ID: 282763
Polscy kierowcy starzeją się, a braki kadrowe powoli wykańczają branżę
ID: 282763
ID: 282763
Sektor transportu drogowego w Europie stanął w obliczu poważnych problemów związanych z brakiem kierowców. W chwili obecnej Unii Europejskiej brakuje aż 500 000 kierowców zawodowych, co znacząco wpływa na funkcjonowanie całej branży, w tym w Polsce.
Sektor transportu drogowego w Europie stanął w obliczu poważnych problemów związanych z brakiem kierowców. W chwili obecnej Unii Europejskiej brakuje aż 500 000 kierowców zawodowych, co znacząco wpływa na funkcjonowanie całej branży, w tym w Polsce.
~etransport.pl
Posty (199)
~kris | I skoncz juz pisac o ryczałtach bo nawet nie wiesz co to znaczy. Wg twojej logiki na hiszpanie tez jest ryczatł bo stawka jest ustalona. Zapamietaj ciołku ryczałt to jest stała kwota za gotowosc do pracy nie wazne czy stoisz czy jedziesz. Czy zrobisz 10 czy 200 km. | |||
~jacek-kuba | Proponuję wam teraz odpocząć, bo ja obecnie teraz twórczo i inteligęntnie myślę. | |||
~jacek-kuba | Także czekajcie na mój wywód z utęsknieniem. | |||
~kris | Z błednych założen nie mozna dojsc do dobrych wniosków. Nie znamy skali upaków firm transportowych. Wy zakładacie ze ci co jezdzą to dokładaja do interesu i czekacie az sie wyłożą. A moze byc tez tak ze juz kto miał upasc to upadł i ci co zostali sa rentowni. I moze sie okazac ze czekacie na daremno. Nie mowie ze tak jest ale moze tak być. | |||
~tagoo | Jakieś pytania? Bo ja również chętnie pomogę, więc zaczynając od początku czekam... Kufa... | |||
~K. | Dobra niech to się nazywa krociak Człowieku dzis w przetargach gracze dają 3. 5za km 24t to co myślisz że Ty utrzymasz stawki? Chłopie mi ujęli 400e z frachtu i teraz zarabiam 100e z 500 i puszczam podwykonawcę który mówi że może załadować ile aut chce To ma być lepiej? | |||
~kris | Dopiero pisałes ze bedzie lepiej za 2 lata. Zdecyduj sie na jedną wersje i sie jej trzymaj. | |||
~K. | Dobra niech to się nazywa krociak Człowieku dzis w przetargach gracze dają 3. 5za km 24t to co myślisz że Ty utrzymasz stawki? Chłopie mi ujęli 400e z frachtu i teraz zarabiam 100e z 500 i puszczam podwykonawcę który mówi że może załadować ile aut chce To ma być lepiej? | |||
~K. | Kris jest git i będzie tylko lepiej I IM więcej dziadow padnie tym lepiej dla kierowców | |||
jacek-kuba
| Dziady padają jak muchy. Małorolni jeszcze się trzymają, ale na jednej ręce. Kierowcy kwitną i śmieją się. Się śmieją. | |||
~Patryk pogromca dziadow | Pod spedycyjne kmiotki mają cieplutko kiedyś spedycja dawała na koszty i frytki z Coca colą i dziadzisko się cieszylo bo coś tam ukradl kierowcy i sztucznych kosztów na robił przez sfałszowane dokumenty A teraz co? Spedycja dalej płaci na koszty plus frytki z Coca colą i nagle dziad transom porcja frytek i napój to za mało? ? Wasza praca A raczej nieróbstwo nie jest warte nawet frytek. Widły i przerzucanie gnoju to maks co was czeka gnojki | 1 | ||
jacek-kuba
| Cisza teraz bo dziady się szczepią, bo za darmo jest szczepienie. Stoją ciule gęsiego. | |||
~K. | I widzisz Patryku następuje koniec Dziad nie będzie miał ale i pracownicy też Na zasiłku przez 6 miesięcy każdy będzie miał równe szanse Git? | |||
~Dorota | dzisiaj trzeba być nieudacznikiem, żeby życie za kierownicą marnować. to się już nie opłaca. | |||
