów i związanych z pocztą, kierowcy ciężarówek przeważnie pracują na dwie lub trzy zmiany z wyjazdem poza tereny fabryk, magazynów i zakładow ponad 50 km z obowięzującym używaniem tachografu. Jest to fakt powszechnie znany, szczególnie tym, którzy mają choć trochę doświadczenia w transporcie zawodowym. ~Kasztan "... zmiana nie jest synonimem dziennego okresu pracy... " Wyjaśnienie. Instrukcji tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja 4. 0 (tak zwany inteligentny, czyli rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji) w języku polskim 09. 2018r. : "... Piktogramy: "I>" - rozpoczęcie zmiany (początek dziennego okresu pracy) "I>I" - zakończenie zmiany (koniec dziennego okresu pracy) "o I>" - miejsce (kraj / region), w którym rozpoczęto dzień pracy (zmianę) "I>I o" - miejsce (kraj / region), w którym zakończono dzień pracy (zmianę)... " h t t p s://www. fleet. vdo. com/media/1974/ba_dt co_40_pl_internet. pdf (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nich wszystkie odstępy) Wyrażenie "denny okres pracy" to jest ogólno objednane wyrażenie i ma ogólno objednane znaczenie, bo kierowcy (ze specyfiki pracy) nie pracują wyłącznie tylko w dziennych okresach pracy a i w nocnych, rannych, wieczorowych... , i wszystkie te (dzienny, nocny, ranny, wieczorowy... ) okresy pracy mają (jak wskazuje instrukcja tachografu) ogólno objednany synonim - zmiana (w sensie pracownicza). => | |||
~Got | => Wątek "Ktoś wytłumaczy mi?" ~Kasztan "... po każdym odpoczynku tygodniowym minimum 24 masz prawo do kolejnych 6×24... " Wyjaśnienie. WCZEŚNIEJSZE CZYNIENIE tygodniowego okresu ODPOCZYNKU (znacznie wcześniej niż przed bezpośrednio zakończeniem sześciu okresów 24 godzinnych - 144 godzin) w odpowiednich okolicznościach MOŻE BYĆ OBOWIĄZKOWYM do wykonania (jak przykład, wykonując w dowolnych okresach dwutygodniowych kalendarzowych co najmniej dwa WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej jeden musi być regularnym lub (w drodze ODSTĘPSTWA) wykonując w dowolnych okresach czterotygodniowych kalendarzowych co najmniej cztery WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 8 ust. 6) albo odbierając rekompensatę oraz po wykorzystaniu jednego z limitów - ograniczenie 56 godzin "jazdy" w tygodniu kalendarzowym, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12), 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodniach kalendarzowych (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 3) ). Jako przykłady : 1. Nie korzystając odstępstwem. Tydzień 0 - co najmniej 45h Tydzień 1 - 24h-44:59h (co najmniej 24 godziny odpoczynku są zmieszczone do Nd 24:00) Tydzień 2 - co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00) Tydzień 3 - 24h-44:59h (co najmniej 24 godziny odpoczynku, jak i rekompensanta, są zmieszczone do Nd 24:00) 2. W drodze ODSTĘPSTWA. Tydzień 0 - co najmniej 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 1 - co najmniej 45h Tydzień 2 - 24h-44:59h Tydzień 3 - 24h-44:59h Tydzień 4 - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Śr 24:00/22:00 - Pt 17:58/15:58 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 5 - co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00) lub Tydzień 0 - co najmniej 45h plus 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 1 - 24h-44:59h Tydzień 2 - 24h-44:59h Tydzień 3 - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 1min tygodniowego odpoczynku 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Pt 20:59/18:59 - Nd 14:57/12:57 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 4 - co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00) 3. Wystarczy kierowcy wypracowywać od Pn codziennie powiedzmy 8 godzin "jazdy" z 4 godzinami "innej pracy" co nie jest z powodu specyfiki pracy czymś niemożliwym i kierowca będzie miał OBOWIĄZKOWY do wykonania tygodniowy odpoczynek w Sb do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12). 