ID: 280270
Rynek kierowców w transporcie - spowolnienie gospodarcze zmienia zasady gry
ID: 280270
ID: 280270
Spowolnienie gospodarcze wpłynęło znacząco na branżę TSL, w tym również na rynek pracy w tym sektorze. Jak wynika z raportu PITD, ponad połowa przewoźników twierdzi już, że nie ma problemów ze znalezieniem kierowców na rynku.
Spowolnienie gospodarcze wpłynęło znacząco na branżę TSL, w tym również na rynek pracy w tym sektorze. Jak wynika z raportu PITD, ponad połowa przewoźników twierdzi już, że nie ma problemów ze znalezieniem kierowców na rynku.
~etransport.pl
Posty (63)
~Inżynier Karwowski | Pyskate szczurki dalej nie rozumieją, . że niedługo nie będą potrzebni. Kierowca, człowiek, szanujący sprzęt i pracodawcę, tak. Roszczeniowe chamy. Nie. | |||
~Bo$$ | Rynek wielkich sioferoow dobiega końca za 100 zł będziecie w budzie siedzieć, śniadzi inżynierzy już dostają prawka za free | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Panowie, jak ktoś jest z Trójmiasta badz Szczecina. Zapytajcie się kierowców ubera ile teraz zarabiają. Stać was chyba kupić jakiś samochód za 20. 000 zł. Skoda Octavia w gazie MPI. Olejcie już swoich dziadów, możecie jeździć na własnej działalności badz przez partnera. Praca 8 badz 9 godzin 2500 tygodniowo spokojnie będziecie mieć. Screeny w mojej galerii ile zarabia kierowca ubera w tydzień badz ile może mieć dniowki Pozdrawiam | |||
~miMao | Ta, weź kredyt kup se Skodę i zostań bankrutem. Cały internet przestrzega przed taka pracą. Jest milion przykładów gdzie ludzie zostali z niczym. Spłacają długi pracując za grosze. W internecie znajdziecie prawdziwe opinie, jak ludzie harują za 50 zł dziennie po 15 godzi a w weekendy siedzą w autach prawie za darmo. Żeby co kolwiek zarobić musisz jeździć na wszystkich aplikacjach i na normalnym taxi. Ogłaszać się wszędzie że jesteś. Inaczej BANKRUT i spłacanie umów. Polecam. Z deszczu pod rynnę. | |||
~miMao | Jak mi ten kierowca żabki da gwarantowana dniówkę 400zł to przyjdę. Przecież to nie problem. On gwarantuje wręcz zysk. To czemu nie weźmie kolejnego auta i zapłaci kierowcy dniówkę? Bo wie, że 400 nie zarobi codziennie :) Ot cała prawda. Bo gdyby było inaczej szukali by kierowcy na etat, nie z własnym autem i plikiem umów do podpisania. Z tym jest jak z żabkami. Ukraina poprała żabki. Nie wiedzieli na co się piszą bo nie są nauczeni naszych realiów. Myśleli ze wystarczy mieć sklep. To mają. O tym interesie tez znajdziecie multum informacji i opinii od normalnych ludzi. Poczytajcie sobie w wolnym czasie :) Zobaczycie co wam kolega kierowca proponuje :) | |||
~miMao | Powiem jak on. Jak kupicie losy w loterii i wygracie będziecie bogaci. W galerii znajdziecie wyciągi z kont tych co wygrali. Są milionerami ! Ty też możesz być, kup los za 20. 000zł ! Przecież cię stać :) | |||
~Dziad | Niech jeżdżą. Na magazynie dostanę 5tke i poladuje ich i rozładuje widlakiem, jak mi się oczywiście będzie chciało. W . mam takie jeżdżenie za mniej jak 400, siadaj i jedz, albo bierz tego murzyna i niech jeździ | |||
~SanchoPanchokierowca Ząbki | Czas na wiejski transport, niestety I powożenie bryczka Czasy się zmieniły, są niedostosowane dla dziadtransow | |||