~Patryk pogromca dziadow | Jeszcze te gnojki dziad transi mają czelność mówić że dobrze płacą A nawet minimalna stawka za godzine nie wychodzi | 1 | ||
Kiero007
| Drogi Etransport Musi brakowac, to jest zawod w którym nie szanuje sie osoby!!! Kierowcow jest duzo tylko trzeba im placic bo to są już 2 etaty Polskie dziady chciałyby żeby siedzieć w budzie przez miesiąc, i jeszcze za darmo najlepiej Skoro w pracy na miejscu firmy placa składki od wynagrodzenia przelanego to dlaczego firmy transportowe mają Nie płacić!!! Czym się rozni praca na miejscu przez 8 godzin i w domu od pracy na 13 czasem 15 godzin bez domu najwięcej mają do powiedzenia ludzie którzy siedzą w transporcie ale nie siedzą za kierownica 4 tygodnie, wychodzi ciul jeden z drugim po 8 h i się śmieje a kierowca niedosc że musi pracować 9 h kierownicy to jeszcze cham jeden z drugim mówi że on ma zaladowac i potem jechać 128514; 128514; 128514; nie liczy się że on ma jechać i się skupić tylko jeszcze szereg innych spraw do zrobienia dość wyręczania magazynów, dlaczego za to sie nie weźmie nikt etransport tylko udaje że nie ma problemu zacznijcie pisac o konkretnie istotnych sprawach. Przestańcie robić ludziom wodę i pisać brednie bo ten zawód jest naprawdę ciezki, sam jeżdżę wiele lat i każdemu mówię jak to wygląda. Mozna kochać kierownice i jeździć autem ale w transporcie drogowym to jest patologia a jeszcze jak trafi na dziada co się niedorobil 5 domu bo dziecku trzeba pomoc przecież transport się nieopłaca odkąd pamiętam. | |||
~Fabrykant | Ferma krów mlecznych na Przystankach (powiat Szamotulski) szuka pracownika na stanowiska FABRYKANTA - obsługa jałownika, Wymagane uprawnienia: prawo jazdy kat. T lub BE Więcej info pod numerem +48/607/080151 | |||
jacek-kuba
| Orlen 2 mld kredytu bierze i zabawa trwa dalej. TVN natomiast zajmuje się księdzem i drobnymi. Ważne że pomnik pizzy stoi. | |||
~LOGIC | Drogi Kiero007 gdyby kierowców i cieżarówek z kierowcami brakowało, faktycznie zawód ten cieszyłby się poważaniem i nie był zmuszany (naprawde syf) do bycia ładowaczem. Niestety kierowców jest za dużo, dlatego, A) nikt nie szanuje kierowcy na zaladunkach i zmusza sie go do bycia poza czymaczem jeszcze kierownikiem do spraw zaladunku i rozladunku B) kazdy rozumie, ze kierowcow i firm transportowych jest jak psów, i to prawda bo bankrutuja z powodu zbyt niskich stawek C) ceny aut osiągają minima | |||
tagoo
| Ciężarówki dziadom powinni dawać za darmo. Nawet przy darmowych ciężarówkach z czasem doprowadziliby do bankructwa... | |||
~Hycel | kris 9 godzin temu Ale słyszę ze sikorski mowi ze jak bedziemy musieli wybierac to wybierzemy usa. Czy to jest polski minister? Tak jak i jego żona jest Polką. Po żonie powinien jeszcze przejąć nazwisko. | |||
~LOGIC | ciekawe spostrzeżęnie tagoo tylko powiedz mi, czemu kierowcami w wiekszości firm pomiatają? gdyby tak bardzo ich brakowało i z powodu braku szacunku do kierowcy, groziłoby że żadna firma i żadna cieżarówka z czymaczem nie podjechałaby ponownie na zaladunek, sam szef takiej firmy zadbałby o to aby szanowano kierowce w trakcie zaladunku a nie robiono z niego darmowego paleciaka... Wniosek, poskromicieli oraz 40 tonowych smoków, jest ZA DUŻO a nie ZA MAŁO... | |||