4. Wystarczy kierowcy, który MA PRACĘ związaną PRZEWAŻNIE TYLKO Z JAZDĄ na pojazdach objętych przepisami Rozp. nr 561/2006/2020, wypracować w pierwszym tygodniu 56 godzin "jazdy" (od Pn do Pt lub Sb) a w drugim (od Pn do Cz) 34 godziny i kierowca będzie musiał czynić tygodniowy odpoczynek (zza braku innej pracy) w Pt do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2-3. ). W Kodeksie Pracy (Art. 129. § 1) jest coś takiego jak obowiązek zmieścić się w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym. Nic dziwnego że, po kolejnych dwóch przedłużonych tygodniach po 6 dni pracy w tygodniu (lub tygodniowym odpoczyneku 24h), trzeba w trzecim tygodniu obowiązkowo skrócić ilość dni pracy (nawet do 3 dni), żeby spełnić odpowiednie zobowiązania pewnych przepisów. => | |||
~M!? | Jeszcze nikomu uczciwemu kontrola nie zaszkodziła... | |||
~Got | => Wątek "Czy moge w dobie rozpoczac prace drugi raz???" "... Jeżeli wystartuje o godz wystartowałem w srode o 3:20 skończyłem 16:30 to czy ruszając w czwartek o 1:20 (po. pauzoe 9) jest ok? I później w czwartek skończę kolo 14 :00 I chciałbym. wystartowac w tym samym dniu o 23 (po pauzę 9) " ~Kasztan "Możesz bez problemu. " Wyjaśnienie. Kierowca w jednej DOBIE pracowniczej / roboczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Zaczynając nową DOBĘ pracowniczą / roboczą, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej DOBIE pracowniczej, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej DOBIE poprzedniej, jak i pilnować czasu pracy z godzinami pracy w pore nocnej (maksymalnie10 godzin pracy) w okresie zmiany pracowniczej (po kraju) / w okresie doby pracowniczej (poza krajem w UE). UWAGA!!! Ograni czenie 10 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") z godzinami pracy w pore nocnej dotyczy okresu między dwoma kolejnymi okresami dziennego odpoczynku albo dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku (Uoczpk Art. 2 pkt. 6a, Art. 21 od lutego 2022 r. ). Wiadomość : "Co przyniesie przewoźnikom nowy rok?" Utworzona : 2021-12-28 Źródło : etransport. pl "... Styczeń 2022 - NOWE PRZEPISY KRAJOWE... Zmiany w USTAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCÓW... - Zmieniono zasady organizacji pracy nocnej - ograniczenie do maksymalnie 10 godzin pracy będzie dotyczyło okresu pomiędzy dwoma odpoczynkami dziennymi, a nie, jak było dotychczas, okresu 24 godzinnego (doby pracowniczej). ZMIANA NIEZGODNA Z PRAWEM EU (sprzeczna z art. 7 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego - PRZEPIS jeszcze nie wszedł w życie, a już NIE MOŻE BYĆ STOSOWANY ZE WZGLĘDU NA SUPREMACJĘ PRAWA UE NAD KRAJOWYM)... " Ograniczenie 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Ograniczenie 9 lub 10 godzin JAZDY dotyczy okresu "dziennego czasu prowadzenia pojazdu" od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku ( Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4 pkt. k, Art. 6). Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie zmiany pracowniczej (od lutego 2022 r. ), w okresie doby pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. Każdego czasu, zależnie od konieczności, trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma i Rozporządzenie z Umową nie są sprzeczne). Kodeks pracy i Ustawę o czasie pracy kierowców - kontroluje PIP. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 - kontroluje ITD Kodeks Pracy, jak i wszystkie przepisy na które powołuje się, jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych). Ustawa o czasie pracy kierowców jest zobowiązująca dla wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (Ustawa, w pytaniach o godzinach pracy i odpoczynku, zasadniczo nie różni się od Kodeksu). Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 jest zobowiązujące nie dla wszystkich kierowców objętych Ustawą o czasie pracy kierowców. Zależnie od konieczności, jedną Ustawę albo jednocześnie Ustawę razem z Rozporządzeniem na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma). Razem te przepisy poszerzają możliwości i dopełniają jeden jednego, czyli nie są sprzeczne. Nie zapomni zgłosić wątek do moderacji, żeby wydalić swoje zakłamanie bredniowypociny. :-) | |||
~Kasztan | Szoszon znowu zasrał wątek, znowu wody nie spuścił. Pozostał ino smród po szoszonie. | |||
tagoo
| Szoszon wpadł z braterską wizytą do kamrata kuku. | |||
tagoo
| Kapować i donosić nie wolno. | |||
~Mit | W zasraniu wątku (ów) bredniami, jak widać, nikomu nie dorównać się do zakompleksiono opętano szokniętego durnio paranoika szopieliawo szocoprzekającego pańsczyzniana (~Kasztan) i mu podobnyh. W czym w czym, a w tamtym jest / są najlepszy (si), zwłaszcza żeby zaśmiecić fakt swego pośmiewiska co do wiedzy o kim / czym kolwiek. :-) Przeczytajcie, zakompleksione durenie szocoprzekające, uważnie ze zrozumieniem jeszcze raz to - Wątek "Czas pracy kierowcy - wątek zbiorczy kołchoźnika" ~kumid an 2023-03-13 12:08:56 "... Szkopy zwą nas poloczkami, tak tak... to taki wzorzec tego synonimu Polaka, inni to ciapaci, jeszcze inni to szoszony, zupełnie inni to ciemne Cygany i Rumuny, a tak zupełnie inni są oczywiście ''czarnuchy''... '' , i więcej nie przekładajcie swoje kompleksy (zwłaszcza związane z różnymi wyzywaniami was) na inną osobę, mniej w przyszłości ośmieszycie się, ta i nie obrażajcie szokaniem przodków (ukraińców, zwolenników bandery) swojego prezydenta - duudy (wnuczka banderowca), a skaczcie i krzyczcie zigując - "slawa ukrainie... ukraina ponad use... ", bo inaczej na giliaku (na gałąź) bo dla "napłyniętych" do Polski ukraińców z zachodniej części Ukrainy gdzie władza wypuściła z więzień przestępców i bezkontrolnie porozdawała wszystkim życzącym broń palna i nie tylko, kto nie skacze zigując ten moskal (ruski, kacap, kołchoźnik... ). :-) | |||
~Powrót normalności | Niby każdy może pisać co chce, ale naprawdę myślisz że te wklejki ktoś czyta? Już pomijając fakt iż jesteś trollem - to można napisać kilkoma zdaniami, a nie wklejać elaboraty których nikt nie czyta. | |||
~Franek | Bardzo dobrze. Kombinatorów eliminować. | |||
~Ł ysy | Dzisiaj kupiłem nową magnumkę 380 z silnikiem Macka. Super sprzęt, mało jeźdżona na szafie ma zaledwie 250 tys. A rama pomalowana na czerwony połysk a wsrodku tapicerowaną, rocznik 2002. Te nuffki się chowają. Szukam przygłupa na viabaltyke, stawka od km. Kontakt do mnie znacie | |||
~Mid | ~Powrót normalności "... można napisać kilkoma zdaniami... " "Mądralo znawca" forumowy (~Powrót normalności) "najświęciejszy" od ruskich (jak sam kiedyś tu nie raz pisał) z przedstawicieli "normalnych ludzi", zwłaszcza z tamtych (LGBT+) które zmienili k u t a s y (siusiaki) na c i p k i (siuśki) lub odwrotnie, które ojca i matke nazywają rodzic 1 i rodzic 2. i t. d., z sadu (jak mówił Borrell), pro_stość (w jednym zdaniu lub kilkoma zdaniami) to odznaka i prerogatywa pro_staków (chło_pów, ple_bejuw, wasa_łów... ). Bezspo_rność odpowiedzi poznaje się w argumentach z skiero_waniem na źródła wiedz. Jak mówi się: - "Diabeł chowa się w niuansach. " :-) | |||
~Folksdojcz | Brawo Panowie kierowcy. Widzę, że polskie siofery w końcu poszły po rozum do głowy. Z polskim dziadem trzeba króciutko, a kwik tych złodziejaszków słychać aż za miedzą. | |||