~!!!iiii | Jakieś 2tyg temu rozmawiałem z Panią z PiTD o tym jakie jej instytucja farmazony podaje. W Polsce dla pojazdów pow 3, 5t wydanych jest ok 300tys wypisów z licencji. Oni twierdzą, że brakuje w PL ok 150000 kierowców międzynarodowych, więc rodzi się pytanie czy statystyki to kłamstwa??? Nie widziałem aby stało 150tys aut z 300tys wydanych wypisów. | |||
~Gnot | Dobrze ze po 15 latach rok temu jeblem to kiedyś się zarabiało teraz to ochłapy. Transport jest dla Indii i Filipin | |||
~transport to ideogia | No jak tak można! Ostatni pisali ze najwieksza grupa kierowców to odchodzi na emeryturę i straszyli że niebedzie Komu jezdzic teraz że największą grupa to 30 40 lat co wy dalej wymyślicie? A ten tekst że kierowca miedzynarodowy ma system 5 dni i weekend to śmiech jeszcze nie zdazylo mi się rozmawiać z taką osobą | |||
~Rene | Sprawa wygląda tak!! Jest nagonka medialna o nadwyżce kierowców, i ta nagonka jeszcze trochę potrwa, a prawda jest taka żeby zastraszyć kierowców po to by podpisać zgodę na obniżenie o połowę składki ZUS... | |||
~SanchoPanchokierowca Ząbki | A co ma kierowca do obniżki. Jaki wpływ ma dziadtrans na prawo, żadne Myślą że jak zarobi 20 czy tys z trzech samochodów, to jest krezusem Jest tylko robakiem aby go dy... li. , może mniej niż kierowców. Przepraszam. Nie dzidtransow, tylko globalistów transportowych To tak jak do 26 lat mają 0 podatku, czy to jest sprawiedliwe. Powonni zwolnić ludzi pozostałych rowniez | |||
tagoo
| Rene uważaj co piszesz, bo zaraz wpadnie Łysa sraka i pojedzie po Tobie jak po burej suce... Łun tak potrafi i jest w tym niezły... A zacznie od słów: Rene przy. głupie, co ty pier. dolisz... A na końcu... Ciebie to i za darmo nie wziąłbym na kierowcę... Uważej, dobrze Ci radzę... | |||
~stef | Dobre ha ha ha... | |||
~Ordynator orginal! | Łysy to gey | |||
~Kierowca duzegoxxxx | Pracy jest dużo ale nijakiej i za marne grosze. Może transport trochę osłabł, ale i tak każdy znajdzie coś dla siebie a te artykuły są, bo się klikają | |||
tomy02
| Piszą że więcej kierowców szuka pracy niż jest wolnych miejsc we firmach, że firmy transportowe nie mają problemu ze znalezieniem kierowców skoro tak jest to czemu na stronach internetowych takich jak: etransport, olx, pracuj. pl łącznie z facebookiem od kilku miesięcy ogłaszają się jedne i te same firmy i nie mogą znaleźć kierowców chętnych do pracy a w ofertach na końcu zawsze jest napisane że proszą o kontakt zainteresowanych kierowców. Coś tu jest nie halo z tym wszystkim co wypisują albo jakaś propaganda czy co po to żeby stawki dla kierowców zaniżyć co dzieje się teraz pod pretekstem że jest coraz gorzej na rynku transportowym. A nie które firmy co się ogłaszają to piszą że szukają kierowców bo powiększyli tabor albo podpisali nowe kontrakty, więc o co w tym wszystkim chodzi? może ktoś wytłumaczyć? A to że teraz firmy padają to się transport wyczyści, zostaną tylko te firmy, które mają stałe roboty podpisane umowy z klientami z firmami produkcyjnymi, stabilność finansową i porządny sprzęt do jeżdżenia a zamykają się te tzw. dziad transy i kaparuchy. Te które nie mają stałej roboty samochody rupiecia nie mają pieniędzy na paliwo i autostrady, psełdo firmy co mają po dwa zestawy lub jeden zestaw. Proszę wyjaśnić ten kocioł jaki się teraz dzieje. | |||
tagoo