~paweł | SUPER | |||
~Hycel | Logic ale poertolisz jak potłuczony. Gdyby szoferów nie brakowało nikt nie szukałbyś ich na Ukrainie ani w Azji. Widocznie braki są a migrantami zarobkowymi łatane są dziury | |||
~kris | Kazdy kazdym pomiata i nie dotyczy to tylko kierowców. Tak to juz jest. A co do wynagrodzenia to kiero007 powinienes pisac do ministra albo premiera ewentualnie do marszałka z tvn. To oni ustalaja przepisy. Jak ustalą wynagrodzenie kierowcy minimalna x2 i zus 200% to tak bedzie płacone. | |||
~kris | Nie ma znaczenia czy kierowców jest mało czy duzo. Stawki ustalił rynek i dziad nawet jakby chciał nie zapłaci wiecej bo nie zarobi. Amazon ciagle szuka pracowników a płaci minimalna stawkę godzinową. A mógłby przeciez zapłacic 2 razy wiecej i miałby kolejkę chętnych. | |||
~LOGIC | Hycel, ale tu masz jasną odpowiedź, trzeba szofera TANIEGO, takiego najlepiej za 50 Euro doba... jak 1 szofer Rzeczypospolitej podskakuje i pisze o jakiejś minimalnej godzinowej to sie sciąga azje Tuhajbeja za 50 Euro.. i tyle sobie nadpodskakiwał co jego... i żeby nie było, ja nie mówie, że to jest OK. taka jest rzeczywostość, szofera NIE BRAKUJE, a tego kwiatu w azji jest na pęczki... i możecie zaklinać rzeczywistość, szofera NIE BRAKUJE. dlatego możecie pisać ile chcecie azja czeka przy pełnym poklasku miłościwie nam panujących... | |||
~LOGIC | kris, Rynek ustala takie a nie inne stawki, bo szofera siędzącego na grzbiecie 40tonowego smoka JEST ZA DUŻO a nie jest ZA MAŁO. to chyba oczywiste, że gdyby wynajęcie smoka było problematyczne, to stawka za wynejęcie smoka z powozicielem byłaby wyższa... Wnioski są proste. jest ich ZA DUŻO a nie ZA MAŁO. dlatego stawki obijąją sie o granice opłacalności albo zrobiły krok na przód i są poniżej granicy kosztów. Póki za dużo jest powoziciela i smoków nic sie nie zmieni. Stawki będą pikować, smoki muszą głodowac i sie wycofywać aż przestanie ich wszystkich być ZA DUŻO... | |||
~kris | Ja nie wiem ile musiałoby zniknąć aut zeby stawki poszły w górę. Chyba połowa. I musiałoby byc tak ze firmy czekały tydzien na podstawienie auta to moze by sie przescigały w ofertach. Ale to nie nastąpi. | |||
~LOGIC | ale co to w ogole, za ALTERNATYWNA RZECZYWISTOŚĆ... braki kadrowe powoli wykańczają branżę - na rynku spot, obserwujemy wzrost stawek, przewyższający tegoroczne wzrosty dogecoina złota i bitcoina razem wziete. Codziennnie miezy 8 a 9tą, mamy FIXING stawki za kilometr, która rośnie już 250 dni z rzędu. powody tych dramatycznych wzrostów cen przewozu, upatruję sie w brakach kardrowych w zawodzie kierowców. Przedsiębiorcy śpią płytkim snem nie wiedząc jaką jutro stawke za transport będa zmuszeni zapłacić. Oczekuję sie dalszy dramatycznych wzrost cen transportu, odzwierciedlających braki kardy "kierowniczej" na rynkach tkwi niepokój. Rozważa się wprowadzenie opcji na przewozy, którę mają być handlowane na giełdach, jako futersy, z obowiązkiem podstawienia samochodu z kierowcą w przyszłości. Ma to zabezpieczyć przedsiębiorców, przed niespodziewanymi drastycznymi podwyżkami cen transportu... Opcje maja być dostępne na giełdach dając zabezpieczenie na możłiwe przyszłe wzrosty cen... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.