~Ass | Kasztan "... Sid... ty po prostu... nie wiesz co to są nadgodziny... " A ty dziedtrans coś wiesz o nadgodzinach ale dla kierowców gó_wno to warte. ; -) Jako info dla poważnych kierowców (NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!!). Przy podstawowym rozkładzie czasu pracy nadgodziny następują po 8 godzinach dobowych godzin pracy ("jazda"+"młotki). Przy indywidualnym rozkładzie czasu pracy w ramach systemu zadaniowego i jednocześnie równoważnego czasu pracy (w którym jest dopuszczalne przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin) nadgodziny następują po 152-184 (zależy od miesiąca) godzin pracy ("jazda"+"młotki) w miesiącu (przy 1 etacie). Kodeks Pracy. Art. 151. § 1. (oraz Uoczpk Art. 20 ust. 1) Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy, a także praca wykonywana ponad przedłużony dobowy wymiar czasu pracy, wynikający z obowiązującego pracownika (kierowcę) systemu i rozkładu czasu pracy, stanowi pracę w godzinach nadliczbowych. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie: 1) KONIECZNOŚCI prowadzenia AKCJI RATOWNICZEJ w celu OCHRONY ŻYCIA lub ZDROWIA LUDZKIEGO, OCHRONY MIENIA lub ŚRODOWISKA albo USUNIĘCIA AWARII; 2) SZCZEGÓLNYCH POTRZEB pracodawcy. Może tak stać się, jak przykład przy równoważnym systemie i 3-miesięcznym okresie rozliczenia, że w pierwszym miesiącu będziesz miał 10 nadgodzin, w drugim i trzecim nie wypracujesz po 5 godzin do całego etatu, to w wyniku kompensacje za nadgodziny (10 nadgodzin w pierwszym miesiącu) w ogóle nie dostaniesz. Dla tego pseudo "przewożniki" i wprowadzają kwartalne (3 - miesięczne) okresy rozliczenia (z reguły, w większości przypadkach bez prawnych podstaw), żeby nadgodziny "rozpuściły się" lub co najmniej maksymalnie zmniejszyli się wobec zwrotu kompensacji (płacy lub czasu wolnego). Kwartalny (3-miesięczny) okres rozliczenia może być wprowadzony tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach (Uoczpk Art. 15. ust. 3. ). Ustawa o czasie pracy kierowców Art. 15. 3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5. 4. W SZCZEGÓLNIE UZASADNIONYCH PRZYPADKACH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy. 5. Przy pracach UZALEŻNIONYCH od PORY ROKU lub WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy. Czyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu (w miejscy zamieszkania) to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5. Art. 15. Uoczpk (sezonowa praca). Jako przykład : Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie (w podróży przy wykonaniu zadania służbowego) - 1-miesięczny okres rozliczeniowy. Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy. Kadencja 9-"... " tygodni pracy w trasie - 3-miesięczny okres rozliczeniowy. Właśnie 1-miesięczny okres rozliczeniowy daje możliwość kierowcy po 3-4 tygodniach pracy pojechać na tydzień do domu, odbierając dni wolne za godziny nadliczbowe, niedzielę, święto, nie tracąc roczny urlop. Z reguły (z powodu specyfiki pracy kierowcy ciężarówki), za 3 tygodni kierowca wypracowywuje +/- ustaloną miesięczną normę czasu pracy jednego etatu, a 1-miesięczny okres rozliczenia pozwalia w każdym mieciącu mieć +/- jeden tydzień wolny, nie tracąc roczny urlop. Właśnie z tego tyle szumu i negatywu ze strony pseudo "przewożników" z powodu wprowadzenia kierowcami "młotków" i "kopert" do tachografu, co jest obowiązkową czynnością przy jego obsłudze, bo im nie wdaje się zamieścić aktywność i gotowość kierowcy w 8 godzinach na dobę i 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nawet 3 - miesięcznym, i tamtym samym zmniejszyć dni wolne za godziny nadliczbowe lub płacę jako kompensację. | |||