| Już tłumaczę. Nie słuchać dziadów... Czy się stoi czy się leży 510 zeta netto się należy... Wszędzie wszyscy dostają jeśli nie podwyżki, to mają zagwarantowane zachowanie dotychczasowych pensji. Czy jeszcze jest jakaś inna grupa zawodowa, której banda z 13 grudnia z dziadami, chce obniżyć pensje i obniżyć oskładkowanie brutto? ! A może o czymś nie wiem... ? ! A może niech dziady już poddadzą się i nie psują rynku porządnym Panom Przewoźnikom, a przy okazji krwi porządnym Panom Kierowcom... ? ! Nadchodzi godzina prawdy, a jak nie stać na kierowcę, to jechać po małpy z Madagaskaru... | |||
~Kiermann | Nie mam kredytów ani leasingu na karku. Kupie piwo, paczkę chipsów i będę obserwował ten cyrk. :-) | |||
~miMao | Dzwoniłem po ogłoszeniach. Mój wniosek, szukają tańszych na długie wyjazdy. Starzy stali się niewygodni, wymieniają na nowych najlepiej nie z pl. To nic innego jak cięcie kosztów. To się dzieje. | |||
~miMao | Polaków zastąpili tańszymi Ukraińcami. Ukrainców zaczynaja wymieniać na jeszcze tańszych Azjatów. Po Azjatach wymienia chyba na auta bez kierowcy. Albo bedą pociągami jezdzić same naczepy. Dobre czasy na zawsze się skończyły. Ludzie musza pracować, a nie każdy ma fach za 10k. Jakby nie było, ale dla wielu praca kierowcy była w pewnym sensie trampoliną finansową. Nie zarobili by podobnie nigdzie indziej. Powoli się to kończy, a dla polaka juz prawie koniec. Będzie co drugi tęsknił za dziadem, za wyjazdami, pauzami, weekendami, radyjkiem, wieczornymi plotami i całym tym życiem kierowcy. W innej pracy nie zarobimy dychy, a i robota tonie będzie siedzenie i wysyłanie szefa. Będzie sapie.. prz bieg i non stop kontrola. Zero papierosków, obiadków. Bardzo wielu nie będzie umiało się przestawić. Stracą wszytko, najpierw pracę kierowcy, pózniej inną pracę, popadną w długi. Wielu ma problemy alkoholowe, nagle nie zmienią życia, nie pozbędą się nałogów. Normalny człowiek, nie kierowca nie może codziennie popijać, nie może co 30 min palić fajeczki. Ma raz na 8 godzin przerwę. Póżniej biegnie do domu, zasuwa z zakupami, gotuje, pierze, sprząta, wychowuje dzieci... nie ma czasu na picie. Jak kierowca z 10 letnim starzem ma się odnaleźć w nowej roli? Wszytko będzie inne. Przykro to mówić, ale duża część obecnych kierowców nie podoła wyzwaniu. Nie odnajdzie się. Popsują relacje z rodziną, zaczną się problemy finansowe, popadną w nałogi, może i wejdą w konflikt z prawem. A tak się ci najsłabsi cieszyli z upadku polskiego transportu. | |||
tagoo
| No cóż dziady już nie raz błysnęli swoją przebiegłością w szukaniu tańszych kierowców i po jakimś czasie ci tańsi kierowcy zawsze gdzieś im wyparowywali, zostawali z rękoma w nocnikach, a winą obarczali nie siebie, tylko Polskiego kierowcę. Polski kierowca, jeśli nie mógł znaleźć dobrej pracy, bo była fajera zajęta przez taniego kierowcę z za granicy, poszukał sobie pracy też za granicą i kiedy dziadowi wyparował tani kierowca, to Polski nie był zainteresowany powrotem do jaskini lwa !!! Ale i tak cały czas winnym ciężkiego losu dziada nie jest sam dziad, tylko... dobrze sądzicie - Polski kierowca !!! Ja przed laty pracując u wroga za Odrą dałem się jeszcze swojemu serdecznemu koledze namówić na powrót do Polski i pracę w Jego firmie. Przebranżawiał się z małych na duże i ja miałem mu pociągnąć pierwszy nowiutki skład w leasingu. Broniłem się jak mogłem i obrzydzałem mu również jak mogłem, ale w końcu uległem. Straciłem finansowo, bo wiadomo, że nie mógł mi nawet dać stawki, którą miałem u wroga i poszedłem. 9 miesięcy pojeździłem i klops. Nie spinał się finansowo. Ja poszedłem wówczas do guldena a on zaczął jeździć z bratem na zmianę po 2 tygodnie i tak przedziadowali chyba około półtora roku. Kiedy znalazł się chętny przewoźnik, to przejął ich samochód razem z nim, a brat poszedł do dalszej pracy do Niemca. Tak skończyła się wielka przygoda z transportem mojego kolegi. Jesteśmy do dzisiaj bardzo serdecznimi kolegiami, jeśli nie przyjaciółmi nawet. Tak więc dobijając do brzegu, coraz więcej kierowców z mojego pokolenia odeszło już i odchodzi sukcesywne na emerytury. Młodzi jak tylko zdobędą trochę doświadczenia, to nie mając dzisiaj bariery językowej, bo uczą w szkołach i niemieckiego i angielskiego na tyle, że kierowcy w zupełności do kontaktu wystarcza nawet uczniowi z trójką na świadectwie nie znajdując w Polsce pracy za pieniądze satysfakcjonujące odchodzi na zachód. Niemniej mając za sobą trochę lat pracy u Niemca i guldena chciałbym zaapelować do młodzieży, ze tutaj nikt nie płaci za darmo, a niekiedy to, co dostajesz u polskiego dziada extra, tutaj możesz pomarzyć. Amatorów szybkiej i dużej kasy chciałbym ostudzić, bo na zachodzie musisz na uznanie pracować wiele lat i wielu tego nie wytrzymuje. Jeśli banda z 13 grudnia nie spier. doli dzisiejszych stawek wynikających z PM dla kierowców, to radził bym szukać pracy w Polsce u dobrego dziada. | |||
~Bajera | miMao i tu masz rację, tylko umią wyzywać od dziadków najpierw nich pokażą co potrafią. A tagon widać że się cieszył ze swojego kolegi (przyjaciela) że mu nie poszło. | |||
tagoo
| Bajera zupełnie błędne masz odczucia, coś krzywo napisałem, czy ty krzywo odczytałeś? Ale to nie mój problem, co kto wyniesie z czytanego tekstu. Równie dobrze mogłeś wynieść, że broniłem przed tobą słonia z trąbą... Przekaz był zupełnie prosty i oczywisty ze szczerym współczuciem... | |||
tagoo
| Kiedyś, kiedyś był taki prezydent o nazwisku Wałęsa, możesz nie znać, bo nie wiem ile masz lat, a im młodsze pokolenie tym głupsze z historii. Jak Wałęsa coś przed TV powiedział, to zaraz po tej przemowie pokazywali jego rzecznika prasowego Andrzeja Drzycimskiego, który był akurat mądrym człowiekiem, co nie koniecznie można powiedzieć o Wałęsie. Tenże Andrzej, zawsze zaczynał swoją wypowiedź od słów, że pan prezydent mówiąc to i to, miał przede wszystkim na myśli to i to... Porządkował wypowiedź, bo z wypowiedzi samego Wałęsy wynikało zupełnie co innego, wręcz przeciwnego. Ale na szczęście ty nie jesteś Wałęsą, jesteś na pewno znaczenie inteligentniejszy, bo trudno, aby w konfrontacji z Wałęsą wypaść inaczej. Pozdrawiam serdecznie i dobranoc Panu. | |||
szatan
| Gospodarka zwalnia więc zapotrzebowanie na przewozy maleje. Glapa nie odpuści Tuskowi za to że Kaczorowi zabrał koryto i tanich kredytów nie będzie dopóki on będzie trzymał łapy na drukarce. Całe szczęście Szkopy za 3000 euraków dają pracę dla kierowcy bez języka niemieckiego od ręki. | |||
~Misiek | W firmie w której pracuję na 100stu kierowców 90siat to ukraincy, fir ma woli ukraincow bo Ukrainiec wyjedzie i niema go 3a4 miesiące a my chcemy być co weekend w domu ukraincy nas zalali | |||
~!!!iiii | Misiek myślę, że możesz być co weekend w domu ale coś za coś. Myślę, że jak złożysz szefowi dobrą ofertę to się dogadacie. Głowa do góry. | |||
~!!!iiii | Misiek także zastanów się, którą opcję wolisz w tym przypadku. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.