~Oss | Jako dodatkowa info dla poważnych kierowców (NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!!). Jeśli prasownik zatrudniony na pelny etat z tych (nie z winy pracownika) lub innych (nie zależnych od pracownika) przyczyn nie wypracowuje w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym całych godzin jednego etatu (jako przykład, odbieranie czasu wolnego za godziny nadliczbowe w zeszłym miesiącu na wniosek pracownika) to pracodawca jest zobowiązany zgodnie prawnych podstaw wypłacić pracownikowi za cały etat, co najmniej minimalną podstawe. Gazeta Podatkowa nr 63 (1938) z dnia 8. 08. 2022 Termin udzielenia czasu wolnego za nadgodziny. Pytanie : "W zakładzie obowiązuje jednomiesięczny okres rozliczeniowy. W lipcu 2022 r. pracownik miał dużo nadgodzin z przekroczeń dobowych, ale ponieważ był zainteresowany czasem wolnym (z uwagi na konieczność załatwienia wielu spraw rodzinnych), a nie dodatkiem, postanowiliśmy udzielić mu tego czasu wolnego. W lipcu br. nie udało się nam jednak tego zrobić. Czy mamy taką możliwość w następnym okresie rozliczeniowym, tj. w sierpniu br.? " Odpowiedz : "TAK. Pracodawca może zrekompensować pracę w nadgodzinach poprzez m. in. udzielenie pracownikowi czasu wolnego (obok wypłaty normalnego wynagrodzenia za tę pracę w terminie bieżącej wypłaty). Wymiar czasu wolnego oraz graniczny termin jego udzielenia zależy od tego, czy z wnioskiem o czas wolny wystąpił pracownik, czy też o jego udzieleniu zdecydował jednostronnie pracodawca. W pierwszym przypadku proporcja godzin wolnych do liczby nadgodzin wynosi 1:1, a w drugim 1, 5:1. Należy nadmienić, że decyzja o zrekompensowaniu nadgodzin czasem wolnym, jednostronnie przez pracodawcę lub na wniosek pracownika, musi zapaść (w odniesieniu do nadgodzin dobowych) przed terminem płatności wynagrodzenia za miesiąc, w którym wystąpiły te nadgodziny. Do tego czasu pracownik - w sytuacji przedstawionej w pytaniu - powinien wystąpić z pisemnym wnioskiem o udzielenie czasu wolnego (art. 1512 K. p. ). Termin wykorzystania czasu wolnego, w przypadku, gdy jego udzielenie następuje bez wniosku pracownika, powinien przypadać najpóźniej do końca okresu rozliczeniowego, w którym wystąpiły nadgodziny. Powyższe wynika z ART. 1512 § 2 K. p., który jednak NIE OKREŚLA GRANICZNEGO TERMINU UDZIELENIA CZASU WOLNEGO NA WNIOSEK PRACOWNIKA. MOŻE WIĘC TO NASTĄPIĆ POZA GRANICAMI CZASOWYMI OKRESU ROZLICZENIOWEGO, W KTÓRYM WYSTĄPIŁY NADGODZINY (tu: w sierpniu br. ). " Źródło : h t t p ://www. kodekspracy. pl/artykul, 196, 20344, termin-udzielenia-cz asu-wolnego-za-godzi ny-nadliczbowe. html (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Kodeks pracy (PL) pozwala pracodawcy zastąpić wynagrodzenia za godziny nocne, za godziny dyżuru, za nadgodziny i dodatek za nadgodziny ryczałtami. WYSOKOŚĆ RYCZAŁTÓW POWINNA ODPOWIADAĆ PRZEWIDYWANEMU WYMIAROWI GODZIN PRACY w porze nocnej, w godzinach dyżuru pełnionego poza normalnymi godzinami pracy i w godzinach nadliczbowych. Każda godzina przepracowana ponad przewidywanego wymiaru godzin pracy tych ryczałtów powinna być płatna osobno, poza ryczałtami. Sąd Najwyższy wielokrotnie stwierdzał (n. p. Wyrok SN z 27 stycznia 2016 r, sygn. I PK 25/15; czy starsze Wyroki SN z 12 września 2008 r., I BP 4/08 i z 17 czerwca 2008 r., I PK 307/07), iż ryczałt nie pozbawia pracownika roszczeń o wynagrodzenie za pracę nieobjętych ryczałtem. | |||
~Kasztan | Jeżdżący w systemach 3/1, 2/1, 2/2 itp nie mają żadnych nadgodzin. | |||
~Kasztan | Kierowcy dziś więcej śpią czy leżą na łóżku niż pracują. Niestety ale to leżenie to nie nadgodziny. | |||
~Paweł | U mojego dziadtransa Byłego. Pięć zlomow pod płotem stoi I kolejni szykują się do odejścia. Ciężko będzie miał znaleźć kogoś na zloma ponad 1300000km najechane a niektóre więcej. Złomy wytłuczone a na naprawy Dziad skąpi kasy... Dobrze Że już tam się nierobi. Omijać takich z daleka. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.